סקר עובדים של חברת Virgin Pulse, שעוסקת במעורבות ובבריאות עובדים, מראה ש-74% מהעובדים "אוהבים" את החברה שלהם מפני שהיא מקום נפלא לעבוד בו, או חשים "די טוב" בלי תלונות גדולות מדי. אולם, רק 25% מהעובדים מרגישים שהחברה "אוהבת אותם בחזרה".
41% מהעובדים שהשתתפו בסקר ציינו שהם זוכים בהכרה רק לפרקים, 29% אמרו שהמעסיקים שלהם מחמיאים להם רק פה ושם, ו-5% ציינו שהמעסיקים שלהם כלל אינם יודעים שהם קיימים או שהם מרגישים כה בלתי מוערכים, עד שהם רוצים לעזוב.
מהו הדבר שאותו עושים המעסיקים שמעניק לעובדים שלהם את אותה תחושה מרה של אהבה חד צדדית? זה לא הקפה החופשי והפינוקים, אלא פשוט העבודה עצמה. 33% מהמשתתפים בסקר אמרו שעבודה מעניינת או מאתגרת גורמת להם להיות מעורבים ולאהוב את משרתם. 22% אמרו שהם אוהבים את החברה מפני שהם חשים תשוקה והזדהות עם מטרות החברה. גם חברים לעבודה הוזכרו – 12% מהנסקרים ציינו שזו הסיבה לכך שהם אוהבים את עבודתם.
תראו להם קצת אהבה
אז איך חברות יכולות להראות את אהבתן לעובדים? תמיכה באיזון בין חיים לבין עבודה ובאופן כללי באיכות חיים היא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת על פי ממצאי המחקר. בעוד 32% מהנסקרים אמרו שהתגמול לא יגרום להם לאהוב את משרתם יותר, התשלום הוא עדיין הדרך החשובה ביותר שבאמצעותה המעסיקים יכולים להראות לעובדים שאכפת להם.
ומה בנוגע להטבות אחרות? יותר ממחצית העובדים שהשתתפו בסקר דירגו את הסדרי העבודה הגמישים כהטבה החשובה ביותר. בהמשך צוינו תכניות רווחה ומשאבים לשיפור הבריאות הגופנית, כולל חדר כושר במתחם הארגון, שיעורי כושר, החזרת הוצאות על חברות במועדוני בריאות ואפשרויות בחירה בריאות יותר בקפיטריה.
המפתח, אומרים ב-Virgin Pulse, הוא ליצור תרבות שבה העובדים מרגישים שמעריכים אותם ותומכים בהם בכל היבטי החיים, ובאותו זמן גורמים להם להרגיש שהם חלק ממשהו מרגש ומאתגר. יצירת מנטליות של "כולנו בתוך זה ביחד" ודוגמה אישית מחדירות מוטיבציה בעובדים ועוזרות ליצור כוח עבודה אנרגטי, ממוקד ומונע יותר.