5 אסטרטגיות שיווקיות למנהלי משאבי אנוש

5 אסטרטגיות שיווקיות למנהלי משאבי אנוש

למרות שלמחלקת משאבי אנוש אין קשר ישיר למחלקת שיווק, יש בהחלט מספר כלים שעליה לאמץ כדי להצליח בגיוסים

שיתוף
גיוס שיווקי

גיוס שיווקי

למחלקת משאבי אנוש בדומה למחלקת שיווק, יש קהל. הדבר מצריך פיתוח אסטרטגיות שיווק מסוימות כדי להגיע לקהל היעד וע"י כך גם לשפר את מותג המעסיק.

להלן 5 אסטרטגיות שיווקיות שמנהלי משאבי אנוש ירצו לאמץ:

פניות לפי קהל היעד

מנהלי משאבי אנוש מקבלים מספר עצום של מיילים מדי יום. במקום לשלוח תכתובות ארוכות שממוקדות לכולם, מנהלי משאבי אנוש טובים מפרידים בין קהלי היעד שלהם וממקדים אותם למידע ספציפי. אנשים נוטים יותר לקרוא את דוא"ל תמציתי שמתייחס רק אליהם.

זוהי גם אסטרטגיה טובה כאשר תכנית חדשה עומדת בפתח. אם לדוגמה יש תכנית אימונים ופיתוח חדשה בארגון, צריך שתי הודעות דוא"ל נפרדות – הודעה אחת לאלו שרוצים להירשם והודעה נוספת למנהלים שלהם שיעודדו ויאשרו הרשמה.

שימוש בערוצים רבים

משווקים יודעים שמסע פרסום איכותי ידרוש יותר מאמצעי קשר בודד. הם ישתמשו בבלוג הודעות, במדיה חברתית, אתר האינטרנט, וכן הודעות דוא"ל. בנוסף המסרים יודגשו באמצעים ויזואליים וגרפיים מתקדמים ואפקטיביים. מנהלי משאבי אנוש המשווקים את המותג יכולים לעשות את אותו הדבר.

הם יכולים לשלוח הודעות טקסט ליחידים או לקבוצות קטנות.

הם יכולים לפתח יישומים ניידים בצורה של פליירים מעוצבים להפצת מידע ולהודעות חדשות.

האפליקציות לנייד יכולות לתמוך בתמונות חזותיות, בסרטונים ובתוכן מרתק אחר.

"משק בית" קל

מה שמשווקים עושים לרב זה להפוך את המסע ללקוח לחוויה חלקה וקלה ככל האפשר. זה נעשה ע"י מהירות, הנחיה וכיוונים ברורים.

מנהלי משאבי אנוש יכולים לאמץ את הגישה הזו למשימות העובדים שיהיו קלות ונוחות גם כן. ב"משק בית" הכוונה למילוי טפסים, בקשה לחופשות, הצהרות בריאות, דיווחי שעות, וכד'. ככל שהדבר יהיה קל ופשוט יותר, חוויית העובד תהיה טובה יותר בהתאמה.

גיוס

משווקים משתמשים במובייל ליישום קמפיין פרסום וקידום תוכן יוצא דופן. המטרה היא לקבל כמה שיותר מתעניינים כדי ליצור שיחות, להתחבר לקהל היעד ולקבל פניות לצורך ביצוע רכישות. למנהלי משאבי אנוש וגיוס יש שימוש זהה ע"מ לגייס עובדים. עליהם לפרסם את קמפיין הדרושים במקומות הנכונים שיפיקו תוצאות מקסימליות. מנהלי משאבי אנוש רוצים למצוא את הכישרון הטוב ביותר שם בחוץ, והם יכולים להשתמש בכל הכלים הדיגיטליים השונים כדי להגיע למועמדים פוטנציאליים הטובים ביותר.

מדידת החזר השקעה

למשווקים יש את האמצעים למדוד הכל – הם יכולים לעקוב אחר כל מבקר באתר או בבלוג, לבחון על מה המבקרים הסתכלו והיכן התעכבו במיוחד, כמה זמן הם נשארו על הדף, מהיכן הם באו, ולהשתמש בנתונים הללו כדי לטייב את קמפיין הפרסום. מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס יכולים לעשות שימוש במידע הזה גם כן, כדי לבחון עלויות השקעה מול תוצאות.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה