כך תעשו רושם טוב יותר בישיבות

כך תעשו רושם טוב יותר בישיבות

אתם לא מרגישים שאתם מצליחים לעשות רושם מצוין בדיונים? נסו את הטיפים המוצגים במאמר זה

שיתוף
פגישות עבודה

פגישות עבודה

העולם שלנו הופך יותר ויותר גלובלי, גדול, תזזיתי… יחד עם זאת, אנחנו מבלים יותר ויותר זמן בתוך משרדים צפופים, סביב שולחן דיונים בו כל אחד מנסה לבלוט לטובה. רבים מאתנו לא מרגישים שאנחנו ממצים את הזמן שלנו או בכלל יודעים "לדרוש" את הזמן שלנו בדיון. חלק מאתנו מרגישים שאנחנו פשוט לא נראים או לא נשמעים חכמים מספיק בדיונים וכי אנחנו הרבה יותר טובים באחד-על-אחד. ואולי זה נכון אבל הארגון המודרני מזמן את כולנו יחד לדיונים עם משתתפים רבים ושם (סביב שולחן הדיונים) אנחנו נדרשים להיות חכמים בין חכמים.

אתר משאבי אנוש The Undercover Recruiter מציג את הטיפים שהם למעשה הטריקים הקטנים שהופכים אותנו לקצת יותר חכמים, קצת יותר משכנעים וכאלה שיזכרו קצת יותר מהאחרים בסופה של ישיבה ממושכת.

תמיד תציגו נתונים. לעולם אל תכנסו לדיון מבלי שהכנתם מצגת עם לפחות שקף אחד שכולל גרף או פאי או כל פורמט אחר שמציג נתונים סטטיסטיים (בנצ'מרק, case-study נתון חדש מעניין…).

תמיד תתרגמו מספרים למציאות. זה טוב ויפה להציג נתון כגון 30%. אבל זה מקבל תפנית אחרת כאשר אתם אומרים "רבותי, 3 מכל עשרה עובדים הולכים לעזוב החודש! זו המשמעות של 30%!".

היו אלה שמעודדים את המשתתפים לעצור, לקחת צעד אחד אחורה, לבחון שוב את הסוגיה. ישיבות נוטות להוציא מאנשים הרבה אמוציות, הרבה דרייב… אנשים רוצים לקדם ולהתקדם. הרבה מהם מנסים לסחוף את המשתתפים לכיוון מסוים בצורה אגרסיבית. הדרך להשמיע את כולכם בתוך כל הלהט הזה היא פשוטה. היו אתם אלה שאומרים "רגע, בואו נחשוב שנייה על הפתרון שהוצע. בואו נבחן את היתרונות, החסרונות, הסיכון, העלות, בואו נכמת את התוכנית למספרים ולוחות זמנים…". משפטים מהסוג הזה יהפכו אתכם לאנשים האחראים שדואגים שההחלטות יתקבלו בצורה מושכלת ולא נמהרת.

תמיד תרשמו הערות בזמן שאחרים מדברים. הגיעו לחדר הישיבות עם מחשב נייד או פנקס או כל אמצעי אחר שבו תוכלו לרשום לעצמכם הערות או להעמיד פנים שאתם רושמים. בדיונים ארוכים שבהם משתתפים כמה אנשים, יש למאזינים נטייה להראות מעט לא מרוכזים, עייפים… האחד מדבר והאחרים נדרשים להיות שקטים ולכן הם נראים פאסיביים. כתיבת הערות ו/או קריאת הערות קודמות יקנו לכם חזות של אדם יסודי שמקשיב לכל פרט, רושם הערות, עורך השוואות ומתכנן את מה שהוא הולך להגיד. זה יגרום לכם להראות מוכנים יותר וערניים יותר מכולם.

חזרו על דבריו של האדם החכם ביותר בחד. לרוב זה יהיה המהנדס או המפתח או כל דמות שלה יש את הידע המקצועי/הטכני, לכן חזרו על כמה משפטים או משפט אחד חשוב שאותו גורם אמר באותה ישיבה או בישיבה קודמת. זה יגרום לאנשים לקשר אתכם עם אותה דמות מקצועית מוערכת ואף להרגיש שאתם יחד, ששוחחתם רבות לפני הישיבה ושאתם למעשה באותו צד. הם בוודאי מעריכים אותו לכן יעריכו גם אתכם.

אל תנתקו את הטלפון שלכם לעולם. יש ציפייה מאנשים שנכנסים לדיון שיכבו את הטלפונים הסלולאריים שלהם ויתנתקו משאר המדיות כל עוד הם בישיבות. זו ציפייה שמקבלת משנה תוקף כאשר אל הדיון מוזמנים מנהלים בכירים כגון מנכ"ל, סמנכ"ל ושאר חברי דירקטוריון. אולם האנשים הבאמת חשובים והבאמת אחראים לא מתנתקים לעולם. אם התפקיד שלכם חשוב, אתם לא יכולים לא להיות מעודכנים ואותם מנהלים בכירים יבינו שאתם צריכים לקבל עדכונים מהשטח ולהיות זמינים למקרה ש… הציצו מידי פעם בפלאפון (שצריך להיות על מושתק כמובן) ואם זו שיחה חשובה, ציינו שאתם מתנצלים אך קרה משהו חשוב והתערבותכם נדרשת. כך אתם תראו רב-משימתיים, חשובים, מקצועיים, כאלה שאי אפשר לתפקד בלעדיהם וכאלה שיודעים להבדיל בין טפל לעיקר.

נותרו מקומות ספורים בכנס פיתוח ארגוני 2015! מהרו להירשם
פרטים והרשמה כאן 

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה