ישנן חברות שיצרו חממה פנימית או "מעבדה" לחדשנות, מקיימות האקתונים שונים, מייצרות תבניות תמריצים לעובדים עם רעיונות חדשניים, ועוד, הכל במטרה לעודד את העובדים לבוא עם רעיונות לפיתוחים חדשים שיקדמו את החברה.
חברות רבות מתמקדות כיום בפיתוח סוגים שונים של תוכניות חדשנות לעובדיהן, והתכניות הללו לעתים לא פחות חדשניות בעצמן.
להלן 5 חברות בעלות תכניות חדשנות מתקדמות לעובדים:
ATT Foundry
בחברת ATT יש תכנית בשם "בית יציקה" אשר נועדה להאיץ את החדשנות. החברה פיתחה מספר מרכזים בהשקעה של 100 מיליון דולר, כאשר העובדים מקבלים למעשה הזדמנות להתנסות בכל דבר שהם רוצים. אחת המטרות של החברה באמצעות התכנית, היא לקצר את מחזור החיים החדשני למוצרים או שירותים על מנת שייקח 6 חודשים עד שנתיים להשקת המוצר. לעובדי ATT יש הזדמנות לעלות עם רעיון ולאחר מכן לפרט אותו בפגישה עם מנהלים בכירים בחברה, ממש כמו יזם חיצוני שמחפש משקיע. כמה מוצרים שפותחו עד היום בבית היציקה של ATT: מתקן שמאפשר לשלוח הודעות SMS ממכוניות מחוברות, פתרונות אבטחה ביתיים באוטומציה, פח חכם לפסולת, ועוד.
Adobe Kickstart
מאיץ Adobe Kickstart מאפשר לכל עובד בחברה להירשם לסדנת חדשנות בת יומיים, שבה העובדים מקבלים מראש סכום של 1,000 דולר בכרטיס באשראי כדי לבחון רעיונות לבניית אב טיפוס. לאחר מכן, העובדים מציגים את אב הטיפוס שלהם למנהלים כדי לקבל מימון שייקח את המוצר לרמה הבאה. מספיק שרק מנהל אחד בפגישה יגיד "כן" לאב הטיפוס והפרויקט יעבור לשלב הבא של מימון ובדיקה.
Linkedin [in]cubator
אחת לרבעון כל עובד בחברת Linkedinיכול לבוא עם רעיון לפיתוח חדשני, להרכיב צוות לבחינת הרעיון, ולהציג את הרעיון לצוות ההנהלה. אם הפרויקט אושר, הצוות מקבל זמן של עד שלושה חודשים להפוך את הרעיון הזה למוצר או שירות בפועל. רעיונות אלו יכולים להיות כל דבר החל משיפורים פנימיים דרך תוכניות למשאבי אנוש ועד לשיפורים מתקדמים בטכנולוגיה. המטרה כאן, שוב, היא לתת לעובדים הזדמנות להשמיע את הרעיונות שלהם ואת הקולות שלהם; ולהקל על כל אחד להיות מסוגל להפוך רעיון למציאות.
Whirlpool
חברת Whirlpool פיתחה גישה מרתקת לחלוטין לחדשנות. הם אומרים שרוב הרעיונות שלהם באים מפגישות אידיאולוגיות מובנות, אך יחד עם זאת, הם פותחים את תהליך הרעיון לכל עובד שרוצה לתרום משהו. העובדים עוקבים אחר תהליך אידיאולוגי ספציפי, כגון: יצירת רעיונות, יצירת מקרה עסקי בסיסי, תחרות על התפתחות הרעיון, בדיקה וניסוי, ולבסוף מסחור בקנה מידה גדול. בנוסף לפגישות של רעיונות מובנים, פורשת החברה בפני העובדים טכנולוגיות שמאפשרות לכל עובד להגיש רעיון.
Ericsson Ideaboxes
Ericsson Ideaboxes פותחה במקור בשנת 2008 אז מאז התפתחה לא מעט. מטרת התוכנית היא, לאפשר לכל עובד בחברה להגיש רעיון. תיבות הרעיונות נועדו להתאים את רעיונות העובדים עם רעיונות המנהלים לחדשנות בתחומים וצרכים מסוימים בתוך החברה. רעיונות העובדים זוכים להצבעה בטרם מנהלי החדשנות מחליטים אילו מהם יופעלו ברחבי החברה. צוות פנימי בשם "אינובה" פועל גם כקבוצת מימון וסיכון פנימי המספק הון הזנק לעובדים שיש להם פרויקטים מבטיחים.