ארגונים שההנהלה הבכירה שלהם מקפידה על מינוי מנהלים טובים המתאימים לתפקידים ניהוליים נהנים מיתרונות רבים.
בין היתרונות שצויינו על ידי מחקרים שבוצעו בעולם ניתן למנות רווחיות שהינה גבוהה בקרוב ל-50 אחוזים מרווחיותם של ארגונים בהם מונו מנהלים שאינם מתאימים.
עם היתרונות הנוספים נמנים המרכיבים הבאים: פרודוקטיביות שהינה גבוהה בכ-22% לעומת חברות בהן המנהלים אינם מתאימים לתפקידי ניהול, מחוברות עובדים שהינה גבוהה בכ-17, מעורבות לקוחות בגבוהה יותר בכחמישה אחוזים, שיעורי התחלופה נמוכים בכ-19% לעומת ארגונים שזה אינו המצב אצלם וכדומה.
חברת המחקרים האמריקאית גאלופ ערכה סקר ממנו עולה, כי יש 3 תכונות שצריכות להיות לכל מנהל טוב ובעל כישורי ניהול ומנהיגות:
1 יכולת לטעת מוטיבציה בקרב כל עובד בעזרת משימות המתאימות לעובדים, חזון משכנע ויכולת להלהיב את העובדים לגבי ביצוע המשימות.
2 יכולת מנהיגותית להתגבר בחוכמה ובהגינות על התנגדויות לביצוע משימות ועל שגיאות של עובדים בעת ביצוע המשימות.
3 יכולת לבנות אמון במערכות היחסים בין העובדים למנהלים, ולנהל עם העובדים דיאלוג פתוח בגובה העיניים תוך שקיפות מלאה.
הבעיה הגדולה היא שלא לכל מנהל יש יכולות של מנהיג וכישורי ניהול. הסקר של גאלופ מגלה כי לכ-10 אחוזים בלבד מהאנשים בעולם יש את היכולות שנמנו כאן.
אם כן מה אמורים לעשות כל שאר המנהלים שלא נולדו עם יכולות אלו באופן טבעי? מנהלים אלו, מציינים בגאלופ, יצטרכו לאמץ לעצמם יכולות ניהוליות וכישורים של מנהיגים, על ידי השקעת מאמצים משמעותיים ביותר. רק כך הם יצליחו בתפקידם כמנהלים.
יש כמה סוגי התנהגות שיכולים לסייע למנהלים להיות מנהלים טובים שיצליחו בתפקידם הניהולי: ראשית, הקשבה אקטיבית לדברי העובד ולמצוקותיו.
עובדים מעריכים מנהל שמדבר איתם בגובה העיניים ופועל איתם בשיתוף פעולה מלא כדי להחליט יחד על השיטות לביצוע המשימות.
שנית, עובדים מעריכים מאוד מנהלים שמציעים להם טיפים מועילים מניסיונם ומקשיבים בנכונות לתובנות שלהם. כמון כן, עובדים רוצים לדעת שדעותיהם ותרומתם מתקבלים בברכה ושקיימת התחשבות בנקודות המבט שלהם.
אין כיום ארגון שהנהלתו הבכירה, כמו גם מנהל משאבי האנוש אינם יודעים היטב כי אם העובדים לא יקבלו הסבר הגיוני למשימות שמוטלות עליהם ולא תוסבר להם התרומה שלהם לארגון בנוגע למשימות שהוטלו עליהם, הם לא יבצעו אותן או שיבצעו אותן מתוך חוסר רצון וחוסר מוטיבציה.
ולבסוף, שיתוף מלא של העובדים בנוגע לאסטרטגיה, למטרות ולכוונות: מנהל שרוצה לממש את האסטרטגיה שנקבעה יודע כיום שהבסיס להצלחת האסטרטגיה הוא שיתוף העובדים.
כל מנהל יודע כי עליו לקדם בבכרה ביקורת בונה מצד העובדים, ולהקשיב בתשומת לב לרעיונותיהם לגבי שיטות והצעות ייעול. כל אלה הם המפתח להצלחתו של מנהל, גם אם הוא לא נולד עם כישורי ניהול טבעיים.