שיתוף

תהליך הגיוס מתחיל בתיאור התפקיד וקצת כמו בדייג, יש להשתמש בפיתיונות הנכונים כדי למשוך את המועמדים המתאימים.

מה חשוב לכלול במודעת הגיוס?

הגדרת תפקיד

הגדרת התפקיד היא המקום הראשון בו אתה לוכד את עינו של מחפש העבודה. חשוב ליצור כותרת מושכת ורלוונטית שתגרום למחפש העבודה להרגיש שהוא יכול לבצע את התפקיד. לכותרת המודעה ישנם שני חלקים: מה יעשה עבודה בעבודתו ומה תהיה רמתו בתוך המבנה הארגוני. לדוגמה: "מנהל שיווק – כפוף לסמנכ"ל השיווק של החברה".

סיכום המשרה

כותרת התפקיד היא הטריגר שתגרום לאנשים להסתכל על המודעה, אך סיכום המשרה הוא זה שישכנע אותם לשלוח קורות חיים. הסיכום צריך להציג את המטרה הכוללת של התפקיד, את משימות היום יום הספציפיות והציפיות לטווח הארוך וכן מידע שמחפשי העבודה צריכים לדעת מראש לדעת מראש, כגון האם התפקיד הוא במשרה מלאה או חלקית, אם ישנם נסיעות לחו"ל, ועוד.

דרישות עבודה

לפני שמועמד עונה למשרה שלך, הוא צריך לדעת בדיקות איזה סוג של אדם אתה מחפש. דרישות התפקיד כוללות את הכישורים, הידע הטכני, שנות הניסיון והרקע ההשכלתי הנדרש לתפקיד. שים לב כי מיומנויות יכולות להיות טכניות (כמו ידע ב- Microsoft Excel) ורכות (כמו שחקן צוות).

תיאור חברה

כעת משכיסית את כל תיאורי התפקיד והדרישות, חשוב מאוד לתאר את החברה ואת התרבות שלה למועמדים הפוטנציאליים. יש לתאר את מה החברה עושה, את הערכים המרכזיים שלה, את הסיבה שהיא מקום נהדר לעבוד בו ומומלץ לשים קישור לעמוד נחיתה או לעמוד הבית של אתר החברה, כדי שהמועמדים יוכלו ללמוד על החברה יותר.

שכר + הטבות

בסופו של יום, השכר והטבות הם אחד האספקטים החשובים ביותר למועמדים וחשוב לתת להם מושג עד כמה אתם מוכנים לשלם פחות או יותר והאם החברה מציעה הטבות כגון ביטוחי בריאות, בונוסים שנתיים, מועדוני כושר וכד' – הטבות שמתורגמות לכסף.

הוראות לפניות מועמדים

כל מודעת גיוס צריכה להסתיים עם הוראות פנייה למועמדים. יש לכלול כתובת דוא"ל של מנהל הגיוס או משאבי אנוש לשליחת קורות חיים ולציין מסמכים נוספים שאתם מבקשים מהמועמדים לשלוח כגון: תעודות, המלצות ממעסיקים קודמים, וכו'. ניתן להפנות למערכת ממחושבת לשליחת קורות חיים, במידה ואתם משתמשים בכזו.

טיפים לכתיבת תיאורי תפקיד

מומלץ לקבל קלט מעובדים קיימים בחברה שעובדים כבר בתפקיד וממנהלי צוותים שמכירים את העבודה היטב ויודעים את המאפיינים של העובדים שיצליחו בתפקיד.

חשוב לשמור על מידת מילים סבירה במודעה. לא להסתפק בכמה שורות בודדות, אך גם לא להגזים ולכתוב ספר. השאירו לעצמיכם מידע שתוכלו להעביר בראיונות העבודה.

הקפידו לנסח את המודעה בלשון שכר ונקבה: דרוש/ה מנהל/ת.. וכו'. כדי שלא ליפול בחוקי האפליה המינית.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה