20 דברים שמנהלים מצוינים עושים מידיי יום

20 דברים שמנהלים מצוינים עושים מידיי יום

הם לוקחים אחריות על טעויות, מביעים אמפתיה ומטפחים את דור המנהיגים הבא של הארגון. להלן 20 דברים שמנהלים מצוינים עושים באופן יומיומי

שיתוף

אולי אתה בר מזל, ואנחנו מדברים על המנהל שלך כיום. אולי זה מנהל שאתה זוכר לטובה מהעבר. כך או כך מדובר במנהלים המוערכים ביותר, אלו שזוכים להוקרה עבור מנהיגותם ואינם נשכחים עם השנים. המשותף למרבית המנהלים המצליחים הללו, הם מספר דברים שהם עושים מידיי יום. להלן 20 דברים כאלו:

שותפים לחזון

הדבר החשוב ביותר מנהיג יכול לעשות הוא לספק לצוות העובדים שלו את התחושה שהוא שותף לחזון החברה והעובדים. את החזון ועתיד החברה כפי שהיא רואה אותו, הוא ישריש אצל עובדיו מידיי יום ובצורה האותנטית והאפקטיבית ביותר.

מומחיות

מה יותר מתסכל מאשר לעבוד עבור בוס אשר לא באמת מבין את העבודה בפועל, ושהסמכות שלו בעניין העבודה מסתכמת בטייטל שלו בלבד? הבוס לא צריך להיות מומחה מספר אחת בכל תחום בו המחלקות השונות שלו עוסקות, אך הוא בהחלט צריך להבין במידה מספקת ורלוונטית, בכל אחד מהתחומים הללו, על מנת שתהיה לו היכולת להוביל אותם.

לכבד את זמנם של העובדים

לבוסים גדולים יש אפס סובלנות מעט לפגישות מיותרות ומשעממות, והם לא יבזבזו את זמנם של העובדים, שלא לצורך. הם לא ישתמשו בנאומים ארוכים ומיותרים על מנת להרגיש את עצמם חשובים וישתדלו להגיד את הדברים החשובים באמת, בצורה ממוקדת וקולעת.

קביעת סדרי עדיפויות

כאשר אתה מנסה להתמקד בכל, אתה בעצם לא מתמקד בשום דבר. בוס חכם מבין, כי חוסר המיקוד שלו משפיע בצורה שלילית על הצוות וגורם להם להתפזר לכיוונים לא נכונים. בוס חכם יודע לקבוע סדרי עדיפויות בהתאם לתכיפות וחיוניות המשימות, וכן להתמקד ולמקד את הצוות שלו לנושאים החשובים ביותר באותו הרגע.

לחלוק את המידע

מנהלים רבים "מתקמצנים" על המידע החיוני שלהם ואינם חולקים אותו. לעיתים קרובות הדבר נובע מהחשש שמישהו אחר יעשה שימוש בידע על מנת להחליפם. אומנם ישנן סיבות לגיטימיות לשלוט בעיתוי וברמת שיתוף המידע, אך באופן כללי מנהל שקוף יותר, זוכה לכבוד והערכה רבה יותר מצוות העובדים שלו.

קבלת החלטות

מנהלים טובים יודעים לקבל בעצמם את ההחלטות הנכונות ולא לחשוש להוביל. הם בטוחים בעצמם וגם אם הם יטעו מידיי פעם, הם ידעו לקחת אחריות ולא להטיל את האשמה על מישהו אחר.

לדעת לשבח

אנשים תוהים רבות האם העבודה שלהם מבוצעת כראוי והאם הם עושים טוב. מנהלים טובים יודעים לומר להם את זה. הם ישבחו אותם כשצריך, ומול כלל החברה בדרכים מפרגנות, על מנת שיחושו מוערכים.

אמפתיה

הבוסים הגדולים מסוגלים לראות את הדברים דרך העיניים של אנשים אחרים, במיוחד עובדיהם. הם יודעים להיות אמפתיים, לבוא לקראת, ולנתח סיטואציות שונות מכמה זוויות ראיה.

הבעת תודה

בניית תרבות של הכרת תודה מתחילה אצל הבוס. אם הבוס לא מביע תודה והוקרה לסובבים אותו, כיצד נצפה שהעובדים ידעו לעשות זאת? מנהלים טובים יודעים להביע את תודתם.

