המורכבות, ההתפתחות המתמדת והשינויים שמתרחשים ללא הרף: הן בסביבת העבודה והן בתחומי העיסוק וההתמחות של העובדים בארגון יוצרים את הצורך לקיים ולתחזק יכולות של למידה ארגונית ומגבירים את הצורך בקיום של הדרכה מתמדת ומגיבה לצרכים משתנים.
מטרת כנס הדרכה הינה להקנות למשתתפים כלים יישומיים ברורים ומוכחים לבנית תכניות הדרכה, שתותאם לרוח הארגון ולמטרותיו העסקיות, תקדם את הראיה האסטרטגית של ארגון לומד וצומח, ותייצר תהליך של הטמעת תפיסה חדשנית ומתקדמת.
המשתתפים בכנס ילמדו כיצד מתניעים תהליך של למידה ארגונית, מתאימים אותו לצרכים משתנים ומשמרים אותו לאורך זמן, את החשיבות של בניה שיטתית של תוכנית עבודה בהדרכה וכיצד להוציא אותה לפועל, וכן יחשפו (וגם יתנסו) למתודולוגיות, שיטות ותכני הדרכה שונים שבהם יוכלו לעשות שימוש בארגון. כמו כן, יושם דגש בכנס על תקשור תכנית ההדרכה להנהלה ולעובדים, תוך מתן ביטוי ל"אני מאמין" האישי של מנהל ההדרכה כמוביל התהליך.
בכנס ירצו אנשי קהילה בכירים (סמנכ"לי משאבי אנוש ומנהלי הדרכה בכירים בארגונים שונים) ומומחים מהאקדמיה ומחברות הדרכה מובילות שיחלקו מהידע והניסיון האישי שלהם ביישום הדרכה אפקטיבית התומכת במטרות הארגון.
כנס הדרכה – למנהלי הדרכה ומנהלי משאבי אנוש יתקיים ב-19.12.2012 במלון הרודס, רחוב הירקון 155 תל אביב,
עלות הכנס 600 ש"ח (+ מע"מ)!
לקבלת פרטים נוספים ורישום לכנס הדרכה 2012 יש למלא את הטופס:
מאחורי כל תוכנית הדרכה עומדת אסטרטגיה מובילה – עקרונות ומעשים
ד"ר גדי רביד
10:00-10:30
בניית תוכנית הדרכה שנתית – מהספרות למציאות
איתן שושן
10:30-11:10
הפסקה – כיבוד עשיר ומינגלינג באיזור ההתכנסות
11:10-11:40
מודל 70:20:10 להדרכת עובדים
שלומית לוי
11:40-12:10
תוכנית ההדרכה ומדידת האפקטיביות – להחזיק את המקל בשני קצותיו
ענבר גת-שחם
12:10-12:40
'2 ציפורים בתוכנית אחת': בניית תוכנית הכשרה 'גמישה'
מיטל דואני שרון גדעוני עוז
12:40-13:00
שיתוף פעולה חוצה גבולות בארגון – זה הכול עניין של הדרכה!
גיל פיינר
13:00-13:20
הפסקת קפה ועוגיות
13:20-13:50
תרגיל מעשי – רתימת עובדים להדרכה
יוליה ריינשמידט
13:50-14:20
Case study – "תהליך איתור צרכי ההדרכה הארגונית כפועל יוצא לתוכנית היעדים העסקית"
נועה דרור
14:20-14:50
"מה המצב?" – מודל מערכתי לבניית תוכנית עבודה הדרכתית, כולל 'מפת דרכים הדרכתית'
יצחק גרשון סא"ל אורן שוהם
14:50
סיכום כנס הדרכה ויציאה לארוחת צהריים
.
פירוט על ההרצאות והמרצים בכנס הדרכה:
.
רונית בן בסט – סמנכ"ל משאבי אנוש, סלקום (לשעבר)
השכלה ורקע מקצועי: בעלת 24 שנות ניסיון בתחום משאבי אנוש, בין תפקידיה: ניהול והובלת משאבי אנוש ב Lsi Logic, סמנכ"ל משאבי אנוש בסלקום, סמנכ"ל משאבי אנוש עולמי של צ'ק פוינט ומנהלת משאבי אנוש בכירה בסיסקו. רונית בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל-אביב אותו סיימה בהצטיינות, תואר שני בהתנהגות ארגונית בפקולטה למנהל עסקים של אוניברסיטת תל-אביב. רונית סיימה תכנית לימודים של Executive MBA ייחודית לסיסקו באוניברסיטאות INSEAD ו- IMD באירופה. ותכנית להכשרת מנהלי משאבי אנוש בכירים בעולם של פרופ' דייב אולריך באוניברסיטת מישיגן בארה"ב.
שם ההרצאה:חשיבות ההדרכה בהובלת האסטרטגיה הארגונית
תיאור ההרצאה: בניית מערך הדרכה המתבסס על האסטרטגיה הארגונית וההבנה העסקית של יעדי החברה, תוך התאמת תהליכי ההדרכה להובלת יעדים אלו והגשמתם. בנוסף תציג רונית בכנס הדרכה את חשיבות ההדרכה כגורם תומך להתאמת התרבות הארגונית.
ד"ר גדי רביד – סגן דיקאן בית הספר למינהל עסקים המכללה האקדמית נתניה
השכלה ורקע מקצועי: בעבר מנהל היחידה למשאבי אנוש חברת טלרד, סמנכ"ל משאבי אנוש חברת רב בריח, מנכ"ל ודיקאן "הקריה האקדמית לניהול" – רופין, בעלים של חברת הייעוץ "החוליה החסרה".
שם ההרצאה:מאחורי כל תוכנית הדרכה עומדת אסטרטגיה מובילה – עקרונות ומעשים
תיאור ההרצאה: ההרצאה תיסוב סביב העקרונות המובילים ארגונים בבניית תוכנית הדרכה אפקטיבית אל מול יעדי הארגון והסביבה המשתנה. דגש מיוחד יינתן בהרצאה למערכת השיקולים האסטרטגים והטקטיים שיש להפעיל בעתות משבר כלכלי. הרצאה זו מהווה את הנדבך האקדמי של כנס הדרכה.
איתן שושן- מנהל למידה והדרכה ב אס.סי.די
השכלה ורקע מקצועי: מנהל הדרכה ולמידה ב-SCD שבבעלות אלביט ורפא"ל. ממונה על ההדרכה והלמידה בארגון, החל מיומו הראשון של העובד בארגון, השתלמויות מקצועיות חוץ ופנים ארגוניות ופיתוח הדרכה. בעל תואר ראשון בסוציולוגיה ומשאבי אנוש ותואר שני בסוציולוגיה ארגונית.
שם ההרצאה:בניית תוכנית הדרכה שנתית – מהספרות למציאות
תיאור ההרצאה: ישנן מספר תפיסות וטכניקות מקובלות לבניית תוכנית הדרכה שנתית לארגון. בהרצאה בכנס הדרכה נבחן את התפיסות העיקריות הקיימות ונציג חלופה אפקטיבית יותר והמתאימה יותר למציאות של מנהלי הדרכה בשטח, תוך התייחסות לנושאים הבאים: איתור צרכים שנתי מול איתור צרכים מתגלגל. מה נכון יותר ואיך לנהל את זה? , איתור צרכים רחב מול מנהלים רבים מול איתור צרכים ממוקד – את מי כדאי לראיין ואת מי לא? מהו מינימום המנהלים הנדרשים לנו כדי ליצור תוכנית הדרכה נכונה לארגון? בניית התוכנית אחרי איסוף הצרכים – למי ולמה אני נותן מענה? איך אני מתחמק מהפרויקטים שאינם רצויים לי? חלוקת התקציב לתוכנית – מי מקבל יותר ולמה? איך מבטיחים שהדברים החשובים יקבלו מענה? איך משריינים ספייר? למי מחזירים פידבק על התוכנית הבנויה ואיך? ולסיום נציג את התוכנית של SCD ואופן התנהלותה לאור העקרונות הללו.
שלומית לוי – סמנכ"ל משאבי אנוש, Kodak (לשעבר)
השכלה ורקע מקצועי: מבכירות מנהלי משאבי אנוש בישראל, בעלת ניסיון עשיר בארגונים במגזרים שונים (ישראליים וגלובליים כאחת): היי טק, קמעונאות, צה"ל ושירותי הביטחון, שירותים מנוהלים ועוד. הובילה ויישמה תהליכי משאבי אנוש כגון : הטמעת מבנים ארגוניים והובלת שינויים, ניהול ביצועים, פיתוח עובדים ומנהלים, שימור עובדי מפתח, הטמעת מידרג ארגוני, שכר והטבות, גיוס והקמת יחידות ארגוניות, תהליכי קיטון ארגוני והוצאת פעילויות לגורמים חיצוניים, ועוד.
לשלומית תואר שני בפסיכולוגיה (מאוניברסיטת תל אביב ), היא חברת העמותה הישראלית לניהול פיתוח וחקר משאבי אנוש ובעלת הכרה כמובילת הסמכה. החל משנת 2011 משמשת כחברת הועד המנהל של העמותה וחברת ועדת ההסמכה.
שם ההרצאה:מודל 70:20:10 להדרכת עובדים
תיאור ההרצאה: הצגת המודל שהוצע על ידי חוקרי Center of Creative Learning (1996), והמהווה את המודל המוביל בשנים האחרונות לבניית תוכניות פיתוח והדרכה- של עובדים ושל מנהלים. מודל זה הינו עיבוד מודרני יותר של מודל 80:20, שהבחין בין למידה עיונית ללמידה התנסותית.
בהרצאה נבחן את האתגרים העומדים בפני מעצביה של תוכנית ההדרכה (שימוש מיטבי במשאבים מוגבלים, גלובליות וגיוון הולכים וגוברים, הצורך בשימור הטאלנטים של הארגון ולפיתוחם ) ואת האופן שבו השימוש במודל זה יכול לסייע בהתמודדות עם אתגרים אלו . כמו כן – תודגש השפעת השימוש במודל זה על חלוקת האחריות על פיתוח העובדים בין מחלקות ההדרכה והפיתוח הארגוני לבין המנהלים בשטח. בהמשך – יוצגו הכלים/ אמצעים המעשיים ליישום המודל, כולל מספר דוגמאות מיישום התפיסה בארגונים שונים . מודל זה מוצג לראשונה בכנס הדרכה בישראל, וזו הזדמנות ייחודית ללמוד גם על המודל וגם על אופן היישום.
גיל פיינר – מנכ"ל Wings & More
השכלה ורקע מקצועי: מנכ"ל בחברת "Wings & More", חברה המציעה חשיבה חדישה לארגונים, שמותאמת לעולם מקושר ומחובר שמאיץ כל הזמן. החברה עוזרת ללקוחות לפתח שיתוף פעולה חוצה גבולות, המתבסס על ערכי החברה. מודל הפיתוח של החברה ייחודי ומתבסס על פורום של קבוצת אנשי עסקים, כלכלנים ומחנכים מרחבי אירופה והם מבוססי מחקרים עדכניים. לגיל רקע של 19 שנים בהייטק, בחברות מובילות כמו: נוקיה סימנס, רד, מחקר אלגוריתמים ו – HP, במגוון תפקידים כגון: מנהל מחלקת הדרכה, מפתח הדרכה טכנולוגי ו soft skills ומנהל סיוע טכני ו Pre Sales.
שם ההרצאה:שיתוף פעולה חוצה גבולות בארגון – זה הכול עניין של הדרכה!
תיאור ההרצאה: העולם משתנה במהירות והופך להיות מקושר ומחובר, בקלות אנו מרגישים את זה במשבר הכלכלי העולמי. מה הסיבות לכך ואיזה השלכות מידיות יש לזה עלינו כארגון? אם נבין את "חוקי המשחק" העסקי החדשים אז נוכל להתאים את עצמנואליהם כארגון, ולמנף את זה להצלחה. ה"סטרטאפ" החדש הוא – שיתוף פעולה חוצה גבולות בארגון. שיתוף פעולה בעידן החדש מבוסס על הקניית הבנות חדשות, איכויות חדשות, לא מה שחשבנו עד היום. ועליהן נפרט ונדגים בהרצאה.
נועה דרור – מנהלת הדרכה ופיתוח ארגוני, "נס" ישראל
השכלה ורקע מקצועי:בעברה מנהלת ההדרכה בחברת אלווריון, ובעלת שנות ניסיון רבות בהובלת פעילות משאבי אנוש וגיוס מחברות תוכנה וסטארטאפ ביניהן סאיוטה (RSA Security), מטה-קפה ונבו מדיה. בעלת תואר שני בלימודי עבודה באוניברסיטת תל אביב, ולימודי הנחיית קבוצות בסמינר הקיבוצים. מרכזת תהליכי למידת עמיתים במסגרת פורום למנהלות הדרכה בהייטק מאז שנת 2009.
