המהפכה התעשייתית הרביעית מגיעה בעקבות השלישית והיא משלבת טכנולוגיות מתקדמות כדי למוסס את הגבולות בין העולם הפיזי ובין הדיגיטלי והביולוגי.
מחקר חדש מראה כי צוותי משאבי אנוש אינם מוכנים לעמוד במהפכה התעשייתית הרביעית. המחקר שנערך לאחרונה ב- ADP וב- IDC, באמצעות סקר שנערך בקרב 2,022 מקבלי החלטות בשמונה מדינות ברחבי אירופה, מצא, כי יותר מחמישית (22%) מתהליך ניהול ההון האנושי (HCM) עדיין מוזנים באופן ידני.
כמעט שליש (31%) ממומחי משאבי אנוש שנסקרו אמרו, כי מחלקת ה- IT שלהם היתה רק במידה מסוימת, או כלל לא, מעורבת בפתרון ה- HCM (Human Capital Management ). מעל חמישית מתהליכי ניהול ההון האנושי עדיין פועלים באופן ידני (22%).
צוותי משאבי אנוש מבינים כי הטכנולוגיה חיונית להעברת ערך אסטרטגי ורוב מומחי משאבי אנוש מוצאים את הטכנולוגיות החדשות כגון רשתות חברתיות, חשובות מאוד.
אך מה שעולה מהמחקר ומדאיג באופן מיוחד הוא חוסר התקשורת בין מחלקת משאבי אנוש ומחלקת ה- IT, כאשר 28% מהנשאלים טענו כי מחלקת ה- IT מעורבת במעט בהחלטות פתרון HCM ו -3% טוענים כי אין לו תפקיד כלל.
לדברי אנבל ג'ונס, מנהלת משאבי אנוש ב- ADP UK ל- onrec, "ממצאים אלו מדאיגים כיוון שבעולם דיגיטלי מתקדם יותר ויותר כיום, נדרש מצוותי משאבי אנוש להיות בעלי ידע טכנולוגי. פתרונות IT יכולים להפוך את התהליכים ליעילים יותר, לספק תוצאות מונחות נתונים ולהפוך תהליכים חוזרים ונשנים לאוטומטיים. חברות מכל הגדלים צריכות לאמץ פתרונות HCM דיגיטליים המספקים את הערך הרב ביותר, תובנות, ואיכות לתפקוד משאבי אנוש שלהן. צוותי IT וצוות משאבי אנוש צריכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק כדי לקדם בהצלחה את השינוי הזה".
מעבר לעולם דיגיטלי
למרות שמספר רב של משיבים בסקר חשפו כי מחלקות טכנולוגיות המידע אינן מקיימות קשר הדוק עם משאבי אנוש, המחקר הצביע על שינוי ביחסם של מומחי משאבי אנוש, כאשר מרביתם מכירים כיום בחשיבות וחיוניות הטכנולוגיה על מנת לספק ערך אסטרטגי יותר לארגון.
כאשר אנשי משאבי אנוש נשאלים אילו טכנולוגיות חדשות הם מוצאים חשובות יותר ויותר, 68% אמרו כי שילוב אינטגרלי של כל מערכות ה- HR וניהול הכישרונות ו -64% אמרו כי אנליטיקה וניתוחי משאבי אנוש היו חשובים מאוד. 56% אמרו שרשתות חברתיות ושיתופי פעולה מאוד חשובים.
לדברי ג'ונס, "כיום העובדים רוצים שתהליכים הקשורים למשאבי אנוש ירוצו בצורה חלקה על מנת להגביל את כמות העבודה מהצד שלהם. הם גם מצפים לכך שחוויית העובד שלהם בעבודה תהיה דומה לזו שבה הם נתקלים בחייהם האישיים. הצגת טכנולוגיות חדשות – כגון אפליקציות חברתיות או שיתופי פעולה – לתוך חיי היומיומיים של העובדים מסייעת לציפיות העובדים".
בנוסף לזיהוי הצורך בטכנולוגיה נוספת בתוך מחלקת משאבי אנוש, המחקר זיהה גם מספר ממצאים משמעותיים הנוגעים לדאגות ולסדרי העדיפויות העיקריים של צוותי משאבי אנוש בחברות בכל הגדלים, כולל:
הדרכה ופיתוח – ללא ספק הנושא החשוב ביותר עבור כל החברות, עם 50% מקבלי ההחלטות במשאבי אנוש שטענו כי זה יהיה המוקד העיקרי של המחלקה שלהם בעתיד. ניהול כישרונות בתקופה של מחסור במיומנויות ושינוי דיגיטלי יהיו חיוניים עבור הארגון כולו.