מנהלים גרועים מהווים בדרך כלל את אחת הסיבות המרכזיות לכך שעובדים מוכשרים עוזבים את הארגון.
יתרה מכך, בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר מקרים בהם עובדים לא מתפטרים מהארגון אלא מהמנהלים שלהם.
הבינה המלאכותית באמצעות כלי ה-ChatGPT יכולה לסייע למנהלי משאבי אנוש בזיהוי בעיות פוטנציאליות בניהול, כלומר לאתר מנהלים גרועים לפני שהם גורמים נזק בלתי הפיך, ולהציע תובנות איך לטפל בבעיה.
חשוב להדגיש, כי אף על פי ש-ChatGPT אכן יכול לספק תובנות ועצות חשובות, הוא לא יכול להחליף את המומחיות והשיפוט של מנהלי משאבי האנוש.
מנהלי משאבי אנוש יכולים להשתמש ב-ChatGPT ככלי המסייע בתהליך קבלת ההחלטות שלהם, אבל בד בבד גם להפעיל את החשיבה והניסיון הביקורתי שלהם בטיפול בבעיות ניהוליות.
להלן 8 דרכים בהן ChatGPT יכול לעזור למנהלי משאבי האנוש לאתר מנהלים גרועים ולסייע בפתרון הבעיה:
1 ניתוח נתונים:
מנהלי משאבי אנוש יכולים לספק ל-ChatGPT מידע הכולל כמה שיותר נתונים על מנהלים, לרבות נתוני ביצועים, משוב וסקרי עובדים.
על ידי ניתוח הנתונים, יכול ChatGPT לזהות דפוסים או נורות אדומות שיכולים להצביע על בעיות ניהוליות.
הוא יכול להצביע על מנהלים שמקבלים בעקביות ציוני שביעות רצון עובדים נמוכים, ששיעורי התחלופה אצלם גבוהים או תלונות עובדים תכופות.
2 עיבוד שפה טבעית:
מנהלי משאבי אנוש יכולים למנף את יכולות עיבוד השפה הטבעית של ChatGPT כדי לסקור ולנתח נתונים איכותיים, לרבות הערות עובדים, אימיילים או ביקורות ביצועים הקשורות למנהלים.
כלי ה-ChatGPT יכול לעזור למנהלי משאבי האנוש לזהות נושאים בעייתיים שחוזרים על עצמם או שפה ספציפית המעידה על בעיות בסגנונות ניהול או בהתנהגויות.
3 זיהוי דפוסי התנהגות:
הבינה המלאכותית באמצעות ה-ChatGPT יכולה לסייע למנהלי משאבי אנוש לזהות דפוסי התנהגות נפוצים הקשורים למנהלים גרועים.
על ידי ניתוח נתונים היסטוריים וקלט מהעובדים, ה-ChatGPT יכול לזהות סימנים לניהול גרוע כמו למשל מיקרו-ניהול, היעדר תקשורת, העדפות של עובדים בלי קשר לביצועיהם, היעדר אמפתיה וקבלת החלטות לקויה.
מנהלי משאבי אנוש יכולים להשתמש במידע זה כדי להתערב מוקדם ולמנוע נזק נוסף.
4 תכנון סקרים ומשוב אנונימיים:
הבינה המלאכותית באמצעות כלי ה-ChatGPT יכולה לעזור למנהלי משאבי אנוש לתכנן ולנהל סקרים אנונימיים או מנגנוני משוב, כדי לאסוף מידע של עובדים, כאשר מדובר במידע הקשור ספציפית למנהלים הישירים שלהם.
ה-ChatGPT יכול לנסח שאלות מתוכננות היטב, כדי להפיק ולאסוף תובנות לגבי סגנון המנהיגות של המנהל, יעילות התקשורת שלו, תמיכת העובדים בו ותמיכתו בהם, ושביעות הרצון הכללית.
ניתן לנתח את התגובות כדי לזהות מגמות בעייתיות ומקרים ספציפיים הדורשים התייחסות.
5 המלצות על הכשרות ופיתוח עובדים:
בהתבסס על הבעיות שזוהו בקרב מנהלים מסויימים, הבינה המלאכותית באמצעות ChatGPT, יכולה לספק למנהלי משאבי אנוש המלצות לתוכניות ממוקדות של הדרכה, הכשרה ופיתוח עובדים.
ה- ChatGPT יכול להציע קורסים, סדנאות או מפגשי אימון יעודיים, העוסקים בתחומים שבהם המנהלים צריכים להשתפר.
בנוסף, ChatGPT יכול גם לספק למנהלי משאב אנוש הנחיות לגבי יישום תוכניות אלה ביעילות כדי למקסם את השפעתן.
6 משחק תפקידים והדרכה מבוססת תרחישים:
הבינה המלאכותית באמצעות ChatGPT יכולה לדמות תרחישים מהחיים האמיתיים ולעסוק בתרגילי משחק תפקידים עם מנהלי משאבי אנוש.
סוג זה של דימוי תרחישים יאפשר למנהלי משאבי האנוש לתרגל שיחות מאתגרות עם מנהלים, תוך מתן הדרכה כיצד לטפל בבעיות ספציפיות ביעילות.
כמו כן, ChatGPT יכול להציע הצעות לגבי אסטרטגיות תקשורת, טכניקות לפתרון קונפליקטים וגישות אימון כדי לעזור למנהלי משאבי אנוש לנווט בשיחות קשות עם מנהלים.
7 שיטות עבודה מומלצות וגישה למקורות מידע:
הבינה המלאכותית באמצעות ChatGPT יכולה לספק למנהלי משאבי אנוש גישה לשיטות עבודה מומלצות, מקרי בוחן ומקורות מידע הקשורים לניהול יעיל.
ה- ChatGPT יכול להציע תובנות לגבי אסטרטגיות ניהול מוצלחות, טכניקות ניהול שינויים ונהלי מחוברות עובדים. מנהלי משאבי אנוש יכולים להשתמש במידע זה כדי לפתח תוכניות פעולה וליישם שיפורים.
8 לספק תמיכה שוטפת:
הבינה המלכותית באמצעות ChatGPT יכולה לשמש מקור מידע שוטף למנהלי משאבי אנוש, ולספק תמיכה וייעוץ ברמה היומיומית, בזמן שהם מנסים למצוא את דרכם בתהליך של טיפול במנהלים גרועים ופתרון בעיות שנוצרות כתוצאה מניהול גרוע.
הם יכולים לבקש מ- ChatGPT הדרכה לגבי מעקב אחר ההתקדמות, התאמת אסטרטגיות והבטחת שיפורים מתמשכים לאורך זמן.