אפשר לגייס ואפשר לגייס כמו שאפשר לבשל ואפשר לבשל. יש אינסוף שלבים בהגדרת האוכל (או מאכל הגורמה) שמתקבל בסופו של דבר. יש מי שמגייס כי נפתחה משרה וצריך לאייש אותה כמה שיותר מהר ויש מי שלוקח את משימת הגיוס למשימה מקצועית, בעלת חשיבות אסטרטגית עליונה ועושה ממנה אמנות. התוצאות, כמו במזון ובכל עולם תוכן אחר, בהתאם להשקעה, למיומנות ולמשאבים (שהם לאו דווקא כלכליים אלא יותר רגשיים וקוגניטיביים).
האתר לקהילת המגייסים Recruiting Daily הציג לאחרונה את העקרונות ודרכי הפעולה של המגייסים האפקטיביים באמת:
• מגייס אפקטיבי לוקח את זה אישית. באישית הכוונה שהוא מדבר עם המועמד ברמה האישית ורואה את העובד כאינדיבידואל. לא כעוד עובד התעשייה האווירית, לא כעוד בוגר הטכניון…. כמועמד שהוא אדם בפני עצמו שיש לו סיפור משלו. במקביל, גם המגייס הוא אדם ולכן הוא לא מתקשר מחברת גוגל או אפל, הוא מתקשר בשם עצמו. הוא מציג את עצמו. הוא מפתח מערכת יחסים בין-אישית עם המועמד ורק אחר כך, הוא מקשר אותו לארגון המגייס.
• מגייס אפקטיבי חושב על טובת המועמד. מגייס אפקטיבי הוא אחד שרואה ונושם לטווחים ארוכים. לכן, הוא חייב לראות הרבה מעבר למתח שנוצר בארגון בשל הצורך לאייש והרבה מעבר לצורך שלו לעשות וי על הגיוס. הוא צריך לחשוב: "האם זה יעבוד ב-long run"?
לשם כך הוא חייב לשאול את השאלות הבאות: האם, כשאני מקבל את המועמד הזה כאן ועכשיו (ועל חשבון מועמדים פוטנציאליים אחרים) אני עושה כאן משהו שהוא באמת טוב: 1. בשבילי כמגייס 2. בשביל הארגון 3. בשביל המועמד.
על כתפיו של המגייס מוטלת האחריות לחשוב על האינטרסים ועל הסיכונים של כולם כי רק לו יש את הכלים המקצועיים להבין, לנתח, להעריך את ההצלחות מול הכישלונות לטווח הארוך ולהבין את ההשלכות על כל אחד מהצדדים.
• מגייס אפקטיבי מנטרל אנרגיה שלילית ונמשך, כמעט בכוח מגנטי, לאנרגיה החיובית. עולם הגיוס הוא מאסיבי. המדיה הדיגיטלית הפכה את התהליך להרבה יותר מהיר, עמוס, תזזיתי… וזה אומר שיש הרבה מאוד כעסים, אכזבות, תחושה שדברים לא מתנהלים בצורה מכובדת או נקטעים לא יפה… מי שעוסק בגיוס חשוף מן הסתם להרבה מאוד אכזבות, דחיות ואפילו כעסים של ממש.
המגייס הטוב הוא זה שיודע להתעלות מעל כל זה. הוא כמו לייזר, מתעלם מהאנרגיות השליליות, מאתר את החיוביות ונצמד אליהן.
• מגייס טוב בונה לעצמו צבא. מגייס טוב יודע שהוא לא פועל לבד בוואקום. הוא מבין שהוא צריך עזרה מבחוץ ומבפנים והוא בונה סביבה כוחות סיוע באמצעות נטוורקינג וקשרים הדוקים של סיוע הדדי. המגייס האפקטיבי יודע שהוא זקוק לאנשים סביבו וזה אומר שעליו להיות שם בשביל אנשים. הוא עוזר, הוא מפרגן, הוא משתף והוא בונה לעצמו שם של מישהו שאנשים ירצו לעזור לו מבלי להרגיש שהם טורחים בכלל לעזור לו.
המגייס האפקטיבי יוצר סביבו מעגלים סינרגיים שפשוט תומכים בו לצד זה שהם נעזרים בו, כך שהוא כל הזמן מקבל סיוע, תמיכה, רעיונות…