ישנם כמה דרכים לנסות ולהסתדר עם הבוס הנורא, כדי לשרוד את העבודה מולו מבלי לוותר על התפקיד שלך בחברה. יצירת אמון ושותפות עם אותו מנהל בדרכי תקשורת חכמות, הן המפתח לצליחת האתגר הזה. הדבר הכי חשוב לזכור, שצריך לנטרל את הכעס שלך לפני שתפוצץ את הקריירה שלך בגלל מנהל אחד לא מיומן.
להלן 3 דרכים להתמודד עם הבוס הנורא שלך:
זכור שהבוס שלך הוא רק בן אדם
גם זוגיות מקצועית בנויה על אמון. לכן זה מאוד מייאש כאשר הממונים לא סומך עליך. אם זה המקרה עם אותו הבוס הנושא שלך, סביר שהבעת אמון היא משהו שהוא לא חזק בו, ואין זה קשור אליך. אתה יכול להיות ממורמר, או לבחור לעשות עם זה משהו. הדרך הרצויה היא לעשות ככל שביכולתך, כדי לגרום לאותו מנהל לסמוך עליך ולהבין כי העבודה והקיום שלך בחברה הינו משמעותי. עדי לבצע זאת צריך לזכור שהבוס שלך הוא רק בן אדם.
הוא לא יכול לקרוא את המחשבות שלך והוא יכול לדעת מה אתה עושה, רק אם אתה מיידע אותו. לכן חשוב שתקיים איתו שיחות בנושא. ואם הוא מנפנף אותך, בצע איתו 'שיחות מסדרון אגביות'. תוך כדי הליכה לארוחת הצהריים או בפינת הקפה, ספר לו עד כמה אתה מתרשם מהצלחת הפרויקט האחרון שלך, או מגיוס הלקוח החשוב לחברה. אם הוא לא יידע על ההצלחות שלך, הוא לא יוכל להתרשם מהן. והצרה במנהלים מהסוג הזה, שהם לא מנסים לברר בעצמם.
דבר נוסף הקשור בהיות המנהל הנורא בן אדם, הוא, שגם הוא שרוי תחת מצוקות ומתחים, גם אם קשה לו להביע אותם. אם תצא מנקודת הנחה שמרבית הטרוניות נגדך הן תוצאה של לחצים שהוא חש בהם שאינם בהכרח קשורים בך, יהיה לך יותר קל להתעלם מהם ולהיות אמפתי כלפיו.
ככל שתהיה אמפתי ומבין, כך הוא יביע אמון גדול יותר כלפיך וילמד להעריך אותך, בסופו של דבר זה יהיה טוב לשניכם. בנוסף, אם אתה יודע שהוא עמוס וקורס תחת פרויקטים, תוכל לנסות ולהציע לו את עזרתך. הוא וודאי יעריך זאת גם אם לא יודה על כך.
תקשורת
כמו אצל כולנו, הכל מתחיל ומסתיים בתקשורת. תקשורת עם בוס גרוע אינה פשוטה. סביר שיהיו מקרים בהם הוא לא ישתף פעולה, ולכן האחריות על התקשורת ביניכם היא שלך. תקשורת נכונה מתחילה במילים הפשוטות ביותר, בברכת בוקר טוב, בשיחות סמול טוק אקראיות במסדרון, ובשאלות לשלומו של המנהל.
התקשורת ממשיכה במחמאות, בניסיונות וגישושים למציאת תחומי השיחה החביבים על אותו מנהל, וגם בתקשורת שאינה מילולית: באינטונציה נעימה ואמפתית ואפילו במימיקה ובשפת גוף המשדרות אמפתיה ואהדה.
הדרך לבניית ערוץ תקשורת נעשית בהדרגה, כשאתה לומד להכיר את המנהל ואת דרכי וצורות ההתקשרות המועדפות עליו. כשאתה לומד להכיר אותן ואתם מסגלים לעצמיכם את אותו ערוץ תקשורת נעים ונוח, תוכל להתחיל להעלות נושאים מעמיקים יותר לדיון, כגון משימות ויעדים חדשים, פרויקטים עתידיים, תקציבים, ואפילו שיחות שכר וקידום שלך מולו.
מקצועיות
עם מנהלים גרועים ובלתי צפויים, חשוב מאוד לשמור על מקצועיות. גם אם ערוץ התקשורת שפתחת עם אותו מנהל מאפשר סמול טוקס, רצוי שלא להגיע לשיחות על היחסים שלו עם אשתו ועל מצבה הרפואי של אמא שלו. הדברים הללו יכולים לקבל תפנית שלילית של 180 מעלות, אצל אנשים לא צפויים. הוא עשוי לחוש לפתע שהוא חשף יותר מידיי מחייו האישיים, ולרצות להתרחק ממך ולהתנכר אליך, מצב אליו אתה לא רוצה להגיע.
חשוב לזכור שהיחסים שלך עם אותו מנהל, הם יחסי עבודה בלבד. ככל שתשמור על יחסים מקצועיים ועל דיסקרטיות באשר לחיים האישיים, כך מערכת היחסים תחזיק למשך יותר זמן ותישאר חיובית ונוחה.