אחרי שולחנות הטניס במשרד, חדרי הכושר במקום העבודה והאפשרות להביא את הכלב לעבודה, אחרי הארוחות הנדיבות, המטבחים המצויידים והמקררים המלאים, אחרי ירידי העובדים, ההנחות לעובדים, ההרצאות לפיתוח אישי ועוד ועוד, אחרי (ולמרות) כל אלה, ארגונים בכל העולם ממשיכים לסבול משיעורים נמוכים מאוד של מחוברות עובדים.
כל ההטבות שנמנו כאן קשורות לניהול הרווחה של העובד והענקת מענה לצורך של העובד בתנאי העסקה נוחים וסביבת עבודה אטרקטיבית.
אם כך, למה בעצם הטבות אלה לא מאפשרות להעלות את שיעורי מחוברות העובדים. מסתבר שהטבות אלה הן אמנם הכרחיות אבל אינן מספיקות.
בניגוד לעולם הארגונים של העבר, כיום – לאחר שבני דור המילניום נכנסו לשוק העבודה ולמעשה מהווים את הבסיס האיתן שעליו נשענים הארגונים – יש חשיבות רבה, שאינה נופלת מחשיבות ההטבות, לאיזון בין קריירה לחיים אישיים, להתפתחות עצמית, ולקידום מהיר.
בנוסף, בני דור המילניום רוצים להשתייך לארגון שתורם תרומה מהותית לעולם ושהם יכולים להזדהות איתו מבחינה ערכית.
לדוגמה, לחברה שאינה מקדשת את ערך בעלי החיים ואינה תורמת לשיפור חייהם של בעלי החיים, ועל אחת כמה וכמה חברה שתחום עיסוקה נוגד את איכות החיים של בעלי החיים, יהיה קשה מאוד לגייס ובעיקר לשמר עובדים שהם טבעוניים או צמחוניים או פשוט אוהבי בעלי חיים.
לכן חווית העובד שארגונים נדרשים היום לספק לעובדיהם מבוססת, בין השאר ובמידה לא מבוטלת, על הערכים האישיים שלהם.
נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון בניהול חווית העובד היא: שימוש בטכנולוגיה בממשקים הדומים לאלו של הרשתות החברתיות.
עובדים שהם בני דור המילניום גדלו בתוך הרשתות החברתיות ועליהן מבוססת כל התקשורת שהם מקיימים עם העולם.
לכן במישור הטכנולוגי, יש לשלב את אותו סוג של ממשק בכל צורות התקשורת הפנים ארגונית.
כאשר חברה בונה ומגדירה את התרבות הארגונית שלה, עליה לקחת בחשבון סט של ערכים הקשורים לחווית העובד ועונים על צרכי העובדים.
נקודה נוספת שהיא בעלת חשיבות רבה מאוד עבור בני דור המילניום זה שישאלו אותם לדעתם.
בקשו מהעובדים פידבק ושאלו אותם מה לדעתם עובד היטב בחברה, מה לא עובד או לא עובד מספיק טוב, בקשו מהם הצעות לשיפורים והקשיבו לעצותיהם.
לפעמים שיפור חווית העובד יכול להתבסס על העצמה והרחבה של דברים שהחברה כבר ממילא עושה בהתאם לשאיפות של העובדים, כך ששיפור החוויה אינו צירך שינוי מהותי.
ולפעמים, שיפור חווית העובד יכולה להתבטא בהתייחסות ואף שינוי של דברים שהעובדים מתנגדים להם או חשים שלא בנוח איתם.