גיוס עובדים מהבית המתגוררים במדינות אחרות הפכה נפוצה יותר ויותר, אבל הוא מציב בפני מנהלי משאבי האנוש אתגרים מורכבים שעליהם להתמודד איתם בזהירות.
גיוס עובדים מרוחקים במדינות אחרות מציעה לארגון גישה לכישרונות מגוונים, אבל כאמור, גם כמה אתגרים משמעותיים שיש להתגבר עליהם.
התמודדות עם דיני העבודה במדינות בהן מגוייסים העובדים, מערכות השכר וגובה השכר הנהוג באותו ענף במדינה בה מתגורר העוסד, הבדלי תרבות ותיאום אזורי זמן, כל אלה דורשים תכנון קפדני וכלים אסטרטגיים.
מינוף טכנולוגיה, שותפים מומחים ואסטרטגיות מחוברות יזומות מאפשרים למנהלי משאבי אנוש לנהל בהצלחה כוח עבודה גלובלי ולטפח צוות מגובש ופרודוקטיבי.
להלן 5 אתגרים עיקריים הקשורים לגיוס עובדים מרחוק במדינות אחרות ואסטרטגיות שמאפשרות להתגבר עליהם.
1 ציות לחוקי העבודה המקומיים:
לכל מדינה חוקי עבודה ייחודיים המסדירים שכר, שעות עבודה, מיסים, הטבות וכו.
עמידה בתקנות אלה עלולה להיות מסובכת, במיוחד אם צוות משאבי אנוש חסר ניסיון בכל הקשור להעסקת עובדים ברמה הבינלאומית.
הפרת חוקי העבודה עלולה לגרום לעונשים משפטיים ולפגיעה במוניטין של החברה.
הפתרון:
יש ליצור קשר עם יועצים משפטיים מקומיים או להשתמש בשותפים גלובליים העוסקים בגיוס בינלאומי כדי לנהל את נושא דיני העבודה.
הישאר מעודכן בשינויים בדיני עבודה ויישם מדיניות משאבי אנוש ספציפית למדינה.
2 ניהול שכר ומיסים מעבר לגבולות:
ניהול שכר בינלאומי כולל התמודדות עם מספר מטבעות, שערי חליפין ומערכות מס.
מנהלי משאבי אנוש חייבים לוודא שהעובדים יקבלו תמיד תשלום מדויק ובזמן, תוך ניהול ניכוי מס במקור ועמידה בדרישות הדיווח בכל מדינה.
הפתרון:
יש להשתמש בפלטפורמות שכר גלובליות כדי להפוך את הציות לחוקי המס לאוטומטי ולנהל מספר מטבעות.
יש לשתף פעולה עם רואי חשבון מקומיים כדי להבטיח ציות לחוקי המס ולהימנע מטעויות בשכר.
3 הבדלי תרבות ומחסומי תקשורת:
לעובדים מרוחקים ממדינות שונות עשויות להיות ציפיות שונות לגבי התרבות הארגונית, סגנונות תקשורת ונורמות שיתוף פעולה.
אי הבנות תרבותיות או תקשורת שגויה עלולים להוביל לתסכול ולפרודוקטיביות נמוכה יותר.
הפתרון:
לספק למנהלים, לצוות משאבי האנוש ולעובדים המרוחקים, הדרכה לגבי רגישות תרבותית. יש לקבוע פרוטוקולי תקשורת ברורים, כולל הנחיות עבור אזורי זמן, פגישות וזמני תגובה.
4 הבדלי אזורי זמן ואתגרי תיאום:
עבודה על פני אזורי זמן יכולה להפריע לשיתוף פעולה בזמן אמת ולסבך את תזמון הפגישות.
תקשורת מושהית יכולה להאט את קבלת ההחלטות, את לוחות הזמנים של הפרויקט ואת הפרודוקטיביות.
הפתרון:
הטמעת תהליכי עבודה אסינכרוניים כך שהעובדים יוכלו לתרום בלי לחכות לתגובות בזמן אמת.
יש להשתמש בכלי תזמון ידידותיים לאזורי זמן שונים וליצור חלונות חפיפה לפגישות כדי להקל על תקשורת חלקה יותר.
5 שמירה על מחוברות ותרבות ארגונית מרחוק:
בנייה ושימור של מחוברות עובדים ושל תרבות ארגונית הופכים קשים יותר כאשר העובדים עובדים מרחוק, במדינות אחרות.
עובדים מרוחקים עשויים להרגיש מנותקים מהמשימה של החברה או מבודדים מהצוותים שלהם.
הפתרון:
יש ליצור תוכניות קליטת עובדים וירטואליות כדי לשלב את העובדים החדשים המרוחקים בתרבות הארגונית.
יש לטפח מחוברות קבועה באמצעות פגישות וירטואליות ופעילויות גיבוש צוות. כמן כן יש להקצות מנטורים או חברים, לעובדים מרוחקים, כדי לשפר את הקשר שלהם עם הצוות.