"במהלך העשור וחצי האחרונים ראינו את שוק גיוס העובדים משתנה מקצה לקצה ויחד אתו השתנה תפקיד המגייסים. תפקידם של רכזי הגיוס שמקבלים קורות חיים התחלף בתפקידי סורסינג' שיווק ומיתוג, מרכז הכוח עבר מידי המגייס אל המועמד, שהוא למעשה הלקוח, פלטפורמת מובייל וידאו הופכת דומיננטית בכל אספקט של גיוס, ולמועמדים עצמם אין עניין ואין זמן לעדכן את קורות החיים שלהם" – כך אומרת שירי וקס, מנכ"לית חברת GotFriends מקבוצת SQlink, בראיון שנערך עמה לקראת הרצאתה שכותרות 'חיזור אפקטיבי אחרי מועמדים בעידן של התחדשות הטכנולוגיה ורשתות חברתיות', שתתקיים ב-29 באוקטובר בכנס מקורות הגיוס השנתי על ידי HRus בשיתוף עם HRD.
"מתחילת 2015 גייסנו בממוצע 50 מועמדים בחודש, מהם רק בודדים הגיעו מאתרי מאתרי הדרושים. אז כיצד בכל זאת אנחנו מצליחים לאייש 50 תקנים בחודש? כלומר, כיצד ניתן לגייס 50 תכניתנים בחודש בשוק של מועמדים, באמצעות 10 רכזות גיוס בעלות רשת חברתית רחבה במיוחד? הסוד טמון באיתור מועמדים פאסיביים. יש לנו צוותי עבודה ייעודיים לאיתור ממוקד שמשמשים כשפני ניסיונות של כל כלי או רעיון יצירתי לאיתור כוכבים.
"במהלך החיזור אחר המועמדים כדי שיתחילו תהליך התאמה לחברה, גילינו שיש הרבה מהמשותף בין גיוס עובדים לבין יציאה לדייטים. ברגע שזיהית פוטנציאל לטאלנט, השלב הראשון הוא בדיקה הדדית של הצדדים. יתרה מכך, איתור מועמד רלוונטי לא נעשה דרך קורות חיים שלו, וגם מלינקדאין ופייסבוק לא מגיעה הישועה. אלו הן שיטות האתמול, ואנחנו נמצאים כבר בשלבים הבאים.
ספיד סורסינג
"ב-Gotfriends יש לנו מערכת סוכנים המבוססת על קהילה סגורה של מאות אנשים איכותיים ומקושרים, שהינם רלוונטיים לתעשיית ההייטק. אנחנו חושפים את המשרות בפני המועמדים האיכותיים ביותר בתעשייה, כולל בפני אלו שאינם מחפשים עבודה באופן אקטיבי וגם בפני חבריהם, ולמעשה משקיעים המון בתוכנית חבר מביא חבר. קורות חיים רבים יותר מגיעים כשמציעים פרסים אטרקטיביים כדוגמת שעון Apple או סופשבוע בחו"ל, במקום כסף. בנוסף, אנחנו מארחים האקטונים מיטאפים כדי שיכירו אותנו וירגישו בנוח לפנות אלינו בעתיד, בעת שיגששו לגבי חיפוש עבודה, ועורכים ספיד סורסינג למועמדים אצלנו בחברה, המבוססים על עקרון הספיד דייטינג. כלומר, מפגש שיוצר את הקשר הראשוני בין טאלנטים לבין חברות סטרטאפ. חשוב לנו לאפשר את מפגש ההיכרות בין המועמדים לחברות בצורה דיסקרטית ובלי שימוש בקורות חיים".
כיצד מאתרים מועמדים?
"אנחנו מפרסמים משרות באמצעות שימוש בווידאו או בהומור, שכן כידוע מועמדים הם עם מאד ציני. במסגרת ניהול חווית המועמד, ההתייחסות שלנו למועמדים שאינם מחפשים עבודה באופן אקטיבי הינה שונה משום שהגישה שלהם שונה. אנחנו מקפידים לספק למעשה שירות ייעוץ קריירה, ולכן המועמד מקבל ליווי וייעוץ לגבי הזדמנויות בשוק שעשויות להתאים לו. אנו מקפידים על זמינות גבוהה עד שעות הערב המאוחרות, שכן למועמדים רבים יש צורך לקיים את הפגישות בשעות לא שגרתיות. אשת הקשר המטפלת במועמד מלווה אותו בתהליך עד לסגירה, או לחלופין עד להחלטה שבינתיים עדיף לא לעזוב את מקום העבודה הקיים.
"החברה שלנו משקפת למועמדים בנצ'מרק ותיאום ציפיות לגבי שכר. הדבר מתאפשר הודות להיכרות העמוקה שלנו עם החברות שאליהן גוטפריינד מגייסת, בכל הקשור לשכר, לטכנולוגיות, כמה גייסו, ולמעשה מדובר בתיאום ציפיות ראשוני. חשוב לנו להימנע מלתת למועמדים ליפול בין הכיסאות. כל מועמד מקבל ליווי צמוד, ואנחנו בקשר עם המנהלים המגייסים בחברות ומשקפים למועמדים את מצבם. מועמדים שהתקבלו דרכנו ממליצים לחבריהם לעבוד איתנו בבלעדיות, דבר שמגדיל את המעגל של הסוכנים שממליצים לנו על חברים שלהם".