תקשורת היא אחד מהכלים בוני האמון החזקים ביותר שיש. באמצעות תקשורת, מנהיגים זוכים לאמון ומעורבות עובדים רק ע"י ניהול נכון של התקשורת, עידוד וחיזוק. פגיעה בהשגת אמון במקום העבודה, נקשר לחוסר תקשורת יעילה.
על מנהיגים בארגון לקחת את האופן שבו הם מתקשרים יותר ברצינות. זה חל גם על אלה הטוענים שהם מומחים לתקשורת. ישנם מומחים לתקשורת אשר נכשלים בצורה אומללה בהשגת אמון. לשם השגת תוצאות עסקיות מוצקות, מנהיג בארגון צריך להיות מומחה בתקשורת ולייעל כל הזמן את איכות התקשורת שלו.
זכרו! תקשורת נכונה של המנהלים בארגון יכולה להביע לשיפור תוצאות בצורה משמעותית. רכישה של מיומנויות תקשורת אפשרית. פורטל משאבי אנוש מקיים סדנאות שכנוע, השפעה ורתימת מנהלים שמטרתם בדיוק זו. למידע נוסף ניתן ללחוץ על הלינק המצורף.
5 מיומנויות תקשורת שעל מנהיגים ליישם כעת:
הפכו נאום לשיחה
ראשית עליכם לעצור את הנאומים ולפנות לשיחה. אמון מושג באמצעות פעולות ולא באמצעות מילים. תוכלו לנאום ככל שתרצו ולבקש שהעובדים "יאמינו לכם", אך אם במקום זה תבקשו מהעובדים לשאול שאלות, להעלות נושאים שמטרידים אותם וגורמים להם לחשש, ותשיבו להם על השאלות בכנות ובהרחבה, החשש יתפוגג. עובדים לא יאמינו לכם כיוון שביקשתם מהם להאמין או נאמתם להם על כך. עובדים יביעו בכם אמון כיוון שהשגתם את אמונם ע"י מעשים, שיח כן ופתוח, מדיניות הדלת הפתוחה ועידוד פניות מצדם, וכד'.
אנשים חכמים צופים בפעולות שלכם. הם משווים את הדיבור עם הפעולה וצריכים לראות קורלציה. משם הם יקבעו אם אתה אמין או לא.
עקביות
אנשים משווים סיפורים ומעשים ממנהיג אחד למשנהו. אם יש נימה של חוסר עקביות בולטת בין הדברים שהמנהיג אומר ומבטיח לבין מה שהוא עושה בפועל, זו בעיה. זה יגרור חוסר אמון מצד העובדים. על מנהיגים בארגון לבצע פעולות שיגבו את הדברים הנאמרים.
שמרו על דיסקרטיות
אחת הסיבות העיקריות בגללן עובדים מאבדים אמון במנהיגות הבכירה היא, כי המנהיגות הבכירה אינה סומכת על העובדים. גם אם אינכם מאמינים עדיין בעובדים או אם יש לכם תחושות מטרידות כלפי עובדים מסוימים, תמיד שמרו זאת בסוד ושוחחו על כך עם מנהיגים אחרים בחדרי חדרים. עליכם לחשוב תמיד כי כל דבר אשר תגידו לעובדים יחזור על עצמו, יפורסם, יועבר, ישותף, או יצוייץ.
אם ישנה בעיה, קיימו שיחה פרטית עם האדם המתאים, ואל תערכו אותה בחדר ישיבות עם אחרים. השיחה צריכה להתבסס על עובדות ואובייקטיביות, ורצוי לערב מנהיג נוסף כדי לגבות את זה.
למצוא את העובדים
במשך הזמן לומדים כי יש כל כך הרבה צדדים לכל סיפור. תמיד שווה לקחת קצת זמן ולהגיע את העובדות האמיתיות ולמצוא את הגיבוי להן בכל מקום אפשרי. לכל אחד יש את גירסת המציאות שלו. וחשוב ביותר למצוא ראיות ולהבהיר מצבים לפני נקיטת פעולה.
כאשר אנשים רואים שאתה מטפל בעובדות ולא בשמועות או בדברים שנזרקו לאוויר, אתה זוכה לכבוד ולאמון מצד עובדיך.
פתרו אי הבנות
אי הבנות מתרחשות באופן קבוע במקום העבודה. פעולה של פתרון אי הבנות הינה מכרעת ולעיתים קרובות מתעלמים ממנה. ישנן מספר סיבות מדוע העובדים לא סומכים על מנהיגים בכירים, אך תרבות של אמון ושלמות היא הבסיס. כמנהיג, עליך להשקיע בבניית מיומנויות תקשורת, ללכת על זה ברצינות ועד הסוף, ולהקיף את עצמך עם עובדות מבוססות על האמת, להפגין עקביות בתקשורת, וכך תזכה באמון עובדיך במקום העבודה.