עידוד עובדים להעלאת רעיונות יצירתיים

עידוד עובדים להעלאת רעיונות יצירתיים

עידוד העובדים להעלאת רעיונות יצירתיים יכולה לעשות פלאים עבור החברה שלך, ולקדם אותה לשורות הראשונות בתחרות החופשית

שיתוף

תהליך מעורבות העובדים וקבלת רעיונותיהם החדשניים, משפרת את המוטיבציה והמורל שלהם באופן משמעותי. תוכניות מעורבות של עובדים משמרות אנרגיה והתלהבות, ולוכדות את פרץ היצירתיות על מנת שלא יעלם. כך גם מתאפשר לעובדים לעבוד וליצור בסביבה של למידה והתחדשות מתמדת.

מהן הדרכים לעידוד העובדים להעלות רעיונות?

בקשה להעלאת רעיונות

ראשית ולפני הכל יש ליידע את העובדים כי מדיניות החברה מעודדת העלאת רעיונות, ולהציג בפניהם באילו נושאים או תחומים הרעיונות יתקבלו בברכה. אם מדובר ברעיונות לחדשנות ופיתוח, רעיונות לגיוס עובדים חדשים בדרכים מקוריות, רעיונות להדרכה, ניהול פרויקטים, מנהיגות וכד'. עובדים לא יזמו רעיונות במידה ולא ידעו שהחברה מברכת על הרעיונות שלהם, ושהם יתקבלו בברכה.

סיעור מוחות

סיעור מוחות היא הדרך האולטימטיבית ליצירת רעיונות חדשים. מפגשי סיעור מוחות של צוותי עובדים, בהם עובד אחד מעלה רעיון, עובד אחר מפתח אותו ועובד נוסף מוסיף לו נדבך או מלטש אותו, יכולים לקדם ולפתח רעיונות יצירתיים כמעט ללא גבול. לכן רצוי לקיים אחת לתקופה מפגשי סיעור מוחות כאלו, בהם מספר עובדים יוכלו לקדם רעיונות יצירתיים יחד. את הרעיונות שהועלו יש לכתוב ולסכם במהלך הפגישות ולהחליט כי התגמול או השיתוף בהבאת הרעיונות לכדי מעשה, יחולו על כל העובדים שהשתתפו במפגש ותרמו ליצירת הרעיון המוצלח.

הוקרה של רעיונות יצירתיים

הדרך הברורה לעודד עובדים להעלות ולהציע רעיונות, נעשית באמצעות הוקרה ומשוב חיובי, עבור הרעיונות הטובים שהוצעו.
כאשר עובד מעלה רעיון על הכתב, באימייל למשל ומנהל המחלקה מחליט שהוא ראוי ומאמץ רעיון זה, חשוב מאוד שאותו עובד יתוגמל בהוקרה ומשוב חיובי, לעיני כל החברה, ויצוין לחיוב בשל הרעיון שהגה. זה יכול להתבצע באמצעות מייל שישלח לכל עובדי החברה וההנהלה, בו המנהל יפרגן לעובד היצירתי וישבח את יצירתיותו.

קמפיין

דרך נוספת לעידוד העובדים להציע רעיונות מקוריים, היא להציג את הרעיונות המוצלחים ביותר בקמפיין פרסומי, פנים ארגוני שיוצג בפני כל החברה. לצורך כך אפשר להאציל את משימת הקמפיין על מחלקת המדיה בחברה או לשכור את שירותיו של גורם חוץ במידה ואין מחלקה כזו. מידיי חודש או חודשיים, יוערכו הרעיונות הטובים ביותר לקמפיינים איכותיים שיוקרנו בפני כלל עובדי החברה, ויעניקו לעובדים שהעלו רעיונות אלו, תחושת גאווה והצלחה. בנוסף, תהיה להם מזכרת מצולמת ערוכה היטב לרעיון שלהם.

 שיתוף העובד בהוצאת הרעיון לפועל

עובדים כיום מאוד מונעים מתחושת השייכות לחברה והפיכתם לחלק מהחזון שלה ומהדרך להשגת המטרות. אם הנהלת החברה תשכיל לאמץ אליה עובד שמעלה רעיון חדשני, התורם לפיתוח או לתנופת החברה, לשתף את אותו עובד בתהליכים שיישמו את הרעיון שלו למציאות בשטח ולבסוף לתוצאות שהביא הרעיון שלו למען החברה, היא תרוויח עובד מסור ומחויב, וגם את הרצון של יתר העובדים להעלאת רעיונות טובים נוספים.

תגמול

תגמול היא דרך ברורה לעידוד יצירה ופיתוח אצל העובדים. רעיון מוצלח של עובד שייושם בפועל, יכול לזכות את בעליו בכל מיני סוגי תגמולים בהתאם להחלטת החברה – החל מכרטיס זוגי להופעה, דרך ארוחת בוקר ועד לנופש זוגי. הכל תלוי כמובן במאמץ, במחשבה היצירתית ובתרגום הכלכלי למה שהחברה תוכל להרוויח, באמצעות השימוש ברעיון המדובר. תגמול הוא בעצם פרס נחמד, שמעניק לעובד תחושת הערכה, השקעה ואכפתיות כלפיו, המתרגם את הרעיון הרוחני שלו לתגמול חומרי, בו הוא יכול להשתמש וממנו הוא ישאב כוחות ואנרגיה הן לעבודתו השוטפת והן להעלאת רעיונות יצירתיים חדשים.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה