שיתוף

כמעט לכל אדם באשר הוא יש צורך בסיסי להיות מחובר ושייך לקבוצה שהוא מזדהה איתה. עובדה זו נכונה גם לגבי מקומות עבודה. רובם המכריע של העובדים היו רוצים לעבוד במקום שהם חשים שייכים ומחוברים אליו.

מסתבר שעובדים שואפים להצטיין ולמצות את כישוריהם, כאשר חוויות העובד שלהם מגבירות את תחושת המחוברות שלהם לארגון.

השאלה הגדולה אם כן היא, אילו משימות ופעולות גורמות לעובדים לחוש שהם שייכים למקום העבודה. מחקר שנערך על ידי חברת המקרים האמריקאית גאלופ מצא, כי לכל ארגון יש זהות ייחודית ממש כפי שלכל עובד יש זהות פרטית.

המצב אליו כל ארגון צריך לשאוף הוא מצב בו כל חוויה בעבודה נותנת תוקף לזהות הפרטית של העובד באופן שהיא מתואמת עם הזהות של הארגון. מתאם גבוה בין שתי זהויות אלה יוצר אצל העובד תחושה של חיבור, וממחיש עבורו שהם אכן שייך לארגון.

לפיכך, ארגון עובדיו חשים מידה רבה מאוד מחוברות לארגון זוכה בעובדים שחשים שייכים, שמרגישים שיש מטרה טובה  לעבודתם וששואבים השראה מהארגון.

בשורה התחתונה, עובדים בעלי מידה גבוהה של מחוברות הם גם עובדים בעלי רמת תפוקה גבוהה וביצועים טובים.

זאת ועוד, מתאם גבוה בין הזהות הפרטית של העובד לבין הזהות של הארגון גורם לעובדים להיות במיטבם וגם לחברה להיות במיטבה.

כלפי ארגונים שחושבים שהכתבת כללים תגביר את מחוברות העובדים לארגון טוענים מבצעי המחקר של גאלופ, כי מחוברות עובדים נוצרת על ידי תרבות ארגונית שמעודדת מחוברות.

למעשה, קובעים מבצעי המחקר, כי התרבות הארגונית היא חלק קריטי מזהותו של הארגון. לאור זאת, תרבות ארגונית שמגבירה את מחוברות העובדים נוצרת על ידי החוויות שחווים העובדים בארגון, ועל ידי האינטראקציות היומיומיות של העובדים עם עמיתיהם, ועם המנהלים הישירים והעקיפים שלהם.

בנקודה זו נכנסים לתמונה מנהלי משאבי אנוש, עליהם מוטל לבדוק האם החוויות שחווים העובדים בארגון שלהם יוצרות תרבות ארגונית שמפיקה את המיטב מהטלנטים בארגון.

כמו כן רצוי שמנהלי משאבי אנוש יבחנו האם הארגון מעורר השראה בקרב העובדים והאם הוא מצליח ליצור עבורם תחושת שייכות עמוקה.

תרבות ארגונית שיוצרת זהות בין העובדים לבין הארגון, מסייעת בכך לעובדים למצות את היכולות והכישורים שלהם. המחקר של גאלופ מצא שיש של ארבעה סוגים עיקריים של אינטראקציות:

  • איך המנהל הישיר מתייחס לעובד כשזה האחרון מעלה רעיון חדש.
  • איך הארגון מתייחס לעובדים שמבקשים עזרה במשימות שקיבלו.
  • איך הארגון בכלל והמנהל הישיר בפרט מתייחסים אל עובדים שמשמיעים ביקורת בונה.
  • איך הארגון בכלל והמנהל הישיר בפרט מתייחסים לעובד שמבקש טובה אישית.

תרבות ארגונית שמעודדת מצויינות היא תרבות ארגונית שמעודדת כל עובד לקחת סיכונים, ובה בעת הארגון מגבה אותו במקרים בהם הוא נכשל בגלל אותו סיכון.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה