כאשר אנו עושים טעות, זה יוצר תחושות של מבוכה, תסכול ואפילו פחד, במיוחד כשזה קורה בעבודה. אין כמו תאריך יעד שהחמצנו או אפילו טעות דפוס מצערת ליצירת חרדה, במיוחד כשאתם עובד עבור פרפקציוניסט, שיש לו מעט או אפס סובלנות לטעויות אנוש.
אמנם יש מקומות בהם אין מרווח לטעויות כגון במחלקת הכספים, שם טעות קטנה יכולה לגרום לנזק של מיליונים. אך עבור רובנו, טעות היא לא סוף העולם. למעשה, כאשר מודים בטעות, מנתחים ומתקנים אותה, הדבר יכול להוביל לשיפור ביצועים משמעותי בהמשך.
מדוע אם כך, רב המנהלים מצפים לשלמות בעבודה?
מנהל בחברה מובילה, מבין כי הממונים שלו מצפים ממנו להצלחה בביצועים וכי אם המחלקה לא עומדת במטרות ובסטנדרטים שנקבעו, ההשלכה היא גם על המנהל האחראי, והטענות יופנו כלפיו.
מנהיגים רבים לוקחים את האחריות על ביצועי העובדים שלהם כל כך ברצינות, שאחת מגישות הניהול שלהם היא מניעת טעויות. המנהלים לעתים "מצילים את העובדים מעצמם" ומוודאים שחברי הצוות עושים הכל נכון. סוג זה של גישת מנהיגות מוביל רק למיקרו-ניהול, ויש כישלון בהאצלת סמכויות ותחושת פחד וחוסר יצירתיות בתוך הצוות. מי רוצה להמר על יצירתיות כאשר ישנה סכנה לטעות?!
לכן, חשוב שמנהיגים יבינו שבמקום שטעויות יגרמו לעובדים לייאוש, ושהעובדים יחששו לקחת סיכונים, על המנהיגים לעודד ניסיונות ויצירתיות כל הזמן, גם אם יהיו (וסביר שיהיו) טעויות בדרך. עובדים שלא טועים, לעולם לא יקדמו את החברה להצלחה.
מדוע טעויות חשובות?
סביבה כנה ופתוחה יותר
כאשר טעויות מתקבלות כדבר של מה בכך ולא עושים מהן עניין, העובדים יבלו פחות זמן בניסיון לחפות על טעויות ולהימנע מהן, ויתחילו לחשוב ולעבוד באופן יצירתי. החברות הגדולות באמת והפטנטים הגדולים בעולם, לא הצליחו מבלי לטעות, להפך, רק ניסיונות חוזרים, תיקון ושיפור טעויות, מובילים למוצר המצליח ביותר.
תרבות למידה חיובית יותר
האישור לטעות מספק לעובדים את החופש להודות במה שהם לא יודעים ואז אפשר למצוא דרכים לשפר את הידע שלהם. כחברה מובילה, אתה יכולים ליישם תכניות הדרכה רשמיות שיאפשרו לעובדים לשפר את הידע שלהם וכך להגדיל את הפרודוקטיביות. במקום לנסות לזייף את הדרך בה מתבצעות המשימות ולקוות לטוב, עובדים אמינים יודו בחסרונות שלהם ויקבלו תמיכה לשיפור הביצועים. הדבר גם יגדיל את מורל העובדים ויתרום למותג המעסיק.
צוות חדשני יותר
אחת הסיבות לכך שאנשים לא מציגים חדשנות בעבודה היא, שהם פוחדים להיכשל. תנו לצוות מרחב להיכשל, ואז תראו כיצד הרעיונות החדשניים מתחילים לזרום.
פחות טעויות
הלחץ שלו לעשות טעויות, לעתים גורם לחוסר ריכוז לטעויות רבות יותר. כאשר העובדים יודעים שיקבלו את הטעויות שלהם כחלק מהעבודה, הם יהיו פחות לחוצים, יותר מרוכזים וכך יטעו פחות.
צוות מאושר
הסרת היבט "הענישה" למבצעי הטעויות, יגרום לצוות להיות רגוע ומאושר יותר בעבודה וכידוע, אושר מגדיל במידה ניכרת את מעורבות העובדים והפרודוקטיביות שלהם. כך גם יהיה יותר שיתוף פעולה ואמון בין המנהלים והעובדים.