לראשונה בישראל – כנס המשאב האנושי במיזוגים ורכישות
הכנס יערך בכפר המכביה ביום ראשון 3 במאי 2020
מנכ"ל/ית מנהל/ת משאבי אנוש יקר/ה,
מיזוגים ורכישות שפה חדשה לארגון שנוצר.
מה באמת קורה בתהליך כזה?
מי השחקנים? מה התהליך?
מה עובר העובד? מה המנהל? השותף?
ומה תפקיד מנהל/ת משאבי האנוש ?
חברות רבות בשוק המקומי והגלובלי בוחרות במיזוגים ורכישות מסיבות אסטרטגיות מגוונות, הגדלת נתח השוק, חבירה למתחרים, ניכוס טכנולוגיה או הון אנושי ועוד. תיהיה הסיבה אשר תיהיה, ההשפעות על הארגונים, הרוכש והנרכש מורכבות ומשמעותיות.
תהליכים של מיזוגים ורכישות נועדו לייצר סינרגיה – לשלב כוחות ולהביא לתוצאות עסקיות טובות יותר. עם זאת, מרביתם נכשלים עקב חוסר יכולת לממש את פוטנציאל הסינרגיה הגלום בהם. ואמנם, על פי מחקרים 80%-90% מהמיזוגים והרכישות נכשלים שכן מרבית החברות שוקלות תהליכים אלו מסיבות כלכליות, ונותנות את עיקר הדגש להיבטים משפטיים וכלכליים, כאשר העובד, ואף המנהל, לפחות מיד אחרי ההכרזה, מוצאים את עצמם מבולבלים, חסרי מיקוד ובהירות או מה שלא פחות גרוע מאופוריה מהזדמנויות שטופחות על פניהם.
אחת הסיבות המרכזיות לחוסר ההצלחה היא חיבור לא מדויק בין שתי תרבויות ארגוניות/ ניהוליות, בין הצוותים של שתי החברות המתמזגות. כך אנו מוצאים, שמיזוג שמתחיל משיקולים אסטרטגיים נכונים, נכשל בגלל טיפול לא נכון במשאב האנושי, בהבנת השונות האישית, הבין אישית ובתרבות הארגונית.
לראשונה בארץ, פורטל משאבי האנוש HRus ומרכז סינרגיה, בראשות ד"ר רמי בן-ישי, מארגנים כנס בנושא, ומזמינים אתכם (מנכ"לים, סמנכ"לים, אנשי משאבי אנוש) ללמוד מהידע שנצבר בתחום בעולם ובארץ.
אנו מזמינים אותך לקחת חלק בתהליך למידה משמעותי אשר יכין אותך לבאות.
מטרות כנס המשאב האנושי במיזוגים ורכישות:
- למידה מהמחקר והתאוריה ובעיקר מניסיונם של מנכ"לים ומנהלי משאבי אנוש על האתגרים העומדים בפני ארגונים וחברות לפני/במהלך המיזוג ולאחריו ודרכי הפעולה האפשריות להתמודד עימם.
- בניית שיתופי פעולה בין מנהלי משאבי אנוש בחברות / ארגונים, מנכ"לים וסמנכ"לים אשר נמצאים או ימצאו בתהליך מיזוג.
- יצירת קהילה משותפת לומדת (בין משתתפי הכנס והמציגים בו) בכל הקשור לשיתוף באתגרים ופתרונות הקשורים למיזוג ורכישה.
נאמן למטרותיו, הכנס כולל רשימה מכובדת של הרצאות, פאנל ושולחנות עגולים, שיאפשרו למידה והתנסות, ויתמקדו במנהל משאבי האנוש ותפקידו במיזוג/ רכישה.
עיקרי הנושאים בכנס המשאב האנושי במיזוגים ורכישות:
- תעשיית המיזוגים.
- תהליך המיזוג: שלבים, גורמים מעורבים, תפקיד משאבי אנוש בכל שלב, היבטים לוגיסטיים ואנושיים בכל שלב.
- תהליכי למידה: כיצד החברה הנרכשת לומדת את החברה הרוכשת ואיך החברה הרוכשת לומדת את החברה הנרכשת – תרבות, טכנולוגיה, תהליכים , מערכות.
- שימור עובדים דגש על הנהלה, טאלנטים, פרידה מעובדים בעקבות מיזוג/ רכישה, שמירה של הידע הארגוני.
- חווית העובד בתהליך: מעבר של מערכות, הקניית שפה חדשה
- ניהול תהליך תקשורת הפנים. לקראת במהלך ואחריו.
- היבטי תרבות וחיבור בינ-תרבותי במיזוגים ורכישות.
- יצירת סינרגיה ארגונית שתתמוך בסינרגיה העיסקית.
- חיבור מערכות משאבי אנוש כגון: שכר, פיתוח מנהלים, שימור עובדים, שונות במיזוג.
- כיצד בונים סיפור חדש (תרבות חדשה) לחברה הנרכשת ולחברה הרוכשת.
- אופציות ככלי למוטיבציה ושימוש נכון בהן במיזוגים/ רכישות
הכנס יסתיים במליאה שתכלול נקודות מכלל ההרצאות.
בעקבות הכנס יקבלו כלל המשתתפים תקציר/ מצגות של ההרצאות כמו גם פרטי קשר למרצים, ויוכלו להמשיך בלמידה גם לאחריו.
בברכת כנס פורה,
ד"ר רמי בן-ישי, ראש מרכז סינרגיה ויו"ר הכנס
צורית גולן, סמנכלית בכירה למשאבי אנוש Fyber, חברת וועדת ההיגוי הכנס
סמדר צלליכין-סבו, Chief collaboration Officer, חברת וועדת ההיגוי הכנס