8 מיומנויות מפתח של מנהל משאבי אנוש

8 מיומנויות מפתח של מנהל משאבי אנוש

כאשר אנו מראיינים מועמד פוטנציאלי, אנחנו מעריכים את המועמד מול רשימה של מיומנויות מפתח ומאפיינים אישיים הדרושים לתפקיד. הבה ונהפוך לרגע את היוצרות: אילו מיומנויות חיוניות למנהל משאבי אנוש?!

שיתוף

להלן 8 ממיומנויות המפתח החיוניות למנהל משאבי אנוש:

ארגון

ניהול משאבי אנוש מצריך גישה מסודרת. הקבצים במחשב צריכים להיות מאורגנים, מנהל משאבי האנוש צריך לדעת לנהל את הזמן שלו ביעילות, המשרד שלו צריך להיות מסודר ומאורגן ועליו לשדר סדר וארגון באופן כללי. מנהל משאבי האנוש אחראי על ההון האנושי בחברה. הוא לא יכול להיות מפוזר, לאבד מסמכים חיוניים הקשורים לעובדים ולאחר לפגישות. ארגון היא אחת המיומנויות החשובות לתפקיד זה.

מולטיטסקינג

על מנהל משאבי אנוש להיות מסוגל לבצע משימות מרובות בו זמנית. הוא יכול לעסוק בנושא אישי של עובד למשך מספר דקות כשברקע תיכנס לו שיחה מאחד המנהלים בחברה, ובדיוק הוא יקבל מייל דחוף לגביי קליטת עובד חדש. עליו לעקוב אחר פניות למשרה שפרסם ברשת החברתית, להשיב לעובד שזקוק לחופשה מיידית בשל בעיה משפחתית ולרוץ לחדר של המראיין לסייע לו בסוגיה שעלתה במהלך הראיון. אם הוא לא מסוגל להיות מולטיטאסקינג, סביר לא יצליח מאוד בתפקידו.

התמודדות עם תחומים 'אפורים'

באופן מפתיע, אחוז גבוה של סוגיות איתן מתמודדים מנהלי משאבי אנוש, נוגעות לתחום האפור. סוגיות הקשורות לאפליה, הטרדה מינית, ימים נוספים לחופשת לידה ועוד. מנהלי משאבי אנוש מוצאים את עצמם עוסקים פעמים רבות, בסוגיות הנופלות בין תחומי השחור והלבן. לכן עליהם לדעת להתמודד עם כך ואף להחליט מתי הם מסוגלים להחליט בעצמם, ומתי עליהם לבקש את עזרתם המקצועית של עמיתיהם, עורכי דין, ומומחים אחרים.

תיווך

מיומנות נוספת של מנהל משאבי אנוש איכותי, היא תיווך מוצלח בין ההנהלה לבין העובדים. ישנם פעמים בהן הבקשה של העובד מנוגדת לרצון של ההנהלה. או גיוס של עובד כלשהו יכול להיות אפקטיבי מאוד לפרויקט מסוים, אך עשוי להתנגש עם מדיניות החברה. על מנהל משאבי האנוש לדעת לתווך בהצלחה בין הרצונות של העובדים ושל הנהלת החברה, שלעיתים עשויים להיות מנוגדים אלו לאלו.

תקשורת

תקשורת היא מיומנות בסיסית בלתי ניתנת לוויתור, בתפקיד מנהל משאבי אנוש. כמנהל משאבי אנוש עליך לדעת לתקשר היטב עם המנהלים שלך, עם מנהלים נוספים בחברה, עם העובדים, המגייסים והיועצים. עליך לפנות בעל פה ובכתב לקבוצות גדולות של אנשים, לדעת להתנסח, לבטא את עצמך באופן ברור ומקצועי, והמיומנות הזו הופכת חיונית אף יותר, בחברות גלובליות. שם עליך להתבטא באופן תרבותי תואם לכל המדינות בהן החברה שלכם פועלת.

דיסקרטיות

אנשי משאבי אנוש הם המצפון של החברה, כמו גם שומרי המידע הסודי. אתה מטפל בסוגיות האישיות ביותר של המנהלים והעובדים, ועליך לשמור על המידע הזה חשאי לחלוטין. דיסקרטיות היא מיומנות בלתי ניתנת לוויתור או לפשרה, בתפקיד מנהל משאבי אנוש וכן בתפקיד מגייס בחברה.

פיקוח

כפי שאתה כמנהל משאבי אנוש, משרת את הצרכים של ההנהלה הבכירה, עליך גם לפקח על מעשיהם כלפי העובדים, ולוודא שהם פועלים על פי המדיניות. אתה צריך להיות מסוגל לפעול כנגדם כאשר הם עושים מעשים שאינם ראויים. זו אינה אחריות פשוטה.

מנהיגות

על מנת לזכות באמונם של העובדים ובתחושתם כי הם יכולים לפנות אליך בכל מצוקה ועניין, עליך להראות מיומנות של מנהיג. מנהיגות היא מיומנות בפני עצמה. היכולת להפעיל סמכות על עובדים, לגרום להם להרגיש שיש להם על מי לסמוך, שהם יכולים לפנות אליך עם כל סוגיה, זוהי מיומנות הכרחית.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה