איך לבנות אסטרטגיית גיוס לטווח הארוך

איך לבנות אסטרטגיית גיוס לטווח הארוך

אסטרטגיית גיוס ארוכת טווח לשיפור תהליכי הגיוס בארגון

שיתוף
גיוס לטווח ארוך

גיוס לטווח ארוך

גיוס כישרונות בדרך כלל נעשה במהירות ולצורך מילוי משרות פתוחות, אך ניתן לשנות את האסטרטגיה, להביט לטווח הרחוק ולייצר מאגר מועמדים אליהם תוכלו לפנות בכל עת ולכל צורך.

ארגונים צריכים להתרחק מאסטרטגית "גיוס כישרון לפי דרישה" ולבנות מודלים של גיוס ממוקד מועמדים. לרוב אתם לא מחפשים מועמד רק עבור תפקיד מסוים, אתם בונים קהילות וצינורות של כישרונות לטווח הארוך. אם תהיו ממוקדים מידי בתהליך הבחירה שלכם, לא תוכלו להיות נגישים לגיוס מהיר של כישרונות על בשעת הצורך.

להלן שלושה טיפים לחשיבה מחודשת של תהליך הגיוס שלכם:

חשבו מראש על מועמדים מתאימים

ראשית, יש לבחון את העסק שלכם ואת כוח העבודה ולשקול לאן אתם מצפים שהם יתקדמו בהמשך. אסטרטגיית הכשרון שלכם צריכה לקחת פרספקטיבה הוליסטית וארוכת טווח יותר כדי לנצל את מאגר המועמדים העמוק יותר. חשוב לקבוע מראש ככל האפשר את סוגי המיומנויות שאתם מחפשים לגייס ואת סוגי המיומנויות שתרצו לפתח אצל המועמדים והעובדים. יש גם לבחון ולרשום לעצמכם את מבני האישיות ואת התכונות שמועמדים אלו יצטרכו להחזיק בהם. פעולות אלו תגרום לכם להיות פרואקטיביים ולקיים אסטרטגיית גיוס ארוכת טווח ובראיה הוליסטית.

חשוב שתסתכלו על מועמדים ועל מי שהם ולא רק על הדרך בה הם יתאימו לתפקיד ספציפי. אם המועמדים מתאימים לתרבות החברה ויש להם כישורי תקשורת טובים, ייתכן שתוכלו להכשיר אותם לתפקידים אחרים מאלו שחשבתם עליהם בהתחלה.

למדוד ולנתח

שימוש בכלים דיגיטליים ייקחו את תהליך הראיון שלכם מעבר ל"תחושות בטן" לכיוון ממצאים מדויקים. הערכות היכולות האובייקטיביות של המועמד תוכלנה לסייע לכם לציין כיצד ומדוע מועמד שהגיע לדוגמה למקום השני, עשוי להיות טוב לארגון שלכם בתפקיד אחר. זה מבטל את הצורך להתחיל בתהליך גיוס חדש בכל פעם.
הפעלת כלים דיגיטליים לבחינת מועמדים יכולה לסייע לכם ליצור מאגר מועמדים איכותי וממודר בהתאם לתפקידים ולצרכים השונים של הארגון.

הישארו בקשר עם מועמדים שלא התקבלו לתפקיד

גם אם לא גייסתם מועמדים לתפקיד כלשהו, אין שום סיבה שהם לא יתאימו בהמשך לתפקיד אחר. את המועמדים הללו יש להוסיף למאגר המועמדים שלהם כדי שתוכלו לחזור אליו בהמשך. כדי לבנות מאגר כישרונות גדול ואיכותי, חשוב לשמור על קשר עם מועמדים שלא התקבלו לתפקיד הנוכחי. תוכלו לפנות אליהם בכל עת שיתפנו תפקידים חדשים ולהציע להם משרות נוספות.

בניית וחיזוק קשרים אלה עם מועמדים אשר כמעט (אבל לא ממש) התקבלו, יסייעו לכם לבנות מאגר כישרונות גדול ויציב אליו תוכלו לשוב בכל פעם שנפתחות משרות בארגון. השתמשו בטכנולוגיה כדי לשמור על קשר עם האנשים הללו כל הזמן.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה