טכנולוגיות מתקדמות כגון בינה מלאכותית ומכונות לומדות משפיעות על תעשיות רבות.
אין ספק שהמהפכה של הרובוטים החלה, אך רבים עדיין תוהים כמה משרות עובדים יאבדו לטובת המכונות וכמה זמן ייקח עד שהמערכות הללו יוטמעו באופן מאסיבי.
בינתיים, הבינה המלאכותית (AI) כבר משפיעה על מקומות עבודה במגוון תעשיות ומשנה את הדרך שבה העבודה נעשית.
בין אם זה יישום Chatbots או מכונת למידה Boosted – כלי לנתונים גדולים, אנשי מקצוע מנסים להעריך את הערך של AI בהגדלת הפרודוקטיביות בעבודה. עם זאת, לא כל עבודה תושפע במידה שווה מהטכנולוגיות המתקדמות.
להלן 3 עבודות שהפרודוקטיביות שלהן תגדל משמעותית באמצעות בינה מלאכותית:
אנשי מקצוע בתחום האבטחה
תחום ה- Cybersecurity כבר עושה שימוש ב- AI ובמכונות למידה במשך זמן מה, עם פלטפורמות כגון ווטסון של IBM לדוגמה, בהן משמשים כדי להשלים את העבודה של מתרגלים אנושיים. רבים משתמשים ב- AI כדי לקבוע את הדפוסים של משתמשים רגילים, ולהזהיר אנשי מקצוע בתחום האבטחה האנושית כאשר מתגלה התנהגות לא תקינה.
ZDNet ו TechRepublic בוחנות את ההשפעה הדרמטית של AI, נתונים גדולים, מחשוב ענן, ואוטומציה על משרות IT, וכיצד חברות יכולות להסתגל לכך.
"נכון לעכשיו, האבטחה מסתמכת על AI כדי למקד סיכון לפתח מערכות ניהול איום פרואקטיבי", אמר מנהל המחקר בגרטנר קרלטון סאפ. "עם זאת, אנו רואים בכך כקידום היכולות שלהם באופן אגרסיבי, המוביל מערכות מתקדמות יותר לניהול איומים באופן אוטומטי. הלימוד באמצעות הכשרה מחוזקת מביא לדרכים חדשניות יותר להפחתת הסיכון."
בצד השני של הגדר, AI גם משמש לפיתוח התקפות סייבר. חוקרי אבטחה יצרו תוכנה זדונית של AI, שהצליחה לעבור מערכת אנטי-זדונית ע"י כך ששינתה את עצמה כדי לחלוף על פני המסננים. משמעות הדבר היא כי אנשי מקצוע בתחום האבטחה יצטרכו כנראה להילחם בכלי AI בשימוש על ידי האקרים עם כלים AI משלהם.
בינה עסקית (BI)
בינה עסקית, עם ההתמקדות הכבדה שלה בניתוח נתונים, עומדת להפיק תועלת רבה מהתפשטות ה- AI. בנוסף לכך שתוכל לספק תובנות מעמיקות יותר, AI גם תפחית את כמות העבודה הדרושה כדי לבנות יישומי BI וכלים מותאמים אישית.
טכנולוגיות כגון עיבוד שפה טבעית (NLP) ו – Natural Language Generation NLG יסייעו בפיתוח של ממשקי משתמש גרפיים עבור BI, ובכך יהיה קל יותר לקבל תובנות ללא קידוד מותאמות אישית.
AI גם יקל על ה- BI לעבד נתונים בלתי מובנים. ה- BI המושרה ב- AI יביא לאוטומטיזציה של כל הצעדים הדרושים כדי להפוך את הנתונים לפורמטים ולמודלים שמכשירי BI יכולים לעבוד איתם.
תמיכה טכנית
תמיכה טכנית היא נקודת המוצא של פרויקטים רבים של למידה ממוחשבת בארגון. חלק גדול זה קשור להוספת Chatbots מבוססי שיחה רובוטיים שיכולים להתמודד עם שאלות פשוטות באמצעות קלט טקסט מבוסס.
Chatbots שימשו כשירות לקוחות של אתרי אינטרנט קמעונאיים רבים בשנים האחרונות, וכעת הם נמצאים באופן גדל והולך בשימוש עבור תמיכה טכנית. chatbots בקרוב ימונפו כדי להתמודד עם משימות כגון קליטת עובדים ואיפוס סיסמאות, וישחררו את אנשי התמיכה הטכנית המקצועיים להתמודד עם בעיות ברמה גבוהה יותר.