ממודעות דרושים בעיתון ועד למדיה החברתית, האופן בו חברות מגייסות עובדים משתנה ללא הרף. אך יש מודל אחד שנחשב מצוין ואינו משתנה לאורך השנים והוא – יריד קריירה.
בכל סיום סמסטר, מעסיקים ובוגרי תארים מתקבצים יחד תחת קורת גג אחת כדי ליצור שיחת חולין, להחליף מידע, ולהכיר מועמדים, בתקווה למצוא את ההתאמה המושלמת. ירידי קריירה יכולים להיות מועילים בתהליך הגיוס באופן אידאלי, אך מטרותיהם של מחפשי העבודה והמעסיקים, לרב אינן מיושרות. סטודנטים ובוגרי תארים חוקרים את החברות כדי לראות אם הן נחשבות למקום עבודה ראוי שכיף לעבוד בו, בעוד המעסיקים תרים אחר מועמדים איכותיים לגיוס.
התנתקות זו אינה מסייעת לאף אחת מהקבוצות המעורבות בתהליך הגיוס ביריד ואולי זו הסיבה שירידי הקריירה למרות הפוטנציאל האדיר שלהם לגיוסים, לא תמיד מצליחים להגשים את הפוטנציאל ולהביא לתוצאות מרשימות. על מנת לייצר תוצאות מצוינות מירידי קריירה, יש ליצור קשר עם הסטודנטים עוד בטרם האירוע.
בעת בניית מערכת יחסים עם מחפשי עבודה, יש לחשוב על מסע הקריירה שלהם. מעסיקים רבים מתלוננים על כך שהסטודנטים אינם מגיעים מוכנים או שאינם שואלים שאלות טובות, אך חיפוש עבודה הוא רעיון זר למסיימי תואר.
קריירה היא כמו ללמוד לרכב על אופניים. שניהם מרתיעים, מעוררי חרדה, ולפעמים מפחידים ממש. לוקח זמן ללמוד לרכב על אופניים ולחפש עבודה, חשוב שהמעסיקים יגיעו אל מחפשי עבודה ויסייעו להם ללמוד, כדי להקל על הלחץ. זה המקום שבו הבלוגים משתלבים.
הודעות בלוגים מסייעים למעסיקים להזדהות עם הסטודנטים והבוגרים ע"י כך שהם "פוגשים" אותם במקומות שלהם. החברה שלכם מייצרת מודעות למותג. ומכיוון שהמודעות למותג הן מרכיב מרכזי של גיוס ביריד, חברות מסתמכים יותר על פעילויות של אנשים ופוסטים במדיה חברתית כדי למשוך כישרונות על.
בלוג אשר מוטבע בעמוד הקריירה של החברה שלכם, היא דרך מצוינת לגייס עובדים צעירים שעדיין "ירוקים" בתחום חיפוש העבודה. כאשר מחפשי עבודה רוצים ללמוד יותר על חברה, הם לא צריכים לחכות ליריד הקריירה הבא – הם פשוט צריכים לבקר בבלוג של החברה.
בלוג החברה מציע יתרונות שדף הקריירה לא יכול להציע. בעוד דף הקריירה מתמקד במילוי תפקידים, הבלוג מספק הבנה מוגברת של החברה בכללותה והוא נגיש ודינמי.
בעת שימוש בבלוגים כדי למשוך בוגרי מכללות, חשוב לחשוב על איך הם יגדלו ויתפתחו בחברה, כמו גם כדי לשקול את סוג הפרויקטים שהם יוכלו לעבוד עליהם. תוכלו ליישם כמה טקטיקות ספציפיות בפוסטים שלכם שיסייעו לכם להגיע לסטודנטים:
שמרו על זה קל וקצר. לבני האדם יש טווח תשומת לב של שמונה שניות בלבד (על פי מחקרים). אם מחפש עבודה רואה קטע ארוך של תוכן, סביר להניח שהוא ידלג על כך.
בין אם אתה יוצר מאמרים, סרטונים או צורות אחרות של תוכן, שמור אותם תמציתיים כדי למנוע איבוד תשומת הלב של הסטודנטים.
הראו להם מה יש לכם. תמונות יכול לעשות פלאים במשיכת תשומת הלב של הקוראים, אז השתמשו בהם לטובתכם.
דיונים על משרות פתוחות ועבודות בחברה יכולות להקל על הסטודנטים שיש להם המון שאלות ולהפיג את חששותיהם. כתבו פוסטים שקוראים להם לשאול שאלות ואפשרו להם להרגיש חופשי לשאול כל מה שעולה על רוחם. כמובן שעליכם לענות בסובלנות ובאורך רוח.
בעת יצירת בלוג הקריירה, האירו זרקור על תרבות החברה שלכם. כך המבקרים מיד יקבלו תחושה של מותג המעסיק והחברה בכללותה. אם הערכים של החברה שלכם תואמים את אלו של מחפשי העבודה והם יכולים לראות את עצמם עובדים שם – השגת את המטרה שלכם.