דירוג המעסיק על ידי העובדים הוא מרכיב מהותי ביותר במיתוג המעסיק, וכזה שעלול להשפיע על החברה מאד לרעה או מאוד לטובה.
מדובר בנתונים שהם גלויים לכולם. היום, יותר מתמיד, הדירוגים הללו משמשים כהמלצות על המעסיק, לטוב ולרע, והם נובעים ישירות מחווית העובדים.
כדי לשפר את מותג המעסיק כדאי לבקש מעובדים לספר ברשתות החברתיות (בדפי החברה) על הפעילות הפנימית של הארגון, באופן שסיפוריהם יעניינו לא רק מועמדים פוטנציאליים אלא גם שותפים פוטנציאליים, לקוחות פוטנציאלים וקיימים, בעלי מניות ועוד.
אחת התועלות שיכולות להיות לארגון מחוות הדעת של העובדים על החברה היא היכולת לאסוף נתונים על החברה מנקודת המבט של העובד.
לפעמים, עובדים ועובדים לשעבר מפרסמים ניתוחים, במסגרת חוות הדעת על החברה, שמצביעים על נקודות החוזק והתורפה של החברה, בנושאים שמנהלי החברה כלל לא היו מודעים אליהם.
לדוגמה, במקרים בהם עובדים לשעבר כותבים במסגרת חוות הדעת על החברה, כי החברה צומחת מהר מדי, או לאט מדי, ומנתחים את הגורמים לכך.
תובנות נוספות שניתן להסיק מחוות דעת של עובדים ועובדים לשעבר הן על היעילות של המודל העסקי, ועל הפתרונות שהארגון צריך למצוא לבעיות מסוימות.
לאור כל זאת, כדאי, חשוב ורצוי לקיים שיחות עם העובדים כדי לשמוע את חוות הדעת הללו ישירות מהם, במקום לקרוא אותן באתרים שמפרסמים דירוגי חברות.
משיחות אלה ניתן למשל ללמוד מהן נקודות החוזק והתורפה של חברה בכל הקשור לשימור לקוחותיה וגיוס לקוחות חדשים, למודל העסקי, ועוד.
אם לעובדים שלכם יש ביקורת, יש להקשיב לה ולבדוק איך ניתן להציע פתרונות, במקום לקרוא את הביקורת הזאת ביחד עם כל שאר העולם (כולל הלקוחות והמתחרים של החברה) באתרי הדירוג.
גורם מסוג אחר שעלול לפגוע במיתוג המעסיק הוא תחושות מירמור בקרב העובדים. אם הם לא ידברו על כך בשיחות עם המנהלים שלהם ולא יקבלו מענה מהיר, הם יכתבו על התחושות הללו באתרי הדירוג.
ומכאן קצרה הדרך לנטישה, משום שארגון אחר יציע להם תפקיד שיגרום להם להיות מאושרים.
גם מגוון תעסוקתי ושיתוף אוכלוסיות מיוחדות הם נושאים שמגיעים מהר מאד אל אתרי הדירוג. ואם הארגון שלכם נמנע ממגוון תעסוקתי או מפלה לרעה, הדבר יגיע מהר מאוד אל אזני השוק כולו דרך אתרי הדירוג.
הדירוגים הקולקטיביים של העובדים הם אלה שמשפיעים יותר מכול על התרבות הארגונית של החברה, והם מציבים את התרבות הארגונית כמו גם את חווית העובדים, מתחת לזכוכית מגדלת מול פני השוק כולו.
ואם הם שליליים, הם פוגעים ביכולתו של הארגון לגייס עובדים מוכשרים, ובה בעת עלולים לפגוע ביחסים של החברה עם לקוחותיה.