למשוך את כולם יחד

מנהל טוב מכיר את הכישרון והערך הייחודי של כל אדם בצוות שלו, ויודע לשלב בצורה נכונה את כל הכישרונות הללו יחד, מה שמאפשר לכולם למקסם את האפקטיביות שלהם בסינרגיה.

לשאול שאלות חכמות

מנהלים טובים יודעים לשאול שאלות חכמות ולפקפק בצורה עשייה מסוימות, בניגוד למנהלים אחרים המקבלים באופן שרירותי את העובדה שדברים צריכים להיעשות בצורה מסוימת, רק כיוון שכך הם נעשו בעבר. הם לא יחששו לנסות ולבחון צורות עשייה אחרות שנראות להם מוצלחות, על מנת להפיק את הטוב ביותר שאפשר.

כבוד לחיים האישיים

מנהלים טובים יודעים להכיר בכך שמעבר להיות העובדים שלהם עובדים, הם לפני הכל בני אדם. אומנם העבודה היא בראש סדר העדיפויות, אבל זה לא אומר שזה הדבר היחיד שקיים. הם מכירים בכך שלעובדים יש בני זוג, ילדים, חברים והורים לדאוג להם, ומכירים באינטרסים ובשאיפות של העובדים מחוץ לענייני המשרד.

גיוס נכון של אנשים

אחד התפקידים החשובים ביותר של מנהיג הוא להרכיב את הצוות הנכון לעבודה. גיוס נכון של עובדים על כל המשתמע מכך, יאפשר צוות מוביל וראוי שירוץ קדימה. מנהלים טובים יודעים להיזהר מגיוס אנשים 'מרעילים' ומחריבי מורל.

לקבל על עצמם אחריות

מנהלים ראויים יודעים לקבל על עצמם את האחריות על הכשלים שלהם. אולי הם לא יעכבו על זה, אך הם יקבלו את זה. בוסים גדולים במיוחד לוקחים את האחריות כמה צעדים קדימה ומקבלים על עצמם אשמה קולקטיבית, כשהקבוצה שלהם כושלת. לאחר מכן הם יודעים להנחות את כולם לתיקון והצלחה.

חוש הומור

החיים הם מצחיקים. בוסים גדולים לא צריכים להיות ליצנים, אבל הם צריכים להיות בעלי חוש הומור. מנהלים מוערכים יודעים לזהות כי המשבר של היום יהיה הבדיחה של מחר.

לתקשר ביעילות

לא למלמל, לא לסגת לאחור. בוסים גדולים יודעים למצוא את המילים הנכונות ולהסביר את עצמם בצורה רהוטה וברורה, כדי שכולם יבינו על מה הם מדברים. בנוסף הם יגבו גם את דבריהם של האחרים.

דוגמה אישית להתנהגות אתית

המשפט שגורס כי אנחנו מתקדמים יותר כאשר אנו מבקשים סליחה מאשר כשאנחנו מבקשים רשות, הוא לרב נכון. עם זאת, ישנם כללים, נורמות חברתיות והגינות בסיסית. בוסים גדולים שואפים לקיים את כל אלו ומצודדים בהתנהגות אתית.

חגיגת ניצחונות

אף אחד לא אוהב בוס שחושב שהפרס היחיד על עבודה גדולה צריך להיות עבודה גדולה נוספת. הבוסים הגדולים מחפשים אבני דרך וחוגגים אותן. אם מדובר בפרויקט מרשים שהצליח, במיזוג עם חברה נוספת, במלות עשור לחברה או בגיוס מנהל חדש. הם יודעים כי חשוב לציין אירועים חשובים ולחגוג אותם יחד.

שאיפה למצוינות

אף אחד לא רוצה לעבוד אצל מי ששואף לפחות ממצוינות. מנהלים טובים שואפים למצוינות ומשרישים זאת אצל העובדים שלהם.

יצירת מנהיגים נוספים

מנהיגים גדולים לא רק מטפחים את המנהיגות האישית שלהם, אלא מהווים השראה לצמיחת מנהיגים נוספים וראויים לא פחות. הם יודעים להעביר את כלי המנהיגות הטובים שלהם הלאה, ולטפח מנהיגים נוספים שיובילו יחד איתם. הם שמים דגש מיוחד עם טיפוח מנהיגות וקידום אנשי הצוות שלהם, כך שכל אנשי הצוות ישאפו למצוינות ולקידום לתפקידי מנהיגות בעצמם.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה