חברת התעופה ישראייר השלימה את הטיפול בטייסיה אשר הגיעו לגיל 65 ולפי הוראות משרד התחבורה נאלצו להפסיק את טיסותיהם.
בהתאם להסכם קיבוצי שנחתם בין איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות לבין הנהלת החברה, אשר שביקש לשמור על זכויותיהם וכבודם, יכלו הטייסים לבחור בין המשך העסקה בחברה בתפקידים אחרים, לבין פרישה מרצון.
הטייסים שבחרו להישאר בישראייר שולבו בתפקידי מפתח בחברה ובהם סמנכ"ל מבצעי אוויר, ממונה בטיחות ארגונית ומדריך-בוחן באחד מציי המטוסים.
יתר הטייסים פרשו בהסכמה וקיבלו פיצויי פרישה מיטיבים, כפי שנקבע בהסכם הקיבוצי, המעידים על ההערכה והתרומה שלהם לצמיחתה של ישראייר ועל עבודתם המסורה.
לדבריו של אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, הוא מברך על כך שההסכם הקיבוצי יושם ושהם הצליחולשמור על מלוא זכויות הטייסים שחצו את גיל 65.
יתרונות בהמשך העסקת עובדים אחרי גיל הפרישה
להעסקת עובדים מבוגרים ישנם יתרונות רבים. החל מכך שהם יותר יציבים – הם יודעים מה הם רוצים, הם למדו להבין שיש חיים בנוסף לעבודה והם לרב יעבדו במסירות ויציבות אין קץ, ע"מ לחסוך ולבסס את היכולת לחיות חיי הפנאי בהמשך. בניגוד לעובדים צעירים, העובד המבוגר לא יהיה טרוד כל הזמן ב"לחפש את ההזדמנות התעסוקתית הבאה". חברות רבות סובלות מכך שהן משקיעות זמן ומשאבים בהכשרת עובדים, שלאחר מספר חודשים נוטשים אותן ללא מחשבה כמעט, למען תפקיד טוב יותר או חברה נחשקת יותר. מרבית הסיכויים שזה לא יקרה לחברות שישקיעו בעובד המבוגר. עובדים מבוגרים מעריכים יציבות תעסוקתית וכלכלית, ומציעים את אותה היציבות בתמורה.
בנוסף, הנאמנות של עובדים מבוגרים לחברה בה הם עובדים, אינה מוטלת בספק. עם השנים, המבוגרים למדים כי ערכים חשובים בהרבה יותר, מאשר אגו וכסף. את הערכים הללו הם מביאים איתם למקום העבודה והנאמנות שלהם מורגשת מידיי יום, בצורה בה הם מבצעים את עבודתם, באווירת המורל שהם מייצרים, וברוח הערכית שהם מייצרים, המשפיעה על סביבתם.