איומי השביתה ברכבת ישראל יסתיימו ככל הנראה בקול ענות חלושה.
בפגישה שהתקיימה בין עובדי הרכבת וההנהלה השבוע, הושגו לראשונה הבנות בסוגיית תחזוקה והקמת מסילות. בנוסף, הביעו העובדים נכונות לדון על הסכם רפורמה שיכלול הסכם שכר חדש, הסכם על אחזקת הרכבות, הסכם לשינוי מבני בחברה והקמת חברות-בת.
ההבנות הושגו הודות להתגמשות ממשית מצדו של ועד העובדים, לראשונה מאז סירב להיכנס למשא ומתן ענייני. בפגישה המדוברת סוכם על המשך הדיונים בתדירות של שתי פגישות בשבוע.
מכאן שאיום השבתת הרכבת והשיבושים שהוכרזו בתחילת השבוע בעקבות העברת עבודות אחזקת קרונות כוח ליצרנית קטרפילר – הוסרו.
עוד סוכם כי במסגרת עבודות התחזוקה והפיתוח, מדי שנה יונחו 35 ק"מ של מסילה חדשה על ידי עובדי חטיבת התשתיות ברכבת, והנחה של קילומטרים נוספים של מסילות תתבצע על ידי קבלן חיצוני.
עם זאת, פריצת הדרך במשא ומתן לא מתייחסת למחלוקת העיקרית, באשר לכוונת החברה לקים מערך תחזוקה פרטי שיופעל על ידי החברה הקנדית בומברדיה.