יותר ויותר מנהלים בכירים בארגונים גילו בחודשים האחרונים, להפתעתם הרבה, שהעבודה מהבית הפכה את העובדים והמנהלים שלהם להרבה יותר פרודוקטיביים, יעילים ומהירי תוצאות.
אין ספק שרוב הארגונים היו מעדיפים שהעובדים שלהם יעבדו מהמשרד ולא מהבית, וגם אין ספק שלעבודה במשרד יש יתרונות רבים.
מצד שני, לעבודה מהבית יש יתרונות לא פחות חשובים. יתרה מכך, בחודשים האחרונים התברר להרבה מאוד מנהלים בהרבה מאוד ארגונים, שיתרונות העבודה מהבית עשויים לעלות על היתרונות של עבודה מהמשרד.
לדוגמה, כאשר כל העובדים או לפחות רובם המכריע של העובדים, מגיעים בכל יום למשרד, יש תחושה של שיתוף פעולה מיידי ופורה יותר. ואף על פי כן, במקרים רבים מאוד זו תחושה מטעה.
במילים אחרות, העבודה במשרד עלולה להעניק אשליה של שיתוף פעולה, ובה בעת ליצור מצב של ריבוי פגישות צוות שבחלקן, ולעיתים אף ברובן, הן אינן פרודוקטיביות ואינן ממוקדות מספיק.
מנגד, לאור הניסיון שנכפה על ארגונים עם המעבר לעבודה מהבית, לפתע מתברר שהפגישות שנערכות בזום (של עובדים שעובדים מביתם) הן הרבה יותר פרודוקטיביות.
כך קורה, שבמקום שזמן רב של פגישות יתבזבז על דברים שוליים, המשתתפים בפגישות הזום נאלצים להתמקד רק בדברים החשובים והבוערים באמת.
והמוטיבציה של משתתפי המפגשים הללו למקסם את התועלת מכל מפגש, היא גבוהה משהיתה אי פעם בתחומי המשרד.
אם כן, איך משיגים פרודוקטיביות גבוהה יותר: בחברות רבות, המנהלים למדו את השיטה לפיה מגדירים מראש, (לפני תחילת הפגישה) את המטרות של הפגישה ואילו תוצאות הם מצפים שהיא תניב.
בנוסף, חשוב להחליט מראש לדון רק בנושאים שהם רלוונטיים לכל חברי הצוות, במקום להתפרס על מגוון רחב של פרויקטים, שלא כולם רלוונטיים לכל אחד מהמשתתפים.
בד בבד, יש להתמקד רק ביעדי הצוות, במקום לרדת לרזולוציות של כל המשימות הספציפיות שיסייעו לכל עובד להגיע אל היעדים הספציפיים שלו.
היבט נוסף של המעבר לעבודה מהבית הוא האילוץ שרוב הארגונים נאלצו ליישר איתו קו בכל הקשור להצטיידות בטכנולוגיה החדישה ביותר.
שילוב כלים טכנולוגים מתקדמים בעבודה השוטפת, יוצר מצב שבו הטכנולוגיה תומכת בהשגת היעדים של הצוות ולכן של הארגון כולו.
מדובר בכלים טכנולוגים שמקלים מאוד על העובדים והמנהלים כאחד, ומפחיתים את עומס העבודה בכל הקשור למשימות פשוטות וטכניות שגוזלות זמן מיותר.
סוג אחר של כלים טכנולוגים מאפשר תקשורת טובה ויעילה יותר בין העובדים לבין עצמם, בין העובדים למנהלים ולעיתים אף בין העובדים ללקוחות.
התוצאה היא שמידת הפרודוקטיביות הולכת וגדלה. בעולם כבר יש ארגונים שמדווחים על רבעון, שלמרות המיתון העמוק ולמרות העובדה שכל העובדים או לפחות רובם המכריע עבדו מהבית במהלך כל הרבעון, זהו אחד הרבעונים היותר פרודוקטיביים שלהם.