בעולם גיוסי העובדים כיום המשפט המדויק הוא "אם אתה לא זז קדימה – אתה נשאר מאחור". עם הצמיחה מגיעה האבולוציה ולכן חשוב ביותר להתאים את אסטרטגית הגיוס שלך למה שקורה בעולם כולו.
להלן כמה עובדות לגביי האבולוציה של עולם הגיוס ומה לעשות כדי שלא להישאר מאחור:
מחסור במיומנויות גיוס גלובלי
עם התאוששות הכלכלה העולמית, שגשגה צמיחת חברות ותעשיות חדשות וכיום המחסור בכישרונות מתאימים מורגש בכל מקום.
מה זה אומר? זה אומר למעשה שיש סיכוי גדול לשוק "מונחה מועמדים". שיטות משיכת הכישרונות צריכות להמשיך ולהתפתח, ועליך לאמץ ככל האפשר מודלים מתקדמים של גיוס ושימור כישרונות. מדריכי גיוס מציעים לדוגמה קורס קופירייטינג כדי לייעל את מודעות הדרושים שלכם בצורה האפקטיבית ביותר. בנוסף, אימוץ כלי ניתוח אנליטיים לבחינת ושיפור תהליכי הגיוס, הינם מנדטוריים.
יצירת קהילות של כישרונות
על מנת להיות במקום הראשון בעולם הכישרונות, עליך לבנות ולשווק קהילות כישרונות ברשת. הרשת שלך צריכה להיות מלאה ומגוונת בכישרונות מדהימים אליהם תוכל לגשת בכל רגע עם הצעת עבודה אטרקטיבית. היום ידוע כי המגייסים הטובים ביותר מנהלים רשתות חברתיות למשיכת כישרונות.
אתרים כגון: פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ואינסטגרם יאפשרו לך לעשות זאת בקלות ובהצלחה, אך עליך ללמוד אותם לעומק ולהיות בקיא בכלים שהם מציעים כדי לחזק את המותג שלך ולהעצים את עמודי הרשת החברתית, למשיכת גולשים. מטרת הבסיס היא לבנות שיח ואמון באמצעות מערכת יחסים וירטואלית עם הכישרונות ברשת, כך שיהיו פתוחים לשמוע על הזדמנויות רלוונטיות לעבודה, גם כאשר הם לא מחפשים.
חווית המועמד
אם גלשתם לאחרונה בלינקדאין אתם וודאי יודעים כי השיח בנושא הגיוס כיום הוא פתוח וגלוי. אנשים מדברים בפתיחות על המגייסים ועל המעסיקים המציעים משרות. הם יכולים להחמיא למעסיק או "לקטול" אותו לחלוטין, במשפט אחד.
המידע הזה חשוב מאוד כשיוצרים חווית מועמד ושמים עליה את הדגש הרב ביותר. כיום, בניגוד לעבר, מערכת היחסים שלך עם המועמד אינה מסתיימת כשהוא לא מתקבל לעבודה, אלא נמשכת הלאה ונמתחת עד לגבולות הרשת. חשוב ליצור חווית מועמד אופטימלית, החל מהרגע בו אתה מקבל את קורות החיים שלו ועד להחלטה שלאחר ראיונות העבודה. גם אז רצוי לשמור עם המועמד על קשר במידה וישנה התכנות להציע לו משרות עתידיות.
גיוס מקוון
בעולם הגיוס המקוון יש לקחת בחשבון את השיתוף החברתי שהוא אחד היתרונות ברשת שאין להתעלם ממנו. שיתוף חברתי אינו בגדר מותרות, אלא חובה, לצורך הצלחה בגיוס. לאחר שיצרתם מותג מעסיק מוצלח עליכם לשווק ולשתף אותו ברשתות החברתיות. כיום חברות נעזרות בעובדים הקיימים לצורך שיתוף מותג המעסיק ומודעות הדרושות, ובשיטת "חבר מביא חבר" העובדים שמצליחים להביא כישרונות לחברה, זוכים לתגמול מפנק שמהווה עבורם תמריץ לכך. חשוב להיעזר ככל האפשר בכלל העובדים לשתף את פרטי המשרות הפנויות ברשת.