מוניטין הוא אחד הדברים החמקמקים ביותר שיש. קשה מאוד לבנות אותו וקל מאוד להחריבו. מוניטין של ארגון הוא אחד הדברים החשובים ביותר שלו, ולכן יש לשמור עליו בכל מחיר.
כיום מוניטין הארגון שלנו רץ ברשת כמעט באופן עצמאי. גם אם נתמיד לשווקו באמצעי התקשורת, בפורומים אונליין וברשתות חברתיות, תמיד תהיה האפשרות שגורם עוין יחבל בו ע"י השתלחויות, פוסטים שליליים, פרסומי נאצה וכד'.
כיצד אם כך נגן על מוניטין האונליין שלנו? להלן כמה דרכים:
Google פעם ביום
אחת הדרכים הקלות לעקוב אחר מוניטין החברה הוא "לגגל" את שם החברה לפחות פעם ביום ולראות אילו תוצאות נקבל. בלשונית "News" בגוגל, נוכל לראות מה כתבו על החברה בחדשות בתקופה האחרונה, וניתן גם להגדיר התראות Google שיעדכנו אתכם כאשר החברה שלהם הוזכרה באתרים.
טכנולוגיה לניטור הרשת
חברות שונות פתחו פלטפורמות מבוססות טכנולוגיות מתקדמות לניטור שיחות ברשת, כך שחברה יכולה להשתמש בפלטפורמה כזו ולאתר את כל הדברים שנכתבו עליה ברשתות החברתיות. הטכנולוגיות הללו חיוניות במיוחד לחברות גדולות, שהשיח בנוגע להן רב ומפוזר באתרים רבים. בניגוד לאתרי אינטרנט שניתן לאתר מידע בהם באמצעות גוגל, ברשתות חברתיות לא ניתן לבצע חיפושים של תכתובות ופוסטים ללא תוכנות ייעודיות לכך.
נוכחות מקוונת
מדיה חברתית היא נדבך קריטי לצמיחת מרבית העסקים בעולם כיום. נוכחות מבוססת בלינקדאין ובפייסבוק יאפשרו לבעל העסק או החברה לקדם אותה באופן חיובי וכן להגן עליה ע"י תגובה חיובית לפוסטים שליליים. חברות יחסי ציבור עוסקות רבות ב"משברי אונליין" ומטפלות בתלונות לקוחות ברשת ע"י פניה לגורם המפרסם, הבנת המקרה וניסיון לטפל בבעיה ולמגר את הפרסום השלישי.
תגובות מקצועיות
משוב שלילי ברשת ככל הנראה יתרחש כאשר חברה צומחת וגדלה במהירות. גם אם תצליחו לרצות את כולם, עשוי לקום מתחרה ולנסות לייצר פרסום שלילי. ההחלטה כיצד מטפלים בתלונות אלו הינה רצינית וקריטית, אך בכל מקרה התגובות שלכם צריכות להישאר מקצועיות וחכמות ולעולם לא להיגרר ל"מלחמת רשת". אם אדם כלשהו פרסם תלונה לגיטימית על החברה שלכם, חשוב להתנצל ולעשות את המיטב כדי לפתור את הבעיה. צרכנים מעריכים חברה שיוצאת מגדרה כדי לפתור בעיות, כאשר שירות לקוחות מצוין הוא תמיד המפתח.