אנשים פופולריים הם בדרך כלל מאזינים טובים, במיוחד אם הם שואלים שאלות מעקב ומציגים שפת גוף ידידותית.
מחקרים מראים כי שיחות שוטפות ואמפתיה לעמיתים לעבודה גורמות לעמיתיך להרגיש יותר חיוביים כלפיך, והדבר מעלה את הסיכוי שלך לקידום.
אם אתה עובד במשרד, אתה כנראה מבלה יותר זמן עם העמיתים שלך מאשר עם החברים הכי קרובים שלך או המשפחה, ואיכות מערכות יחסים אלה יכולה לעשות את ההבדל בין מקום עבודה מאושר לבין מוקשים של מתח סכסוך.
כפי שמתברר, להיות אהוב לא רק לעשות את מקום העבודה ליותר כיף – מחקרים מראים כי אדם שחביב על עמיתיו מגדיל את הסבירות שלו לקידום בחברה.
אז מה תוכל לעשות כדי להתחבב אף יותר על עמיתיך? להלן 5 טיפים:
מצאו אויב משותף
בשיאו של הסרט המפורסם "היום שלישי", כאשר כל צבאות כדור הארץ התכוננו להשיק את ההגנה הנואשת האחרונה שלהם נגד פולשים זרים חסרי רחמים, נשיא ארה"ב נתן נאום נדוש אך מהותי. "אנחנו כבר לא יכולים להתייחס להבדלים הקטנים בינינו", אמר. "אנחנו נהיה מאוחדים ע"י האינטרסים המשותפים שלנו ו- 4 ביולי כבר לא ייקרא 'חג אמריקאי' אלא היום שבו העולם הצהיר בקול אחד, אנחנו לא נלך בשקט לתוך הלילה!"
הרעיון של ביל פולמן (השחקן שגילם את נשיא ארה"ב בסרט) עשוי להיות מופרך, אך מה שאמין יותר הוא הרעיון כי מול אויב משותף ניתן בקלות יותר לטפח לכידות קבוצתית. במחקר קלאסי, הפסיכולוג Muzafer Sherif ועמיתיו הוצגו כעובדים במחנה קיץ, שם הם חילקו את החניכים לשתי קבוצות. לאחר שהסיתו במכוון את העוינות בין שתי הקבוצות, מצאו החוקרים כי הם הצליחו להחזיר את ההרמוניה על ידי הצגת אויב משותף – צוות בייסבול חיצוני – אם כי מעשי האיבה התחדשו לאחר שהאויב עזב את המחנה.
מחקר שנערך בשנת 2011 הראה, כי אם אתה וגם אדם זר שונאים את אותו אדם, זה מקרב ביניכם. אז אם אתה רוצה לחזק את הקשרים שלך עם עמיתים שלך, נסו להזכיר להם שאתם נלחמים יחד באויב משותף – זה יכול להיות חברות מתחרות, לדוגמה. על ידי זיהוי אויב משותף, תפעילו תחושה חזקה של זהות משותפת.
שאלו שאלות נוספות
רוב האנשים מבלים את רוב השיחות במשרד ב "Small talks" ולא נכנסים לעומק השיחה. כדי ליצור אהדה בקרב עמיתיך, חשוב להיכנס לעומק ולשאול אותם שאלות נוספות על עצמם. אם ירגישו שאתה מתעניין בהם באמת, הם יטו לחבב אותך יותר מחקרים מראים כי אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור יחסי קרבה היא לשאול שאלות.
במחקר שפורסם ב – Journal of Personality and Social Psychology בשנת 2007 ניתחו החוקרים 2,000 שיחות באירוע היכרויות מהיר. כמה מהמכירים המהירים הונחו לשאול הרבה שאלות את בני זוגם. אחרים הונחו שלא לעשות זאת. החוקרים גם ביקשו מהמשתתפים לחזות אם בני זוגם יחבבו אותם – ולא מצאו כל הבדל בחיזוי החיבה בין המשתתפים ששאלו הרבה שאלות ואלו שלא. במילים אחרות, אנשים לא חושבים שלשאול שאלות יותר יעשה אותם יותר חביבים על האחרים. הם טעו. המחקר מצא כי שאילת שאלות רבות מעלה את ערכך בעיני האחר וגורם לו לחבב אותך יותר. כך, אלו ששאלו הרבה שאלות נבחרו ע"י בני זוגם לסבב ההיכרויות, לדייט נוסף.
תראו שאתם מקשיבים
כולם יודעים שחשוב להקשיב כשאנשים מדברים, אבל מה שלא כולם יודעים הוא שהפרצוף שלנו משתתף בהקשבה, והמדבר מבחין בהבעות שלנו כל הזמן ומסיק מכך אם אנחנו קשובים לו באמת. כדי להראות שאתה מקשיב, אתה צריך להעביר אותות לא מילוליים של חמימות וידידות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לעמוד ביציבה פתוחה, ליצור קשר עין, ולהנהן. חשוב מאוד לחייך לדובר מפעם לפעם.