סקר חדש בחן את יחסם של העובדים להנהלה באמצעות 5 שאלות מפתח. לדעת החוקרים, אלו חמש השאלות שיסייעו לכם להבין את יחסם של העובדים לתרבות הארגונית בכלל ולתפקוד המנהלים בפרט.
השאלות הוצגו במסגרת סקר שנערך על ידי קן בלנצ'רד, מחבר הספר Helping People Win at Work והחוקר גארי רידג'.
5 שאלות מפתח
1. האם מתייחסים אלי בכבוד ובהערכה? 78% השיבו בחיוב.
2. האם העובדים שואפים בלהט להצלחת הארגון? 52% השיבו בחיוב.
3. האם אני רשאי להביע דעה ונקודת מבט משלי לנושאים שונים בארגון? 71% השיבו בחיוב.
4. האם הממונה הישיר עלי מעריך אותי? 77% השיבו בחיוב.
5. האם אני נדרש לתוצאות מוכחות? 68% השיבו בחיוב.
לסיום, שאלו החוקרים את השאלה הבאה: האם את/ה כעובד, הפקת תועלת מהערכת המנהל האחרונה שלך? לשאלה זו 290 מתוך 500 המשתתפים בסקר, המהווים 58%, השיבו בשלילה.
מסקנת החוקרים הייתה ברורה, מערכת היחסים במקום העבודה חייבת להיות מושתתת על כבוד והערכה. על המנהלים לפנות זמן ולתעדף את נושא הערכות עובדים, סיוע ותמיכה מקצועית. העובדים צריכים פידבק, חשוב להם להרגיש שהעבודה שלהם מורגשת ומוערכת. זאת ניתן לעשות על ידי:
1. הצבת יעדים ברורים וקבועים מראש.
2. תדרוך, ייעוץ והכוונה לעובד, על בסיס יומיומי, כדי לסייע לו להצליח.
3. הערכות ביצוע מוכוונות לסייע לעובד להצליח בתפקידו.
כדי שארגון יצליח כגוף, יש לסייע לכל עובד כפרט, להצליח. הצלחת העובד נובעת מתרבות ארגונית התומכת בחמשת הסעיפים (5 השאלות שנשאלו), אבל ללא שאלת המפתח השישית אין לכך חשיבות. ארגון צריך לספק לעובדים כלי עבודה, סביבה מקצועית תומכת ומלמדת, סביבה המשדרת ועומדת מאחורי המסרים שלה – שהיא מעוניינת בהצלחת העובד ופועלת למען הצלחתו ובה המנהלים הישירים מעריכים את העובדים ומכבדים אותם, תוך שהם נותנים להם פידבק קונקרטי המסייע להם להבין את מקומם בארגון ותרומתם להצלחתו.