טעויות של מראיינים

טעויות של מראיינים

גיוס האנשים הלא נכונים לחברה מתורגם לעלויות יקרות ולבזבוז זמן ומשאבים. בהתאם לכך עולה החשיבות בהצלחת ראיונות העבודה ובניהולם האופטימלי

שיתוף
שאלות למועמדים ללא ניסיון

שאלות למועמדים ללא ניסיון

להלן מספר טעויות שנעשות בראיונות עבודה:

אי הכרת המועמד

זה תמיד רעיון טוב להציץ בעמוד הלינקדאין או הפייסבוק של המועמד לתפקיד, בטרם הוא הגיע אליך לראיון עבודה. רצוי מאוד שתדע על המועמד כל מה שתוכל לדעת, בטרם אתם מתחיל לראיין אותו. כדאי אף לרשום לעצמך פרט חשוב או שניים לגביי המועמד, כך שכשהוא יישב מולך בראיון תוכל להתייחס למידע החיוני הזה.
זה יכול להיות מאוד מביך אם לא תצליח לזכור היכן המועד עבד לפני כן, או עדיין עובד כיום, אם לא תזכור מה הוא למד ומה תחום ההתמחות שלו. טעות נפוצה שמראיינים עושים היא שאינם מקדישים די זמן ללמוד על המועמד שלהם בטרם הם ניגשים לראיין אותו.

יותר מידיי שאלות

טעות נוספת שמראיינים נוטים לעשות בראיונות עבודה היא, לשאול המון שאלות שאין להם מושג מה הן אמורות לאבחן ומה צריכות להיות התשובות הנכונות של המועמד. הצמדות ל"חוברת הפעלה" של ראיון עבודה אינה יעילה אף פעם. יותר טוב להכין את הראיון מראש כך שתדעו מה בדיוק אתם רוצים לשאול ואילו תשובות אתם מצפים לקבל ממועמד מתאים. אל תשאלו יותר מידיי שאלות, חשוב יותר לקיים שיחה נינוחה וכנה ולהבין את הראש של המועמד, כמו גם לאפשר לאינטואיציות שלכם לקלוט את האופי שלו. שאלות רבות שאינן מהוות אינדיקציה לכלום, לא יועילו לכם. חשוב להיצמד לשאלות הטובות ביותר שיבטיחו לכם מידע מקיף לגביי המועמד והתאמתו לתפקיד.

מדברים יותר מידיי

מראיינים לעיתים נוטים לפטפט יותר מידיי בראיון העבודה. אמנם מקובל לגלוש למונולוגים קצרים בנושא ההזדמנויות לקידום בחברה, התרבות, היתרונות בעבודה בחברה וכד', אך כאשר המונולוגים הללו הפוכים להיות ארוכים ומייגעים, אתה "מאבד" את המרואיין שלך. אל לך להתיש את המרואין, להפך – עליו להישאר חד וצלול על מנת שתוכל לקבל ממנו את המידע והתשובות שתרצה לקבל. ראיון הוא לא מונולוג כי אם דו שיח, ויש לאפשר לשני הצדדים לדבר.

הערכה שגויה של מועמדים

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שמראיינים עושים היא לנסות ולמצוא אצל העובד החדש את אותן תכונות שישנן לעובד המצליח בחברה. ראשית, זה לא ישים – לכל אחד יש את התכונות שלו והאופי האינדיבידואלי שלו. שנית, ככל שיהיה גיוון באופי ובתכונות המועמד, כך הסיכוי להצלחת החברה על המרואין לזכור לנסות ולגייס את המועמד שהכי מצא חן בעיניו, שסיפק לו את התשובות הנכונות לשאלות ששאל, שיש לו את הידע המתאים ושהוא מרגיש למראיין האדם הנכון לתפקיד.

קושי בשיווק החברה

מועמד טוב ככל הנראה כבר חקר את החברה שלכם ובכל זאת אין דברם חשוב יותר מלשווק את החברה בצורה נכונה בראיון העבודה. כמראיין עליך להלהיב את המרואיין לגביי המשרה ולגרום לו לרצות להתקבל ולעבוד אצלכם. לכן עליך לדעת כיצד לשווק את החברה בצורה הטובה ביותר על מנת למשוך כמה שיותר מועמדים לרצות בתפקיד. ישנם מראיינים שאינם מצליחים לבצע זאת, וישנה חשיבות רבה ללמוד את אופן שיווק החברה בטרם מקיימים את הראיון.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה