שיתוף פעולה פורה בין עובדים מהווה מרכיב מהותי וחיוני בכל ארגון, ונמצא באחריותם של כל עובדי ומנהלי הארגון, אף שמנהלי משאבי האנוש מובילים את המגמה.
היכולת של כל אחד מחברי הצוות לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם חברי הצוות האחרים מאפשרת לשפר את איכות העבודה, את השגת היעדים, ובאותה מידה גם את התרבות הארגונית של החברה. כל אלו הם מרכיבים חיוניים לצמיחת הארגון בכל התחומים והשגת יעדי הארגון כולו.
להלן 5 דרכים שיאפשרו את הגברת שיתוף הפעולה במקום העבודה ושיפורו:
1 להשתמש בטכנולוגיה ככלי עבודה שגרתי:
אחת הדרכים הטובות ביותר לשיפור שיתוף הפעולה במקום העבודה היא שימוש בתוכנות ובכלים טכנולוגים מתקדמים.
ניתן להשתמש בפלטפורמות הטכנולוגיות לצורך עבודה משותפת על פרויקטים, ובה בעת כדי לשמור על קשר רציף עם לקוחות וספקים.
כלים אלה מסייעים במגוון רחב מאוד של תחומים שיכולים לסייע לעסק לצמוח, החל בתקשורת פנים ארגונית וכלה בקביעת פגישות עם לקוחות.
2 לבנות צוות חדור מוטיבציה:
בנייה של צוותים חדורי מוטיבציה היא אחת הדרכים החשובות שמדרבנות את העובדים ללמוד מהן נקודות החוזק והתורפה של עצמם ושל חברי הצוות האחרים.
בנוסף, צוות חדור מוטיבציה גם יוצר כוח עבודה מגובש שמעודד ומטפח סביבת עבודה יצירתית וחדשנית.
3 מנהלים כמודל לחיקוי:
חשוב ביותר שהמנהלים בחברה יזכרו תמיד שעליהם להוות מודל לחיקוי. מנהלים לא יכולים לדרוש מהעובדים את מה שהם לא דורשים מעצמם.
מנהלים שרוצים לראות שיתוף פעולה בין העובדים חייבים להראות שגם הם משתפים פעולה ושהינם זמינים להענקת סיוע לכל עובד שזקוק לכך.
כמו כן, על המנהלים להעביר לעובדים מסר שהם זמינים למענה על שאלות. עליהם להיות מעורבים בקבלת החלטות ולקדם למידה מתמשכת. כל אלה יבנו את האמון בין ההנהלה לבין העובדים ויעודדו את העובדים לבקש עזרה מעמיתיהם, כמו גם להעיק להם עזרה כאשר הם יזדקקו לה.
4 להציע פרסים על הצלחות והישגים:
דרך נוספת לעודד שיתוף פעולה בין העובדים היא להציע לעובדים מגוון רחב של סוגי תגמול ופרסים.
למעשה, הענקת פרסים ותמריצים משדרת לעובדים כי ההנהלה חושבת שהם מוכשרים ושעליהם להיות מתוגמלים על עבודתם הקשה.
יש הרבה מאוד תמריצים שניתן לתת לעובדים, שיכולים להגדיל את התפוקה ולהעלות את המורל.
5 לבסס תחושה של קהילה בארגון:
יש חשיבות רבה לא רק לגיבוש בתוך הצוות עצמו, אלא גם לבניית תחושה של קהילה וגאוות יחידה בארגון כולו.
כאשר העובדים ירגישו שהם נהנים לעבוד עם עמיתיהם, גם שיעורי התחלופה בארגון ירדו והתרבות הארגונית תשתפר. ובסופו של דבר זה יתרום רבות לשיתופי הפעולה בתוך הארגון.