שיתוף

בתקופה הנוכחית, בה עובדים רבים נאלצים לעבוד מביתם, לפעמים בתנאים שהם רחוקים מלהיות אידאלים, חשוב להמשיך להקפיד על הכשרות, גם אם הן מתבצעות אונליין מהבית.

עובדים יכולים לקבל הכשרה אונליין מהבית כל עוד הם מעוניינים לתגבר מיומנויות, לרכוש מיומנויות חדשות שיאפשרו להם לעלות מדרגה על ידי שדרוג המיומנויות הקיימות שלהם, או אף להכנס לתחומי עיסוק חדשים שנכללים בתחומי העיסוק של החברה.

כניסה לתחומי עיסוק אחרים בהם החברה עוסקת, יכולה להיות מועילה ביותר, אם וכאשר העובד מזהה שדווקא בתחום זה יש לארגון מחסור בעובדים מיומנים בעלי כישורים מתאימים.

אם כן, הנה כמה טיפים ללמידה וקבלת הכשרה מהבית, תוך כדי עבודה על המשימות שעל העובד לבצע, ובלי לפגוע בעבודתו השוטפת:

1 הקדישו 30 דקות בלבד לחלק מסוים של הקורס או הסדנה:

מחקרים מראים כי המוח קולט חומר בצורה הטובה ביותר ב-15 הדקות הראשונות וב-15 הדקות האחרונות של הלמידה.

כך שאם, לדוגמה, העובד יקדיש 45 דקות לקליטת החומר, הוא יקלוט היטב את החומר ברבע השעה הראשונה וברבע השעה האחרונה, בעוד שברבע השעה שביניהן קליטת החומר שלו תהיה פחות טובה ויתכן שהוא יצטרך לחזור על החומר הזה פעם נוספת, דבר שיהווה מבחינתו בזבוז זמן.

2 לפרק את חומר הלמידה למשימות קטנות וקצרות:

ניתן "לפרק" את מכלול החומר שיש ללמוד להרבה שיעורים קטנים וקצרים, שבכל אחד מהם נלמד נושא ספציפי ומוגדר.

בכל שיעור כזה יש בדרך כלל משימות אקטיביות לבצע כדי להפנים את החומר טוב יותר. כדאי לפרק את המשימות הגדולות שדורשות זמן, למשימות קטנות יותר ולבצע כל אחת בנפרד.

פירוק כזה של משימות הלמידה יאפשר למטב ולשפר את הלמידה עצמה ואת יכולתו של התלמיד להפנים, לזכור וליישם.

בשילוב עם הסעיף הקודם: כדאי לכוון טיימר שימדוד זמן כדי לוודא שהועבד הלומד מצליח לסיים את המשימה שלקח על עצמו ללמוד ולתגל בתוך חצי שעה, אכן מסתיימת בתוך חצי שעה.

מטרתו של הטיימר הזה היא לסייע לעובד הלומד להתרכז, ולמנוע ממנו לקום מהכסא כדי לטייל לכיוון המקרר, להציץ ברשתות החברתיות ועוד הסחות דעת שעלולות לפגוע ברציפות ואיכות הלמידה.

3 לבצע את הלמידה ומשימות התרגול כאשר יושבים ליד שולחן הכתיבה והמחשב:

עצם העובדה שהקורס או הסדנה אינם מהווים חלק מהמשימות שעל העובד מוטל לבצע כחלק מיום העבודה, גורמת לרבים לחשוב שנוח יותר ללמוד את הקורס או הסדנה עם הלפ טופ על הספה וקערית פיצוחים.

 זו טעות. היציאה מהלך הרוח של עבודה, ולמידה באווירה קלילה יותר, אינן תורמות לאיכות הלמידה אלא להיפך. זה עלול לפגוע ביכולת הריכוז של הלומד וביכולתו לקלוט את החומר בצורה איכותית.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה