* דיווח נציג פורטל משאבי אנוש בכנס SUCCESS CONNECT 2015, רומא.
לחלקנו רשתות חברתיות נתפסות ככלי שיווקי מסחרי ואישי במקרה הטוב וכמסיח דעת וגוזל זמן במקרה הפחות טוב .
במהלך חשיפת חבילת המוצרים בתחום הHR חשפה חברת SAP, בכנס SUCCESS CONNECT 2015 שנערך כעת ברומא, כיצד היא רותמת את החוזקות של הרשתות החברתיות בשיתוף הנגשה וזמינות של המידע הפנים ארגוני לצורך שיפור התקשורת והביצועים הארגוניים.
כולנו התנסנו בסיטואציה של מידע קריטי העובר מעובד אחד לשני בשיחות מסדרון או בתכתובות פנימיות ובצורה כזו או אחרת נופל בן הכיסאות, חלקנו אף נתקל בסיטואציה שבה רצינו לשתף מידע מסוים הקיים במערכת הארגונית אך האנשים שאנו מעוניינים לשתפם במידע לא היו זמינים למערכת הנ"ל.
במסגרת כנס CONNECT SUCCESS ברומא הציגה חברת SAP פלטפורמת רשת ארגונית SAP Jam הדומה בממשקה לפייסבוק או לינקדין המשמשת את העובדים לשיתוף מידע הן במעלה ומורד שידרת הניהול והן לרוחבה עד אחרון העובדים וזאת ללא צורך בשליטה במערכות המידע הארגוניות.
מערכת מהסוג הנ"ל מאפשרת שיתוף מידע מתוך המערכות הארגוניות כגון ERP CRM וכו. ובכך מאפשרות צימצום משמעותי של טעויות אנוש מצד אחד וזירוז תהליכי העבודה מצד שני.
חשוב לציין שעצם העובדה של פישוט הממשקים ויצירת חויית משתמש פשוטה כפי שכולנו חווים אותה דרך הרשתות החברתיות, יוצרת עליית מדרגה משמעותית בכל הקשור לשימוש מושכל ויעיל במידה הקיים בארגון.
אחת הפונקציות המיוחדות באפליקציה הינה האפשרות לשימוש בה על בסיס כל פלטפורמה ניידת כגון סמרטפון או טבלט, עובדה המאפשרת את הנגשת המערכת גם לאחרוני עובדי השטח בארגון.
חשוב לציין כי מערכות מסוג זה עד היום היו זמינות רק לתאגידים גדולים אשר לרוב יצרו את המערכות לשימושן הפנימי .
מעניין יהיה לראות אם SAP תצליח להנגיש את המוצר גם לעסקים קטנים מתחת ל 1,000 עובדים ובכך לאפשר בניית בסיס אירגוני המתאים לפעילות הנ"ל מה שמאוד מאפיין חברות בשוק הישראלי .
* הכותב הינו אורח של SAP בכנס ברומא.