להלן מספר חברות שלקחו את נושא חופשות העובדים כמה צעדים קדימה:
Basecamp
החברה לפיתוח אתרי אינטרנט Basecamp, שילמה עבור החופשות של עובדיה במשך שבע השנים האחרונות. בכל שנה החברה מרכיבה רשימה של 16 חבילות נופש, שעובדים בעלי ותק של שנה בעבודה יכולים לבחור ממנה. הנופשים נעים בין מחירים של 4,000-5,000 דולר ומתאימים לעובדים רווקים או לעובדים עם בני זוג.
SteelHouse
חברת השיווק ופרסום SteelHouse הטמיעה בשנת 2011 מדיניות של הקצאת 2,000 דולר לעובד בשנה, לחופשה. מנכ"ל החברה מארק דאגלס טוען, כי המדיניות מבוססת בעיקרה על אמון ואמביציה. עוד החברה מאפשרת לעובדים שסכום הכסף לחופשה נגמר להם במהלכה, להשתמש בכרטיס האשראי של החברה ולהוסיף לעצמם סכום נוסף.
BambooHR
חברת התוכנה למשאבי אנוש BambooHR מאפשרת לאלו שעובדים אצלה 6 חודשים ומעלה, סכום של 2,000 דולר בשנה לנופש בכל מקום בעולם שיבחרו. המנכ"ל בן פטרסון אומר, כי עובדים שיוצאים לחופשה חוזרים פרודוקטיביים הרבה יותר ולכן ההשקעה משתלמת."
G Adventures
קבוצת התיירות G Adventures מציעה לעובדים בעלי ותק של שנה ומעלה את ההזדמנות לקחת את אתר מ- 700 הסיורים שלה ברחבי העולם. מדובר בסיורי היכרות שמטרתם "לטעום" את המדינה ולהכיר את מוקדי התיירות המעניינים שלה. התנאי הוא שהעובדים צברו די ימי חופשה על מנת להשתמש בהם.
FullContact
חברת ניהול התוכן FullContact, מעניקה לעובדיה לא פחות מ- 7,500 דולר לחופשה, כאשר עליהם לעמוד בשלושה קריטריונים: עליהם להתנתק מהעבודה במהלך הטיול, ליהנות ולהתנתק מהאימיילים. המלגה של ה- 7,500 דולר ניתנת לעובד שמשתמש ב- 15 ימי חופשה בתשלום שצבר.
Moz
החברה האנליטית לשיווק Moz, משלימה לעובדיה 21 ימי חופשה בתשלום וכן 3,000 דולר החזרי הוצאות. גם אצלם התנאי לחופשה הוא שהעובד יתנתק לחלוטין מהעבודה, ינוח וישוב רענן.
thinkPARALLAX
במשך שנתיים, סוכנות הקריאייטיב thinkParallax הציעה לעובדים תכנית המכונה PARALLAXploration על פיה העובדים קיבלו מהחברה 1,500 דולר כדי לצאת לטיול. בשנת 2015 העובדים בחרו כל יעד שהם רוצים לבקר בו: סיאטל, מאצ'ו פיצ'ו, טוקיו – ונסעו בכוחות עצמם. ההחזר היה בדמות יום התנדבות קהילתי אחד שהעובדים נתנו למען הקהילה. בשנת 2016 החברה כולה נסעה למקסיקו סיטי יחד והעובדים התבקשו לכתוב בלוג על מסעותיהם.