בתור מנהלי משאבי אנוש בארגונים מונחים הון אנושי, אתם וודאי עושים כל שביכולתם כדי לשמור על כוח העובדים שלכם, על בריאותם הנפשית והפיזית, והדרכים לגרום להם להיות יותר רגועים, ממוקדים ופרודוקטיביים בעבודה.
העובדים הם הנכס היקר ביותר בכל ארגון וחברה, והמעסיק רוצה לספק להם משהו שיראה להם שהמאמצים שלהם מוערכים ומוכרים. אחת הדרכים לכך היא לעודד עובדים לצאת לחופשה, להתרענן, לחדש כוחות ולשוב לעבודה עם אנרגיות חדשות. אולם מרבית העובדים בחברות כיום, אינם מרגישים נוח לצאת לחופשה. התוצאה לכך שהם עובדים בלי סוף וללא תקופות רענון, הן מתחים נפשיים, בעיות בריאותיות, סטרס, ובהמשך: ירידה בפרודוקטיביות.
כיצד אם כך, תוכלו לעודד את העובדים שלכם לצאת לחופשה, ולהראות להם שזה משהו שחשוב לכם לא פחות מאשר להם, כך שירגישו בנוח לעשות זאת.
חופשות במרווחים קטנים
ישנם עובדים שלא חשים בנוח לצאת לחופשה לפרק זמן ארוך. הם גם חוששים שכשאר יחזרו, העומס שיצטבר על שולחנם יהיה מאתגר מדי. לכן, עבור אותם עובדים מומלץ להציע לקחת חופשות קצרות ותכופות יותר. במקום לטוב לשבועיים לתאילנד או לארה"ב, הם יוכלו לצאת לסוף שבוע ביוון או באירופה, ולעשות זאת מספר פעמים, באופן מפוזר, על פני כל השנה. אולי הם מעדיפים נופש במלון בארץ, ולא לנסוע לחו"ל כדי לחדש כוחות? תוכלו לשבת איתם על האפשרויות השונות, לעודד אותם לצאת ולהסביר להם עד כמה זה חשוב, הניתוק מהעבודה והשיבה לאחר מכן עם כוחות מחודשים.
יעדו ימים ללא פגישות
גם במשרד ובמהלך ימי העבודה ניתן להתנתק ולעסוק בדברים פחות אקוטיים. לצורך כך, תוכלו ליישם בעבודה ימים ייעודיים ללא פגישות, בהן העובדים יוכלו להתרכז בעבודתם במשרד, ולא להשתתף באינספור פגישות שמצריכות חשיבה ולחץ. ימים ללא פגישות יאפשרו לעובדים גם לצאת מוקדם באותו יום במידה וירצו, מבלי להרגיש מחויבים לפגישה רבת משתתפים שממתינה להם. במרבית המקרים, כמעט תמיד יש פגישה, אפילו קצרה, שמונעת מהעובדים לצאת ליום שלם.
באותם ימים ללא פגישות, העובדים יוכלו להשתמש כדי להדביק את הפער ואת הסידורים שהצטברו, כגון ללכת לבדיקות, להיפגש עם חברים, לאכול צהריים עם בני המשפה, וכן הלאה.
ודאו כי חופשה אינה נתפשת כשלילית
אחת הבעיות בלקיחת חופשה, היא שהעובדים פעמים רבות חשים כאילו הם "עוזבים הכל" ובורחים. דווקא העובדים האחראיים והמסורים ביותר הם אלו שחשים כך בדרך כלל, ולכן הם אלו שהכי פחות מצליחים לצאת לחופשה. חשוב לשוחח איתם, להסביר להם כי חופשה אינה דבר שלילי. חשוב לייצר מדיניות של חופשות ועידוד חופשות של עובדים. אם זה אפשרי אפילו לייצר יום בחודש בו נפגשים ומספרים על החופשות, כולל תמונות ומצגות שהעובדים שיצאו לחופשה ערכו.
וודאו כי המנהלים יודעים "להניח" לעובדים שלהם
כחלק מעידוד החופשה של העובדים, על המנהלים לדעת להניח להם בעת החופשה ולהקפיד שלא ליצור עמם קשר אלא אם כן מדובר בעניין נקודתי וקריטי. ככל שהעובד יוכל להתנתק מהעבודה, כך הוא ירגיש נוח יותר ליהנות בה ולמצות אותה, ולשוב ממנה לאחר מכן ביתר כוחות לעבודה.