עובד יקר, הפרויקט הבא שלך הוא ליהנות מהחופש!

עובד יקר, הפרויקט הבא שלך הוא ליהנות מהחופש!

אנחנו יודעים שכשעובד יוצא לחופשה הוא חוזר יעיל אבל האם אנחנו יודעים איך לגרום לעובד להתנתק מהעבודה ולצאת לחופשה אמיתית?

שיתוף
ימי חופש

ימי חופש

החופש הגדול כבר כאן והעובדים שלנו זקוקים לחופשות שלהם יותר מתמיד. הם זקוקים לחופשה כי הם עבדו קשה והם זקוקים לחופשה כי הם הולכים לעבוד קשה עוד יותר. אבל איך משחררים את העובד לחופשה ומבטיחים שהוא באמת: 1. יתנתק מהעבודה 2. ייהנה מהחופשה שלו וימצא אותה עד תום? אתר משאבי אנוש Monster מציג את מדיניות החופשה של כמה חברות חדשניות בארה"ב.

  • החברה הטכנולוגית FullContact מעניקה לעובדים שלה 7,500 דולר דמי חופשה שנתית בתנאי: שהם אכן יוצאים לחופשה משמע לוקחים ימים מרוכזים מחוץ למשרד ומתחייבים aלא ליצור קשר (במייל, טלפון וכיו"ב) ולא לטפל בנושאים שקשורים לעבודה במשך כל החופשה.
     
  • חברת התוכנה Spredfast אימצה מודל שנקרא freesponsibility (מחויבות+חופש). מודל זה מאפשר לעובדים לקחת כמה חופשות מרוכזות או שעות חופשיות (knak כדי ללכת לראות משחק כדורגל של הילד), כל עוד העובדים עומדים במחויבויות שלהם. על מנת לאפשר לעובדים את הפריווילגיה הזו (ששעות העבודה בפועל לא יספרו), החברה נוהגת לאפשר לעובדים להתחבר מכל מקום כלומר לעבוד מרחוק ובשעות לא שגרתיות. התרבות הארגונית שמבוססת על freesponsibility מבטיחה לעובדים את החופש להיעדר מהעבודה ו/או לבצע אותה בתנאים שלהם, כל עוד הם מתואמים האחד עם השני ומגבים אחד את השני. כך, המנהל הוא לא זה שמחליט אם העובד יכול לצאת לחופש או לא אלא העובד הוא זה שמסדיר את הנושא עם החברים שלו לצוות כך שיש תיאום, שיתוף פעולה וגיבוי (האחד את השני) על מנת שכולם יוכלו לצאת לחופשות מבלי לפגוע בעבודה.
     
  • חברת התוכנה Tilt מחייבת את העובדים שלה לצאת לחופשה – לפחות 15 ימי חופשה בשנה. בכל שנה במהלך חודש יוני, ההנהלה עוברת על בקשות העובדים לחופשה וחישוב ימי חופשה שנוצלו בפועל ואם העובד לא יצא לחופשה או נרשם לחופשה, הוא מקבל הודעה מההנהלה שעליו לתכן את החופשה שלו.
     
  • עובדי פייסבוק בארה"ב נהנים מ-21 ימי חופש ועוד 11 ימי חג בתשלום במהלך השנה. בנוסף, לעובדים יש את הזכות לא להגיע לעבודה כי הם לא חשים בטוב, ללא הגבלה וללא חובת הוכחה.
     
  • הנהלת Twitter מאמינה שהדרך הטובה ביותר לנהל את נושא חופשות העובדים היא לא לנהל. המדיניות בטוויטר הינה שהעובדים יכולים לקחת ימי חופשה, ללא דיווח/בקשה וההנהלה לא עוקבת אחרי זה מתוך אמונה שהעובדים יודעים בדיוק מה הם צריכים ומה הם יכולים להרשות לעצמם לקחת בהיבט של היעדרויות מעבודה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה