כבר לפני כמה שנים הבינו ארגונים בכל העולם שאין די באיתור וגיוס של טלנטים יחודיים ושימורם, אלא שיש הכרח לשמר את המוטיבציה שלהם, את נאמנותם לארגון, את המעורבות שלהם במשימות, ואת המחוייבות שלהם לארגון ולהשגת יעדים.
במילים אחרות: את מחוברותם לארגון. המשמעות היא שכל ארגון נדרש לבנות, להגדיר וליישם אסטרטגיות מעורבות עובדים.
מידת המחוברות של העובדים היא מדד לנכונותם ויכולתם של העובדים לתרום להצלחת הארגון.
השקעת המאמץ והחריצות שלהם הם מרכיבים חיוניים המגדיר את האיתנות וההישגים של החברה.
עובדים בעלי מידת מחוברות גבוהה מעידים על מעורבות גבוהה בעבודתם ועל להיטותם להתמודד עם אתגרים חדשים כדי ליצור שינוי חיובי ולבנות סביבת עבודה תורמת.
ועם זאת, אחוז גבוה של העובדים אינם חשים מידה גבוהה של עניין ולהט בעבודתם.
לכן, מחוברות עובדים היא האתגר הגדול ביותר שעומד כיום בפני חברות. בה בעת, זוהי גם הזדמנות מצויינת לקבל עובדים בעלי מחויבות לטווח ארוך ומחויבות להישגים.
בתקופות של דינמיקת שוק רגישה, ותקופות של אי וודאות, ארגונים אינם מעלים את שכר העובדים.
שימור עובדים בעזרת מגוון מצומצם ביותר של הטבות הפך מאוד קשה. לכן, על מנהלי משאבי אנוש מוטל כיום לייצר מניעים אחרים שיבטיחו תרבות ארגונית שמעודדת מחוברות עובדים.
פעילויות רווחה לרבות ימי גיבוש\כייף, מסיבות ופיקניקים מחוץ למשרד, משחקי ספורט, חגיגות ימי הולדת, פסטיבלי תרבות, תחרויות וחידונים לילדי העובדים, כרטיסים להצגות, קופונים לקניות מוזלות וירידי עובדים, ועוד פעילויות רבות בתחום הרווחה הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מחיי הארגונים. אבל כל אלה לא מספיקים כדי לשמר את המוטיבציה של העובדים ברמה גבוהה.
כאשר דנים באסטרטגית מחוברות עובדים יש לקחת 3 ציפיות בסיסיות של העובדים ממקום העבודה:
1 קריירה (קידום, הכשרות וכו).
2 יכולות העובד מול פוטנציאל קידום הקריירה שלו.
3 אכפתיות הארגון מהעובד וטיפול בו.
כאשר עובד מצטרף לארגון, הוא מצפה מהארגון לסייע לו לבנות את הקריירה שלו ולעצב אותה.
כאשר הנהלת החברה, ובתוכה מנהלי משאבי האנוש, משקיעים זמן בדיון עם כל עובד על הקריירה שלו ובתכנונה, העובדים ירגישו שהם שייכים לארגון. הם יחושו מחוברות גבוהה יותר הודות לתמיכה שהם מקבלים מההנהלה לגבי בניית הקריירה שלהם.
יכולות ומימוש פוטנציאל:
כמה חודשים לאחר קליטתם בחברה, מחפשים רוב העובדים הזדמנויות לשדרוג המיומנויות שלהם בתוך הארגון, כדי שיוכלו לצמוח ולעבור לשלב הבא בקריירה שלהם.
לכן כדאי לערוך סדנאות קבועות והדרכות לבניית מיומנות, שיסייעו לעובדים לרכוש רמה גבוהה יותר של מיומנויות וכישורים.
אכפתיות של הארגון:
על המנהלים בארגון לגלות אמפתיה ורגישות כלפי העובדים ולהבין את האתגרים האישיים או המקצועיים שלהם. מחוות של אכפתיות כלפי העובדים ברמה היומיומית, גורמות להם להרגיש שהם שייכים לארגון, וכי הארגון דואג להם.
למה בעצם זקוק כל ארגון למידה גבוהה של מחוברות עובדים:
מידה גבוהה של מחוברות עובדים מגלמת הזדמנות ענקית לארגון, שכן היא מהווה מחויבות לטווח ארוך של העובד.
תוכנית מחוברות עובדים מובנית לארגון יכולה לשפר משמעותית את ביצועי החברה בכמה פונקציות מרכזיות:
- רווחיות.
- פרודוקטיביות.
- שביעות רצון לקוח החברה.
- חדשנות.
- יותר בריאות ושמירה על כללי הבטיחות.
- פחות ימי מחלה והיעדרות.
- פחות תחלופת עובדים.
כדי להשיג את כל אלה, יש להתאים את מאמצי התקשורת עם העובדים לאסטרטגיה העסקית ולחזון הכולל של הארגון.