להמציא מחדש את סביבת העבודה

להמציא מחדש את סביבת העבודה

החברה שלכם קופאת על השמרים? אולי אתם עדין לא מפסידים כסף, אך אתם בטח לא תתקדמו

שיתוף
סביבת עבודה

סביבת עבודה

כאשר שום דבר לא קורה באמת, ואף אחד לא באמת מתרגש ממה שקורה – זה הזמן לשינוי. אין צורך לבצע "שיפוץ" מלא ולא לעשות שום דבר דרסטי מדי, כיוון שזה יכול להסתיים באסון. ההמלצה היא לרענן את סביבת העבודה שלכם, ניתן לומר – להמציא אותה מחדש.

להלן 4 דרכים להמציא את סביבת העבודה שלכם מחדש:

היפטרו ממשקל עודף

הדבר הראשון שתרצו לעשות כדי להמציא את סביבת העבודה מחדש, הוא להיפטר מ"המשקל העודף". אנשים מתוסכלים תמידית ש"מרעילים" את סביבת העבודה ומוציאים כל היום את התסכולים שלהם על אחרים, הם לא אנשים שתרצו להשאיר בסביבת עבודה חיובית. אם ניסיתם הכל ושום דבר לא הצליח ליישר אותם, זה הזמן להיפרד מהם לשלום. בסביבת עבודה שמחה ואנרגטית, אתם זקוקים לאנשים חיוביים ומחויבים.

אפשר גם להתחיל בתהליכים גרועים ולא באנשים. לכל מחלקה יש מתודולוגיה סטנדרטית לביצוע משימותיה. לעתים קרובות, נהלי התקן הללו מתוכננים ומיושמים על ידי ההנהלה. ולמרבה הצער, ההנהלה לא תמיד יודעת מה הכי טוב לעובדים. מי שמכיר את המחלקה הכי טוב, וכיצד היא עובדת, הם מנהלי הצוותים שלה. שוחחו עם המנהלים הללו ועדכנו את הנהלים כך שיהיו פרודוקטיביים וחיוביים יותר ושיקלו על העובדים לבצע את עבודתם, במקום לסרבל אותה.

צרו תכנית

ברגע שיש לך מושג איך ניתן לשפר מחלקה, צרו תוכנית לארגון מחדש של החברה כולה. התחילו עם ההצעות שאנשים הציעו, ולאחר מכן הסתכלו על דרכי האינטראקציה של המחלקות אלו עם אלו וכיצד ניתן לשפר אותן. השתמשו במידע הזה כדי ליצור מדיניות חברה חדשה ושיטות עבודה מומלצות המיועדות למקום עבודה יעיל ודינמי יותר. תוכלו גם לחפש באינטרנט מידע רב בנושא, או להיוועץ ביועץ ארגוני או מאמן שיתנו את הדרכתם.

עודדו תקשורת

מנהלים לפעמים מחזיקים את העובדים שלהם ב"רצועה" הדוקה מאוד, שולחים להם באופן תכוף הודעות דואר אלקטרוני עם יותר ויותר הוראות ומבקשים מהם עדכון מדי שעה לגבי המשימות שלהם. אף אחד לא רוצה שינשפו בעורפו. מהצד השני, מנהלים אחרים יושבים מאחור ונותנים לעובדים שלהם לעשות את שלהם ונכנסים לתמונה רק לאחר שהמשימה הושלמה כדי לספר לעובדים מדוע הם טעו. אף אחת מהשיטות הללו לא מועילה למקום העבודה או לעובדים שלכם. עליכם לעודד תקשורת דו-כיוונית אמיתית: לא רק הוראות ומנדטים. כך העובדים יוכלו להיוועץ עם המנהלים שלהם בכל שלב בפרויקט, לשאול שאלות או להציע הצעות בעת הצורך. קיימו מפגשים קבועים או מפגשי סקייפ, כדי לשמור על כולם מעודכנים במה שקורה. זה מאפשר ליצור דיאלוג ממשי בין חברי הצוות, ובין העובדים לבין ההנהלה.

עודדו שיתוף פעולה

כל עובד מחלקה בחברה שלכם פועל לקראת אותה מטרה משותפת: להפוך את החברה למוצלחת. למרבה הצער, לפעמים כל מחלקה עובדת בתוך הבועה שלה, ומתמקדת במשימות שלה מבלי לחשוב על האופן שבו משימות אלו ישתלבו בכלל. לכן, בנוסף לעידוד התקשורת בין המחלקות, עודדו גם שיתוף פעולה ביניהן. האם מחלקת ההנדסה יודעת איך המוצרים שהם מעצבים הולכים להיות משווקים? האם מחלקת השיווק יודעת איך המוצרים נמכרים במחלקת המכירות? עודדו את המחלקות השונות לעבוד יחד, או לפחות לתקשר אחד עם השני, כך שכולם יהיו מיושרים לעבודה לקראת אותה מטרה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה