המועמדים נדרשו לשוב ליום מיונים נוסף בשל כשל של מכון ההשמה

המועמדים נדרשו לשוב ליום מיונים נוסף בשל כשל של מכון ההשמה

פרק המבחן הקוגנטיבי הושמט בטעות מהבחינה של מאות מועמדים במכרז הצוערים של משרד הכלכלה

שיתוף
מבחן Photo by adamr

מאות מועמדים שהשתתפו במכרז הצוערים במשרד הכלכלה קיבלו השבוע הודעה מפתיעה: עליהם לשוב להשלמת הבחינה שכבר ערכו בשל 'תקלה טכנית' – כך על פי דיווח של דה מרקר. "עקב תקלה טכנית נשמט מבחינתך פרק המבחן הקוגנטיבי-צורני, המהווה חלק חובה במסלול הבחינה לשלב א' במכרז הנ"ל", לשון ההודעה שקבלו המועמדים. "לצורך השלמת מבחן זה תידרש/י להגיע למשך כשעה לסניף ירושלים בתאריך 16.9 בשעה 09:30. אם אין באפשרותך להגיע במועד זה פנה לתיאום מועד אחר… אנו מצרים על התרחשות התקלה אולם יש לשים לב כי ההגעה היא חובה… אי הבחנות במבחן זה משמעה הסרת מועמדות מהמכרז".

חיפוש עבודה Photo by jscreationzsבנציבות שירות המדינה הבהירו כי מכון ההשמה הונחה לגלות גמישות ולהיענות בחיוב לכל בקשה לשינוי מועד הזימון. כך ניתן יהיה להיבחן במהלך כל שעות יום, ולא יהיה צורך להפסיד יום עבודה.

טעויות אנוש מתרחשות מעת לעת, ומן הראוי לגלות סלחנות כלפיהן, אולם במקרה זה מדובר בתקלה חמורה שגוררת אחריה הוצאות מיותרות עבור המכון עצמו שנדרש להקצות עובדים ושטח לצורך עריכת כמה ימי מיונים נוספים, לאור העובדה שלא כולם יוכלו להגיע במועד שנקבע. בנוסף הדבר גורם למועמדים להוצאות נסיעה וכן להפסד זמן עבודה או עלות עבור בייביסיטר, בעוד חלק מהמועמדים נאלצים להגיע מאזורים מרוחקים ומדובר בטרחה לא מבוטלת.

אילו היה מכון ההשמה מבצע את תהליך המיון עבור חברה פרטית היה עלול להיגרם לה נזק תדמיתי, שכן תקלה של מכון ההשמה נתפשת בעיני המועמדים כתקלה של הארגון עצמו, ומשם הדרך לאובדן מועמדים מוכשרים הינה קצרה.

יש להניח שרבים לא יוכלו להגיע ליום מיונים נוסף אף מסיבות טכניות, והעובדה כי מדובר במכרז בו השתתפו מאות מועמדים גורמת להם לחוש שממילא סיכוייהם נמוכים באופן יחסי, והמאמץ הכרוך בהשלמת הבחינה אינו משתלם.

במקרה זה מדובר במכון השמה ותיק ומקצועי, כך שלא ניתן היה לצפות מראש תקלה בסדר גודל שכזה, אולם המקרה ממחיש את החשיבות העצומה בעבודה עם מכוני גיוס בעלי ניסיון, מבלי להתפתות אחר חברות השמה המציעות שירותים בעלות נמוכה, ללא בירור מעמיק אודות איכות השירות שלהן.

זכרו כי החוויה שעוברים המועמדים במהלך המיונים עבור הקליטה בארגון נרשמת ומתורגמת אצלם, ללא משים, כחוויה שהם סבורים שתלווה אותם גם במהלך עבודתם בארגון. מועמדים שיחושו שאינם מקבלים יחס הוגן בתהליך המיונים, או שיתרשמו לרעה מהמקום בו הם נערכים – אף אם אינם במשרדי החברה – עלולים להימלך בדעתם ולהסיר את מועמדותם מהתפקיד, ובמקרים לא מעטים מדובר בהחמצה עבור שני הצדדים.

כנס מקורות הגיוס הגדול בישראל ייערך על ידי HRus בשיתוף HRD ב-29 באוקטובר בכפר המכביה
לחצו כאן לצפייה בתכנית הכנס

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. בשביל מה צריך מבחן תפיסת צורה? אולי אם מדובר באנשים לתפקיד אמנותי או הנדסי – אולי?

השאר תגובה