שם ההרצאה: Case study– "תהליך איתור צרכי ההדרכה הארגונית כפועל יוצא לתוכנית היעדים העסקית"
תיאור ההרצאה: תהליך איתור צרכי ההדרכה אפקטיבי חייב להיות מותאם לאסטרטגיה העסקית ולתוצאות הארגוניות הנדרשות. בהרצאה יוצגו המתודה והכלים לאיסוף המידע על צרכי הלמידה הארגוניים אשר מובילים לעריכת תוכנית ההדרכה שנתית המתאימה למבנה התקציבי ולפעילות העסקית של החברה. הרצאה זו הינה אחת מבין מספר מקרי מבחן (case studies) שיוצגו בכנס הדרכה.
יוליה ריינשמידט – מנכ"ל CastEffect והמנהלת האקדמית של כנס הדרכה
השכלה ורקע מקצועי: מנכ"ל בחברת "קאסטאפקט", חברה שמשתמשת בהסרטה עסקית (business filming) כדי לשפר ביצועים בתחום מכירות, שירות וניהול, ולתרום להגדלת התוצאות העסקיות של הארגון. יוליה עוסקת בתהליכי פיתוח ארגוני ושינוי ארגוני בחברות מובילות בארץ מזה 9 שנים, ומיישמת את מודל ההסרטה העסקית שפיתחה. מתמחה בתהליכי מעורבות עובדים, פיתוח מנהיגות, הטמעת חשיבה חדשנית ותקשורת ארגונית. מרצה אורחת במכללה האקדמית נתניה ומנהלת את קבוצת משאבי אנוש הוירטואלית המובילה ביותר בישראל ברשת לינקדאין. בעלת תואר שני מאוניברסיטת תל אביב ובעלת תעודת תסריטאי מהאוניברסיטה הפתוחה.
תרגיל מעשי – רתימת עובדים להדרכה
השימוש בהסרטה עסקית יעיל הן בהתנעת שינויים ארגוניים והן כתהליך הטמעה של ידע ומיומנויות. בחרנו בכנס לתת לכם להתנסות בדוגמה להסרטה עסקית ככלי להתנעה, תוך שימוש בטכניקות שלקוחות מעולם התסריטאות.
התרגיל מתרכז בשיווק ומיצוב תכנית ההדרכה באמצעות יצירת "באזז" ארגוני. תוצרי התרגיל, שיוצגו במהלך הכנס ואחריו ישמשו אתכם לפרקטיקה בארגון שלכם ויספקו לכם כלים יישומיים ייחודיים, שיעזרו לכם להצליח ביישום תכנית ההדרכה שבניתם.
דמיינו לעצמכם שאתם חברים בצוות היגוי: בצוות שותפים מנהל הדרכה ועובדים נבחרים מחטיבות שונות של הארגון. המשימה של הצוות שלכם היא לייצר תסריט לקליפ קצר בן 30 שניות, שאמור לרתום את העובדים בארגון לתכנית ההדרכה, להסביר את היתרונות שבה ולהקדיש זמן ללמידה. מטרת הקליפ למצב את תכנית ההדרכה שלכם במרכז העשיה הארגונית.
מיטל דואני – מנהלת משאבי אנוש בחברת DavidShield
השכלה ורקע מקצועי: MA ביעוץ חינוכי, בעלת ניסיון רב בתחום הייעוץ הארגוני, ההדרכה ומשאבי האנוש. בין התפקידים אותם ביצעה: יועצת ארגונית בחברת טנדם, מנהלת הדרכה בחברת ניו פארם, יועצת ארגונית עצמאית ובמהלך השנה וחצי האחרונות מנהלת משאבי אנוש בחברת דיוידשילד. תחומי התמחותה כוללים בניית תהליכי משאבי אנוש חוצי ארגון, גיבוש מדיניות ותהליכים בתחום הגיוס והפרט, איתור ומיפוי צרכי הדרכה ומתן מענה בהתאם, בניית תהליכי פיתוח ארגוני חוצי חברה ופיתוח עובדים ומנהלים.
.
.
.
שרון גדעוני עוז- מנהלת תחום פתרונות למידה והדרכה בחברת היי קפיטל
השכלה ורקע מקצועי: B.A במדעי ההתנהגות וניהול מש"א, בעלת ניסיון של למעלה מ-17 שנה בתחום ההדרכה ופיתוח למידה. בין התפקידים אותם ביצעה: מפתחת הדרכה ובהמשך מנהלת צוות פיתוח הדרכה בחב' פלאפון, יועצת למידה עצמאית ובשנתיים וחצי האחרונות מנהלת את תחום פתרונות הדרכה ולמידה בהיי קפיטל. תחומי התמחותה כוללים התאמת פתרונות הדרכה הן מהעולם ה'מסורתי' והן מהעולם המתוקשב בהתאם לצרכי הלקוח, ניהול פרויקטי הדרכה, ניהול שירותי מיקור חוץ בהדרכה והכשרת מפתחי הדרכה.
