עובדים נוטשים את החברה מכמה וכמה סיבות. לעתים סיבות אלו אינן ידועות למעסיקים, אך הכלל הראשון בשימור עובדים אומר, שהמעסיקים צריכים ללמוד את הסיבות לעזיבת העובדים וליישם אסטרטגיות שימור שיגרמו לעובדים להרגיש מוערכים ומעורבים. לאסטרטגיית שימור העובדים יש השפעה משמעותית על תחלופת העובדים בחברה.
נושא שימור עובדים יוצג בהרחבה ביום העיון שיתקיים ב- 23.1.2018 בקולומבוס אירועים, רעננה.
תוכניות שימור עובדים יכולות לסייע לכם להיצמד לנכסים החשובים ביותר שלכם – העובדים. על ידי יישום אפילו תוכניות בסיסיות שימור עובדים, תוכלו להוות יעד אטקרטיבי למועמדים נוספים שמחפשים עבודה.
להלן 5 רעיונות יצירתיים לשימור עובדים:
תרבות חברה חזקה
תרבות חזקה משמרת את העובדים ומושכת עובדים נוספים. הרעיון הוא להפוך את העבודה למקום המיוחד והאיכותי של העובדים, כזה שהם ירצו להגיע אליו מדי יום. ימי תרבות במקום העבודה יכולים לעשות פלאים בשימור עובדים, יום חמישי חברתי, מצגות משעשעות במהלך ארוחת הצהריים,, ערבי גיבוש ופעילויות כיף. מדיניות הדלת הפתוחה ושקיפות בעבודה, מייצרים אף הם תרבות חברה חזקה המשמרת את העובדים.
מעורבות
מעורבות העובדים היא אחד הכלים החזקים ביותר בשימורים. עובדים שאינם מעורבים לא ימצאו סיבה חזקה להישאר לאורך זמן, אפילו אם יש להם משכורת טובה ותנאים מספקים. העובדים צריכים להיות מעורבים בחברה ולהרגיש שהם שייכים.
ספקו להם הזדמנויות לספק קלט במהלך ההחלטות. קיימו פגישות עובדים והנהלה לבחינת רעיונות יצירתיים, ואפשרו לעובדים ליישם את הכישרון שלהם בדרכים חדשות, תוך בניית קשרים עם אנשים מחוץ לצוותים שלהם.
אוריינטציה
התחילו ברגל ימין עם אוריינטציה חיובית ומבורכת לעובדים חדשים. אוריינטציה יכולה להעביר תרבות במקום העבודה, ליצור התרגשות ולעזור לחברי צוות חדשים שיתאימו לארגון שלך.
האוריינטציה הראשונית החיובית של החברה יכולות לבסס את הקליטה של העובד החדש. מחקרים מראים שתוכניות אוריינטציה טובות יכולות לשפר את שימור העובדים ב -25%.
זכרו כי העובדים החדשים הם בסך הכל אנשים. החרדות שלהם מונעות על ידי טעויות שהחברות לעיתים קרובות עושות במהלך היום הראשון לקליטה, בתכנית האוריינטציה לעובד. טעויות נפוצות אלו כוללות: הצגת יתר של אנשים, שמות ופרצופים חדשים; מילוי ניירת מסורבלת; הצגת קטעי ווידאו משעממים של סקירת החברה; הרצאות ארוכות ומייגעות, אי הכנה לקראת העבודה החדשה עם חוסר ציוד מתאים ומשימות הולמות. חשבו היטב על תהליך האוריינטציה שלכם לעובדים החדשים וייעלו אותו בהתאם.
למידה
הכשרה ופיתוח לעובדים, תמיכה בחינוך מתמשך, החזר שכר לימוד, מימון כנסים, הדרכה אישית, ואפילו סבסוד ספרים, כל אלו יסייעו לעובדים להרגיש שהם נמצאים בתרבות שמכירה בפיתוח.
מחקרים רבים מראים כי הזדמנויות לקידום ופיתוח קריירה משמעותיות ביותר עבור העובדים ומהוות חלק ניכר בהחלטה אם לעבוד בחברה כלשהי ואם להישאר בה.
תגמול והכרה
ציינו וחגגו את הישגי העובדים ותגמלו אותם עבור הצלחותיהם. זכרו, כי ההצלחות שלהם הן ההצלחות של החברה כולה. בסקר עובדים לשנת 2012 של Globoforce, נמצא, כי התחייבות העובדים עולה ב -57% כאשר העובדים זוכים להכרה.