מטרת ההדרכה
נושא השימור מקבל ביטוי משמעותי במחקרים ובמאמרים בשנים האחרונות, כדוגמת מאמר חברת TOWER WEDSONהמתייחס לשינוי בתפישת יחסי הגומלין ממדידת העובד והציפייה "להשקיע מעבר לציפיות" למדידת יכולות המנהלים לשמר ולרתום את העובד לחברה לצורך צליחת אתגרים והשגת הצלחות. לכן, גם הארגון והמנהלים נדרשים לספק תנאים שיאפשרו לעובד להירתם ולהיות מחויב מ"בפנים" לחברה ולתפקיד.
מה נלמד?
בסדנא יוקנו Best Practices ופיתוח שגרות ניהוליות להשתלבות אפקטיבית של העובדים בשני מישורים:
(1) רמת מוטיבציה ומחויבות גבוהה בכל שלב על-פי Employee Life Cycle, תוך ניבוי סיטואציות למניעת משברי-ניהול וגיוס בעיקר במהלך השנה הראשונה.
(2) מקסום היכולות, הניסיון והידע הנרכש החדש לכדי ביצועים והישגים ריאליים.
מכלים ומשגרות אלו נוכל לסייע למנהל להירתם לשימור באופן מושכל כאחראי ושותף לקליטת ושימור העובדים: המנהל ידע למה לצפות, כיצד להתנהל פרואקטיבית ואלו יוזמות ופעולות ניהוליות רלוונטיות נדרשות. בדרך זו, אנו משמרים וממזערים שחיקה של המנהלים בארגוננו.
תוצרי הסדנה:
(1) יוקנו כלים פרקטיים ליישום מנגנוני משאבי אנוש רלוונטיים וכלים למנהלים להשתלבות וקליטה נכונה מהיום הראשון לעבודה ועד תום השנה הראשונה, כזמן קריטי לבניית מחויבות.
(2) העלאת מודעות לגבי מימדי-מוטיבציה משתנים באופן מובנה ומתודי לכל שלב בחברה ובתפקיד בהתאם למודל ELC.
(3) נלמד לתעל באופן אופטימלי את רמת המוטיבציה הגבוהה כמנוע לתפקוד מיטבי וביצועים מובילי הישגים ועמידה ביעדים.
(4) נשתף בשגרות ארגוניות ופעולות פרואקטיביות הממזערות סיכוני שחיקה ותסכול.
(5) נלמד כיצד למדוד רתימה ומחויבות בפועל ולא רק על פי סקרי מחויבות.
קהל יעד
מנהלי משאבי אנוש, HRBPs, מנהלי גיוס ומגייסים.
מסר לסיום
קליטה ושימור עובדים צריך להיות חלק אינהרנטי בכל תוכנית גיוס ארגוני שכן ניהול נכון של המועמד/עובד בשלבים זה חוסך לארגון תהליכי גיוס יקרים ומיותרים.
לו"ז סדנה: מגיוס לשימור פרואקטיבי של המועמדים
התכנסות וארוחת בוקר
08:00-09:00
(1) יכולת ורמת השליטה שיש לנו– ה– HR והמנהלים בשימור העובדים ומניעת משברים, יותר מכפי שאנו נוהגים לחשוב–דיון ודוגמאות
(2) השתלבות אפקטיבית מהיום הראשון ועד תום השנה הראשונה
מה קורה במהלך השנה הראשונה לעובד, למה אנו מבצעים שיחות חתך לאחר כ: חודש, 3 חודשים, 9 חודשים.
(3) מקור ההתנגדויות העיקריות של מנהלים לנהל שימור בנוסף לניהול יעדים ומשימות וכיצד לרתום את המנהלים למאמצי השימור.
(4) טעויות שכיחות שמנהלים נוהגים לעשות הפוגעים ביצירת מגמה חיובית לשימור ומחויבות וכיצד למנוע אותן.
09:00-10:45
הפסקת קפה
10:45-11:00
(1) מניעי מוטיבציה ומחויבות לארגון על פני שלבי מחזור חיי עובד בחברה על פי מודל ELC– Employee Life Cycle.
(2) הקניית כלים פרקטיים למנהלים אשר יסייעו לנהל פרואקטיבית את העובד במהלך השנה הראשונה– מהיום הראשון ועד תום השנה הראשונה על–פי אבני דרך במהלך השנה.
מלווה ב: מקרי שטח, מקרי למידה, סימולציות ודיון.
(3) מנגנוני קליטה ארגוניים ויוזמות HR המספקים מנגנונים ארגוניים והמסייעים למנהלים במאמצי השימור בהיבט הרציונאלי והרגשי:
מנגנונים אשר יסייעו לתהליך השתלבות אופטימאלי בשני מישורים:
(א) צליחת התפקיד והגעה לרמת ביצועים גבוהה ובהיבט הרגשי של חיבור
(ב) מחויבות רגשית לחברה באופן מהיר.
מלווה ב: מקרי שטח, תרגילים ודיון.
11:00-13:00
ארוחת צהריים – בופה בשרים עשיר, תוספות וסלטים
13:00-14:00
(1) התאמת מנגנונים לתרבות הארגונית– המשך סימולציות ותרגילים לחשיבה פרקטית בארגון של כל אחד ואחת מהמשתתפים.
(2) מניעי אי– מוטיבציה – מתי עלולים לקרות ללא שליטת המנהלים וה– HR וכיצד לפעול על מנת לצאת מהמשבר.
(3) אופן מדידת מחויבות "מהשטח" , לא רק על ידי סקרי מחויבות
(4) סיכום יום העיון
14:00-16:00
מנחת סדרת הסדנאות: אורית רוטרמן
אורית רוטרמן, מנכ"לית חברת ג'ובפיט, הינה בעלת ניסיון מעשי רב בניהול, בפיתוח ובהטמעת תהליכים ומנגנונים בתחומי ה-T.A וה- .T.M כיהנה בעברה כ: מנהלת משאבי-אנוש, מנהלת פיתוח ארגוני גלובאלי, יועצת ומעבירת סדנאות לחברות הייטק גלובאליות.
עבדה בחברות, כגון: Mellanox, KLA-Tencor, IBM, Retalix.