התרגיל המעשי בכנס ההדרכה רענן את שיא היום. את התרגיל הנחתה יוליה ריינשמידט, מנכ"לית CastEffect והמנהלת האקדמית של הכנס, שהציגה את חשיבות רתימת העובדים בארגון להדרכה וללמידה. "יש לרתום את העובדים לנושא הלמידה מתוך רצונם הטוב ולא מתוך כפייה", אמרה ריינשמידט, "לשם כך יש לרכוש כלים שבאמצעותם ניתן לרתום את העובדים".
לצורך כך, אמרה, יש להצטייד בחשיבה שיווקית. כדי להנחיל חשיבה שיווקית, יש צורך להשתמש ביום-יום במונחים הלקוחים מעולם השיווק: הגיע הזמן להוציא את תוכנית ההדרכה שלכם לקמפיין חדש.
לתוכנית ההדרכה חשיבות אסטרטגית בצמיחת העובדים מבחינה מקצועית ואישית, שימור העובדים והצלחתו של הארגון כולו. הצורך בשיווק ההדרכה מגיע מעצם פנייתה של ההדרכה ישירות ללקוחות הפנימיים של הארגון – העובדים.
לדבריה של יוליה, כדי ליצור "באז" בארגון על תוכנית ההדרכה, ראשית יש לערב את העובדים בשיווקה. העובדים חשים בעלי השפעה בארגון, ושמשקיעים בהם.
באמצעות הסלוגן ניתן להכריז על אירועים ותוכניות חדשות בארגון, ולמקד את המטרה. לפני שיצאנו לדרך לתרגיל התנסות בשיווק, הציגה יוליה את העקרונות הבאים:
- על הסלוגן להיות קצר ופשוט, באורך של שתיים-שלוש מילים ולא יותר.
- מומלץ שהסלוגן יעלה חוויה, התנסות, הרגשה.
- הומור מומלץ ותורם מאוד להטמעת הסלוגן.
- אמינות היא פן חשוב, כאשר בסלוגן חשוב לעמוד מאחורי הדברים כדי לתקשר אותם לעובדים ולא "למכור חלומות".
- סלוגן טוב יבטא אמירה מעט שונה, חשיבה מחוץ לקופסה.
- מסרו של הסלוגן יהיה כזה שלא שוכחים אותו, שייחרת, שנדע לשייכו למטרה שלשמה הוא נוצר.
- מומלץ לשדר יוקרה ואיכות, כדי למנוע זילות המוצר.
התרגיל נועד לתקשר את תוכנית ההדרכה בארגון. הקהל התחלק לקבוצות וכל קבוצה יצרה סלוגן לתוכנית הדרכה. לצורך המשימה הוקצבו 20 דקות. התוצאות היו יצירתיות ומפתיעות. בין היתר ניתן היה לפגוש בסלוגן של ענבר גת-שחם מחברת Improve-IT, שהכריז: הלמידה שלכם היא ההצלחה שלנו, וגם את הסלוגנים המוצלחים הבאים:
בוא ב-mode ללמוד
ללמוד כדי להוביל
אין עתיד בלי עבר. תתחבר ותשפיע!
להיות האחד שמתקדם ומקדם
הדרכה דרכך
הלמידה שלך, הצמיחה של כולנו!
Learn today for better tomorrow
מייצרים ערך לדרך
Yes we learn!
Live to learn, learn to live better
למידה היא בדרך שלנו
ללמוד זה בטבע שלנו
ההשקעה שלנו הרווח שלך
למדתי, יישמתי, הצלחנו!
תוכנית ההדרכה – חליפה התפורה למידות שלך
עכשיו כל שנותר הוא ליישם ולשווק את תוכנית ההדרכה. בהצלחה!