אם אתם יכולים להבין מה מניע אחרים, המשימות יבוצעו מהר יותר והתוצאות יהיו טובות מאוד. בעוד שהמוטיבציה היא כמו היגיינה אישית שהאדם המונע אחראי לה, כמנהל, יש לך תפקיד לשמור על העמיתים וחברי הצוות שלך מונעים כל הזמן.
עובדים באים בצורות שונות, בגדלים שונים ועם מוטיבציה שונה. אתה כמנהל צריך להיות מודע למגוון וכי גישות ההנעה שלך מתאימות לאופיים של העובדים השונים ולמה שמניע אותם.
להלן כמה טיפים לשמירה על המוטיבציה של העובדים:
היעזר במחקר
אמנם יש תיאוריות רבות סביב יצירת המוטיבציה הגבוהה, אך רוב החוקרים ומומחים בתעשייה מסכימים כי אלו הן 5 התיאוריות הגדולות: יצירת אתגר בעבודה, השגת משהו בעל ערך, למידת דברים חדשים, התפתחות אישית ואוטונומיה.
קל להבחין כי הנעת העובדים על פי תיאוריות אלו, אינה קשורה לשכר או להטבות. לכן, אין צורך להתמקד דווקא בהם.
השתמש בעצמה של הגדרת מטרות
רוב האנשים מופעלים על ידי מטרות סבירות. הם אוהבים למדוד את עצמם למול המטרה, מה הם כבר השיגו ולאן יש להם עדיין להתקדם. כבני אדם, אנחנו אוהבים לראות מי יכול לרוץ הכי מהר, להצטיין ולעבוד הכי טוב. זה רעיון טוב להגדיר מטרות ולמתוח אותן קצת, מבלי לעבור את קצה גבול היכולת. חייבים להיות מציאותיים. הרעיון הוא לגרום לעובדים לצאת מאזור הנוחות שלהם ולהציב אמת מידה גבוהה יותר, אך התוצאות חייבות להיות ברות השגה. אם אתה מגדיר מטרות לא מציאותיות העובדים יובסו ויהיו מתוסכלים.
אל תדון את העובדים
אלא אם כן אתה מנהל בית משפט ומתכוון להעמיד לדין אנשים שאינם בעלי מוטיבציה, יש להפסיק את השיפוט. אתה ועמיתיך יכולים להסכים על כך שישנם עובדים חסרי מוטיבציה אך חשוב לחלוק ולשמור את המידע הזה אצלכם. הנהגת מוטיבציה עשויה להיעשות באופן שונה על יגך מאשר ע"י עמיתיך, זה לא אומר שהם פועלים לא נכון. עליך לכבד את הבחירה של העובדים ולסייע להם בהנעה באמצעות האמצעים שמתאימים להם.
תן לעובדים פרספקטיבה
זה יכול להיות רעיון טוב לעזור לעובדיך להבין איך אתה מסתכל על בעיות ועל תוצרים ואיך אתה מתכנן את תהליכי ההנעה שלך. כדי לעבוד אתך, העובדים שלך צריכים להבין את סגנון העבודה שלך ואת נקודות הלחץ. על ידי כך שיבינו את סגנון העבודה שלך, אי הבנות יכולות להיות ממוזערות. על ידי סנכרון העובדים והפיכתם לחלק המסע שלך, תוכל לבקש את תמיכתם ואת אמונם באותו ולשמור אותם מונעים.