תפוצת המובייל משנה את כללי משחק הגיוס, כך לפי כריס פורמן מאתר משאבי אנוש ere.net. הנתונים שפורמן מספק מראים כי ב-2010 רק 10% ממחפשי העבודה השתמשו בטלפון הנייד שלהם כדי לחפש עבודה או להגיש מועמדות כאשר ב-2014 עלה השיעור בצורה ניכרת מאוד עד ל-50%. עבור המגייסים זוהי מאין נקודת אל חזור. המציאות השתנתה ועכשיו עליהם להתקדם ביחד איתה וליצור אסטרטגיה שתתאים לשינוי, אחרת הם יסכנו את יכולתם להתחרות על כישרונות ויישארו מאחור.
חברת Appcast.io ניתחה יותר מ-250,000 הגשות מועמדות ובחנה באמצעות נתונים את השפעות המובייל על עלויות הגיוס ותוצאותיו. נמצא שעל כל 100 מועמדים המקליקים על מודעת דרושים ומגיעים לפורטל גיוס במחשב שלהם, שמונה בממוצע ישלימו את מילוי טופס המועמדות. מספר המקליקים במובייל לעומת זאת הוא 1.5 בלבד.
מדד CTA – Click To Apply מודד את אחוז מחפשי העבודה המקליקים כדי לראות פרסום משרה וממשיכים להגשת מועמדות. אם 100 מחפשי עבודה רואים פרסום ו-10 מתוכם ממשיכים להגשת מועמדות, מדד ה-CTA הוא 10. הנתונים של Appcast נשאבו מ-15 תעשיות שונות והם מראים שהטראפיק במובייל מניב מדד CTA נמוך הרבה יותר מאשר הטראפיק במחשב.
דוגמאות למדדי CTA:
• מכירת רכב: מחשב – 18, מובייל – 10
• בנקאות: מחשב – 20, מובייל – 3
• מכירות: מחשב – 7, מובייל – 1
• ביטוח: מחשב – 12, מובייל – 7
• טכנולוגיה: מחשב – 19, מובייל – 1
יותר זמן, פחות הקלקות
הסיבה לפערים פשוטה: אמנם הרבה יותר ממחפשי העבודה משתמשים בטלפון הנייד למציאת עבודה, אך קשה הרבה יותר להגיש מועמדות דרך מכשיר נייד מאשר דרך המחשב. הסיבות לכך עשויות להיות בעיה בפלטפורמה, למשל חוסר יכולת לאחסן קורות חיים על המכשיר הנייד או תהליך מסורבל שלא נוח לבצע על מסך קטן. הנתונים מראים שהגשת מועמדות ארוכה, מורכבת וגוזלת זמן היא הבעיה המפריעה למגישי המועמדות בנייד. בממוצע, 10.6% מהמועמדים משלימים הגשת מועמדות המצריכה מענה על פחות מ-25 שאלות. המספר צונח בכחצי (5.68%) כאשר טופס המועמדות מורכב מ-50 שאלות או יותר. בטפסים של 25 עד 50 שאלות השיעור הוא 5.71%.
גם לזמן יש משמעות
מדדי CTA לפי שמן מילוי טופס מועמדות:
• 5-1 דקות: 12.47
• 15-6 דקות: 6.97
• 15 דקות ומעלה: 3.61
למה מדד ה-CTA חשוב?
בעיקר בגלל העלויות. המגייסים משלמים על כל הקלקה על מודעת הדרושים שמובילה לפורטל הגיוס של המעסיק, ללא קשר לצעד הבא שיעשה מחפש העבודה. במידה והמועמד נוטש את התהליך, ההחזר על ההשקעה הוא אפס. אפשר לראות בנתונים למעלה שאובדן כזה של הקלקות במובייל משמעותי במיוחד בתעשיית הטכנולוגיה, זאת מעבר לסכנה באובדן מועמדים טובים.
מסקנות?
המחקר של פורמן מלמד אותנו על מציאות די סבוכה: הרבה יותר מחפשי עבודה משתמשים במובייל, אך התהליך שם מסורבל וארוך הרבה יותר מאשר במחשב. מחפשי עבודה כמו כל שאר האנשים כנראה ימשיכו להשתמש במובייל כי זה העידן בו אנחנו נמצאים. יישור קו עם המציאות הזו צריך להתבצע בצורה של תהליך הגשת מועמדות מותאם למובייל – פשוט, ללא שאלות מרובות והכי חשוב, קצר.