אין זה מפתיע, כשחושבים על היתרונות הרבים בהוקרת חברי הצוות. מחקר של אונ' הרווארד גילה, כי חברות עם תכנית הוקרה חזקות לעובדים משפרות את הפרודוקטיביות בחברה בכ- 30% ואת המכירות בחברה בכ- 37%. בנושא היצירתיות המספרים משלישים את עצמם.
בהתאם לנתונים הללו ולרבים נוספים, חשיבות הוקרת והכרה בביצועי העובד אינה מוטלת בספק. ובעוד ימי הוקרה הם נפלאים עבור העובדים, בינינו.. אין כל סיבה לערוך אותם אחת לחודש.
הכרה בביצועי העובדים צריכה להיות דבר שבשגרה ולהתקיים באופן יומיומי. להלן 4 דרכים לבצע זאת:
תגובה מידית
פעמים רבות אנו נוטים לדחות פידבק חיובי למישהו, וממתינים ל"זמן הנכון" לשם כך. לעיתים אנו ממתינים לפגישת צוות מתאימה, לשיחה אחד על אחד או למשוב השנתי. הצרה היא שרב הסיכויים שעד שאלו יגיעו, אנו עשויים לשכוח את אותו ביצוע של העובד שהשפיע עלינו כל כך, וכך ההוקרה שלנו תתנדף באוויר.
במקום זאת יש לספק משוב מידי על ביצוע מוצלח ולא לחכות. כשאתם מבחינים שהעובד שלכם עשה עבודה מצוינת, תגידו לו במקום. תמיד אפשר לחזק את הוקרתכם בתגמול, בשיחת משוב ובהכרה בפני הצוות בהמשך. הכי חשוב שלא תפספסו את הרגע, ושהעובד יזכה לאותה טפיחה על השכם שמגיעה לו עבור ביצועיו.
הפכו את זה לציבורי
הוקרה צריכה להיות מוצגת לראווה. עובד שיקבל מכם משוב חיובי עבור עבודתו ירגיש שבע רצון, אך שביעות רצונו תתעצם שבעתיים, לו דברי השבח שלכם כלפיו יוצגו מול כלל הצוות או כלל החברה. בנוסף להשפעה על העובד ישנה השפעה כללית על יתר העובדים, שישאפו לביצועים דומים על מנת שיתוף הוקרת העובד עם כלל החברה היא דרך רבת עוצמה אשר ממחישה לעובדים לעובדים כי אתה לא רק מעריך את העבודה שלהם, אלא סבור שהיא טובה מספיק על מנת לשמש דוגמה לחברה כולה.
השפעת הביצועים על החברה
דרך להגדלת מעורבות העובדים היא, בעת דברי השבח וההוקרה על ביצועיהם, להמחיש עבורם את השפעת הביצוע הטוב שלהם על מטרות החברה. אם למשל עובד מתחום המכירות הצליח למכור כמות גדולה של מוצרים בחודש אחד, תוכלו לציין בדברי ההוקרה שלכם את השפעת המכירות שלו על רווחי המכירה השנתיים. הדבר יגרום לו להרגיש חלק ממשהו גדול ותחושת המעורבות שלו תתעצם. חשוב מאוד תמיד לשייך את הביצועים הטובים של העובדים לתרומה ולהשפעה על הצלחת החברה כולה.
הפכו את זה למעשה יומי
הכרה במאמצי העובדים צריכה לקבל ביטוי באופן יומיומי. כשאתם יושבים במשרד נסו לחשוב – האם פרגנתם למי מהעובדים שלכם היום? אם עדיין לא, תוכלו לתקן זאת. בטוח יש עובד שהתאמץ במיוחד היום על מנת להרשים אתכם. שעבד קשה יותר מאחרים, שרשם הצלחה במשימה כלשהי, שנשאר לעבוד שעות נוספות. תוכלו לפרגן ולהודות לו "על הדרך" אין צורך בפגישה מיוחדת לצורך כך. הפרגון הופך אתכם למנהיגים גדולים, למוערכים ומוערצים. אל תחששו לספק משוב חיובי בעת הצורך.