שיתוף

מנהיגים עסקיים "רודפים" אחרי הפרודוקטיביות ללא הפסקה. כל מה שהם עושים, כל החלטת גיוס, כל רכישת תוכנה, כל ארגון מחדש – הכל מסתכם בסופו של דבר באיסוף טיפות נוספות של פרודוקטיביות.

יצירתיות, לעומת זאת, באופן טבעי מפריעה לפרודוקטיביות. זהו פרץ או ניצוץ של רעיון חדש כל כך מבריק, עד כי הוא קוטע את כל מה שאתה עושה באותו הזמן וממקד אליו את כל תשומת לבך.

במבט ראשון, נראה כי היצירתיות משבשת את הפרודוקטיביות של העובדים ואת התפוקה שלהם. יצירתיות לעומת פרודוקטיביות אינה ניתנת למדידה, או לתרגום רווחי, בשלב הרעיון הרוחני שלה.

אם כך, האם הפרודוקטיביות והיצירתיות מאוזנות או שהן מתנגשות ביסודן? ישנם אנשים שסבורים כי היצירתיות מובילה לפרודוקטיביות, בתנאי שסביבת העבודה מפותחת ומאפשרת לטפל בשני הגורמים הללו כך שיתקיימו בתנאי שלום.

להלן 4 דרכים בהן טיפוח היצירתיות בארגון מוביל לפרודוקטיביות:

מציאת הרעיון הבא

עובדים שיודעים כי הם פועלים בסביבה מעודדת יצירתיות ומתגמלת בהתאם, יעבדו קשה יותר כדי להגות את הרעיון הבא. הוא ככל הנראה יעבדו יותר שעות וישקיעו יותר, כחלק "מהתחרות" על השגת הרעיונות היצירתיים.
סביבות עבודה שבהן היצירתיות יכולה לפרוח, הופכת את מקום העבודה למקום ללא גבולות, שבו ניתן לשכוח את המתודולוגיות והתהליכים המובנים ברובם, ולעבוד קשה יותר על מנת לפתח שיטות עבודה חדשות. בנוסף, כאשר העובדים מרגישים חופשי לשאול.. הם לא יישארו מאחור.

סיעור מוחות ועבודת צוות

הרעיונות הגדולים באמת, מגיעים לרב ממחשבה פרטנית שמתגבשת לכדי רעיון בסיעור מוחות. כדי לקיים סיעורי מוחות רבים עם חברי הצוות, יש לקיים אותם בשעות העבודה, כשחברי הצוות נוכחים. כך למעשה, העובדים נשארים לעבוד יותר שעות, עד שכל חברי הצוות יסיימו את עבודתם ויתפנו לפגישה סיעור המוחות שתגבש את רעיונותיהם.

לראות את התמונה הגדולה

עידוד חשיבה יצירתית מוביל את העובדים לראות את התמונה הגדולה יותר ולמנף את ההתמקדות והפרודוקטיבית בסוגיות בעלות השפעה עסקית עמוקה יותר. בעוד שתהליך היצירה יכול להיראות פחות פרודוקטיבי מאשר פשוט לבצע את העבודה, על ידי מעבר לראיית התמונה הרחבה יותר, המאמצים והתפוקה של העובדים הופכים להיות משמעותיים יותר – ואת העסק משגשג.

השפעה על מקום העבודה

טיפוח יצירתיות מראה לעובדים שהם יכולים לשנות את מקום העבודה שלהם. לאפשר לאנשים להשפיע ולראות את ההשפעה הנראית לעין, מספק להם מבט מוחשי על סביבת העבודה שלהם, וזהו מניע רב עוצמה. אף אחד לא רוצה להרגיש כמו פועל שחוזר על העבודה באופן מונוטוני, עובד ללא מחשבה ודרך רשימת משימות ללא השפעה משמעותית לכאורה.
אחד המפתחות לטפח מקום עבודה יצירתי הוא לתת לכל העובדים אפשרות להשמיע את הרעיונות שלהם. ועל ידי הצבת רעיונות אלה בפני הארגון כולו, הם יכולים להיווכח כיצד את משנים את מקום העבודה שלהם ומרחיבים את הכניסות שלו לשוק.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה