האם אתם זוכרים את תקופות העבר בהן קוקטיילים היו ציוד משרדי שגרתי? כאשר ארוחת הצהריים כללה שעתיים וחצי של שתיית מרטיני?
שתייה במשרד היא מסורת אמריקאית גאה. עכשיו, כאשר תרבות חברה היא מרכיב קריטי בהווייתה, מקומות עבודה מודרניים רבים מפעילים בר משרדי חופשי לצד קפה חינם. המקרר במשרד כולל בקבוקי בירה ושמפניה תוססת, אם מתי וכיצד זה מקובל לשתות במהלך העבודה?
היסטוריה מקוצרת של תרבות השתיה בעבודה בארצות הברית
האמריקאים דגלו לאורך השנים בתרבות של שתיה בעבודה. עוד בימים הראשונים להקמתה של האומה האמריקאית, לפעמים היו בעלי המלאכה משלמים בברנדי. בוקרים ועובדי רכבת ביקרו בסלונים בשעות הצהריים והרוו צימאונם. בשנות ה-20 וה -30 חל איסור במטרה למנוע שתיית יום, אבל הקבלה התרבותית של שתייה בעבודה נמשכה עד שנות ה -60.
אם ראיתם את הסדרה "Mad Men" אתם וודאי יודעים שעובדיהם של סטרלינג קופר נהגו לשתות הרבה. כסוכנות פרסום בעידן השתייה, הם הגדירו למעשה שלוש ארוחות צהריים מלוות במרטיני בבישול ובאוכל במהלך העבודה.
אף על פי ש- Mad Men היא סדרה דמיונית, תרבות שתיית המשרדים המתוארת הייתה אמיתית – אך היא החלה לדעוך בהדרגה עד 1970. הודות לקיצוץ נדיב יותר במס המסעדות והבידור ב -1987 וב -1994, השתייה בעבודה הלכה והתמעטה והפכה לטאבו תרבותי.
למעשה, מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Consumer Psychology מצא, כי האמריקאים בסופו של דבר היו מוטים נגד אלו ששתו בסביבה מקצועית. הם נתפסו פחות אינטליגנטים ופחות נעימים מאשר מועמדים שהזמינו סודה (אבל אלו שהזמינו יין נחשבו ליותר אינטליגנטיים בסקר).
העידן המודרני של שתייה במשרד
התפישות שלנו לגבי תרבות שתייה במשרד השתנו בשנים האחרונות. עבור חברות רבות – לעתים קרובות חברות סטארט-אפ וחברות דמויי-סוכנות – שתייה במקום העבודה נחשבת כיום להצלחה. בלומברג מדווח כי משרדיה של ילפ בסן-פרנסיסקו מצוידים ב"קרן חבית", המספקת לעובדיה אספקה אינסופית של בירה. בסוכנות ארנולד העולמית למודעות בבוסטון, מוצבת מכונת בירה במשרד שנקראת בחיבה: "ארני".
הפעלת Happy Hour במשרד מטמיעה פעילות של בילוי לאחר העבודה, לתוך המרחב המקצועי. זו גם דרך לשמור על העובדים מאושרים למשך שעות ארוכות של עבודה, תוך טיפוח קשרים פנימיים. מחקרים הראו, כי עובדים אשר שותים הם יותר פרודוקטיביים ויכולים לחקור טוב יותר פתרונות לא שגרתיים.
כמובן, עידוד השתייה במקום העבודה יכול להוביל הרחקה של אלה שאינם שותים למטרות בריאותיות או דתיות. שלא לדבר על הסטנדרטים הכפולים לנשים ששותות בעבודה.
מה מקובל כיום לגבי שתיה במקום העבודה?
שתייה בעבודה בהחלט שונה מחברה לחברה, מתעשייה לתעשייה, ומאדם לאדם. ישנם משרדים בהם עולה שיחה כללית לגבי שתייה בעבודה, וישנם כאלו שמופתעים מהאפשרות הזו בכלל, אחרים רואים בכך הטבה משמעותית.
רבים מציינים כי שתייה בעבודה צריכה להתבצע תוך אחריות. מכיוון שהמנהלים הם שומרי הסף של המשרד ברוב המקרים, זה חלק מתפקידם לוודא שכולם מבינים את מדיניות "השתייה בעבודה" של הקבוצה. כללים אלו צריכים להיכתב ולהיות מועברים במהלך שילובם של עובדים חדשים בחברה.