.
.
.
שם ההרצאה: '2 ציפורים בתוכנית אחת': בניית תוכנית הכשרה 'גמישה'
תיאור ההרצאה: יוצג תהליך בניית תוכנית הכשרה 'גמישה' שבוצע בחברת דיוויד שילד שעיקרו פיתוח תהליך ההכשרה לתפקיד מנהל תיק לקוחות עסקיים בחברה. יתוארו האתגרים והאילוצים שאיתם התמודדו שני הצדדים במהלך התהליך וכן יוצג הפתרון ה'גמיש' שפותח – תוצר למידה המתאים לגיוס יחידני מחד ויכול לתת מענה בגיוס רחב יותר המצריך הדרכה מרוכזת מאידך.
ענבר גת-שחם – שותפה מנהלת ואחראית על מתודולוגיות ללמידה ולשיפור ביצועים, חברת Improve-IT
השכלה ורקע מקצועי: מייסדת ומנהלת שותפה בחברת Improve-IT. מתמחה במתודולוגיות למידה ושיפור ביצועים בארגונים. בעלת ניסיון של כ- 17 שנים בייעוץ במגוון ארגונים עיסקיים וציבוריים ובמגוון תהליכים, פרויקטים, במדידת אפקטיביות הדרכה ובפיתוח תשתיות בארגונים בלמידה קלאסית, מתוקשבת, פיתוח מנהלים ועבודה בין ממשקים. כמו גם בהטמעת מערכות ממוחשבות לסקרים ולמשובים בארגונים. בעלת תואר M.A. בסוציולוגיה מאוניברסיטת בר אילן.
שם ההרצאה:תוכנית ההדרכה ומדידת האפקטיביות – להחזיק את המקל בשני קצותיו
תיאור ההרצאה: בהרצאה נענה על השאלות הגדולות של איש/אשת משאבי אנוש בעת בניית תוכנית הדרכה תקופתית לארגון – האם תוכנית ההדרכה שווה בחשיבות המקדישים לה הגורמים השונים בארגון לחשיבות המקדישים לתוכנית עבודה ארגונית? האם היא שווה במטרתה ובתפוקותיה לתכנית עבודה ארגונית? מהי מתודולוגיית העבודה הנכונה לבנייתה? מהו הקשר שבין בניית תוכנית ההדרכה לבין מדידת אפקטיביות הדרכה? איתור צרכים ומדידת אפקטיביות כמנועי צמיחה- האמנם? של מי?
בנוסף יוצגו שני כלים יישומיים לבניית התכנית בדרך ייחודית ומעניינת וכיצד מודדים אפקטיביות ההדרכה.
יצחק גרשון – יועץ ארגוני בכיר ומומחה בלמידה ופיתוח הדרכה
השכלה ורקע מקצועי: יועץ ארגוני בכיר ומומחה בלמידה ופיתוח הדרכה. בעבר יועץ ארגוני בחיל האוויר ואחראי על מערך פיתוח הדרכה בחיל האוויר.
.
.
.
.
.
.
.
.
סא"ל אורן שוהם – ראש ענף חקר ופיתוח הדרכה בחיל האוויר
השכלה ורקע מקצועי: ראש ענף חקר ופיתוח הדרכה בחיל האוויר. אחראי על מערך פיתוח הדרכה בחיל האוויר, יועץ ארגוני ומפתח הדרכה.
.
.
.
.
יצחק גרשון ואורן שוהם יעבירו הרצאה משותפת בשם:"מה המצב?" – מודל מערכתי לבניית תוכנית עבודה הדרכתית
תיאור ההרצאה: בפיתוח תוכנית הדרכה לארגון על מחלקת ההדרכה לבצע ניתוח צרכים ולבחון פערים ביחס לאתגרים שעומדים בפני הארגון, אך גם לבצע הערכה עצמית מקיפה ומעמיקה מבוססת מדדים, אשר תשקף את המצב של ההדרכה בארגון.
בכנס הדרכה יוצג מודל העבודה וכלים באמצעותם פותחה "הערכת מצב הדרכתית" בחיל האוויר. הערכת המצב שימשה את הארגון לפתח את ההדרכה לאור תמונה כוללת ואובייקטיבית, תוך שימת דגש לאתגרים והפערים הרלוונטיים.